Mijn Series +

The Americans - Seizoen 5 (2017)

Misdaad / Thriller

ontwikkeld door Joseph Weisberg
met Keri Russell, Matthew Rhys en Noah Emmerich

Philip en Elizabeth Jennings lijken typische Amerikaanse burgers, maar eigenlijk zijn het levensgevaarlijke spionnen uit de Sovjet Unie. Op het hoogtepunt van de Koude Oorlog hebben zij als doel de VS ten onder te laten gaan.

1. Amber Waves
  2. Pests
  3. The Midges
  4. What's the Matter with Kansas?
  5. Lotus 1-2-3
  11. Dyatkovo
  12. The World Council of Churches
  13. The Soviet Division
avatar van Apollinisch
Het zal nooit één van m'n favorieten worden, maar ik blijf het een onverminderd sterke serie vinden (dat sluit elkaar niet uit). Zo ver in de serie nog zo ijzingwekkend kunnen zijn, ik heb het over het einde van Dyatkovo, getuigt van grote klasse.

avatar van Robbie.T.
IJzersterk drama dat met de jaren niets van zijn kwaliteit verliest. Interne conflicten staan centraal en meer en meer personages worden de negativiteit mee ingezogen. Prachtig sober in beeld gebracht in combinatie met sterke acteerprestaties. Top.

avatar van ZAP!
Ik las over een bepaald seizoen (ik dacht het 1e al) dat het (bv.) wel erg toevallig was dat juist een directe buurman van hen bij de CIA (of FBI o.i.d). Zitten er meer van zulke toevalligheden in?

avatar van Robbie.T.
Dat is lastig een toevalligheid te noemen; op die fiets is alles wat er in elke serie gebeurt een toevalligheid. Het feitje dat je noemt is dienend voor het verhaal.