• 10.501 nieuwsartikelen
  • 8.960.261 stemmen

Culprits - Seizoen 1 (2023)

Show titel: Culprits

Afleveringen: 8

Speelduur: 7 uur en 12 minuten

Ontwikkeld door: J Blakeson

Met: Nathan Stewart-Jarrett, Gemma Arterton en Eddie Izzard

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: woensdag 8 november 2023

Eerst uitgezonden op: Disney+ (Nederland)

• Disney+ Bekijk seizoen 1 via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Culprits

Joe Petrus heeft een droomleven: hij is verloofd, vader van twee kinderen en begint zijn eigen bedrijf in een slaperige buitenwijkstad. Maar zonder dat zijn familie het weet, heeft Joe een geheim. Drie jaar geleden werd Joe gerekruteerd door de beruchte Britse crimineel Dianne Harewood om zich bij haar bende te voegen en deel te nemen aan een misdaad met een hoge inzet - een misdaad die Joe rijk zou maken en hem een gloednieuw leven zou bezorgen. En nu staat zijn gevaarlijke verleden op het punt hem in te halen. Wanneer een moordenaar het gemunt heeft op de bende achter de misdaad, moet Joe een manier vinden om zijn familie te beschermen. Hij besluit terug te keren naar Londen om contact te leggen met zijn oude bende.

Afleveringen Seizoen 1 (2023)

1. 1. Change of Use

8 november 2023 (57 minuten)

2. 2. Angler Fish

8 november 2023 (55 minuten)

3. 3. Pflegedienstleitung

8 november 2023 (56 minuten)

4. 4. Circle in a Circle

8 november 2023 (55 minuten)

5. 5. Let Us Sit Bent, and Talk Straight

8 november 2023 (48 minuten)

6. 6. Vessels

8 november 2023 (53 minuten)

7. 7. This Is Our Exit

8 november 2023 (49 minuten)

8. 8. A Forest

8 november 2023 (59 minuten)

avatar van AniSter

AniSter

• 1934 berichten

Dit vind ik nu niet een typische Disney-serie. De komedie-elementen zijn aan mij voorbij gegaan. Misdaad des te meer, daarnaast ook thriller en actie. Een goed in elkaar gezet verhaal waarbij de kern van het hele gebeuren uiteindelijk een beetje mager overkomt. Ondanks dat het geen bekenden voor mij waren vond ik de cast best goed. De keuze voor Dennehy als de bad guy 'Devil' is geniaal; wat heeft die gast een tronie. Hier en daar wat onmogelijke en voorspelbare momenten, soms ver van realistisch. Toch bleef het geheel boeiend genoeg om de dik 7 uur uit te kijken.