• 11.701 nieuwsartikelen

Ontwikkeld door: Matt Cameron en Elise McCredie

Met: Teresa Palmer, Guy Pearce en Miranda Otto

Oorsprong: Australië

Datum van release: woensdag 24 mei 2023

Eerst uitgezonden op: Disney+ (Nederland)

• Disney+ Bekijk miniserie via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The Clearing

Sara, een achtjarig meisje wordt ontvoerd en meegenomen naar Blackmarsh, een landgoed op het platteland van Victoria. Daar wordt ze gedwongen toe te treden tot een sekte onder leiding van de charismatische Adrienne. Deze streeft ernaar kinderen puur en onaangetast, weg van de verstikkende regels van de samenleving, op te voeden. De verdwijning van Sara roept herinneringen op bij een vrouw die ooit lid was van een door vrouwen geleide sekte. Ze wordt gedwongen de nachtmerries uit haar verleden onder ogen te zien om zo de ​​sekte te stoppen die van plan is in de toekomst nog meer onschuldige kinderen te ontvoeren om haar ultieme doel te bereiken.

Afleveringen

31 mei 2023 (50 minuten)

4. 4. The Foundlings

7 juni 2023 (50 minuten)

5. 5. Maitreya

14 juni 2023 (50 minuten)

6. 6. The Pied Piper

21 juni 2023 (50 minuten)

7. 7. This Too Shall Pass

28 juni 2023 (50 minuten)

8. 8. Island

5 juli 2023 (50 minuten)

Ik heb het wel voor verhalen over sektes. Er is momenteel veel over te vinden, na true crime zijn de sektes al een tijd aan de beurt. Ik vind deze serie heel interessant omdat het gegeven van de blijvende loyaliteit in beeld wordt gebracht. Er uit geraken is ook een proces in je eigen hoofd, je blijft als ware gevangen, zelfs als je fysiek ontsnapt. Met aandacht gevolgd. Het hoofdpersonage vond ik een beetje vlak, in zo goed als elke scène staat ze met tranen in de ogen vol angst. Ik had graag wat meer gezien. Lijkt mij persoonlijk niet leuk om te spelen maar goed, ik ben verre van een actrice. Miranda Otto als goeroe doet het goed, leek wel een beetje op haar personage in 'chilling adventures whit sabrina'. De vrouw die er ondanks alles onberispelijk uit blijft zien met sigaret als stijlvol accessoire. Het blauwe kleed deed haar wel geen eer aan ☺️. de man die grote broer Anton speelt: goed gedaan, wat een vreselijke vent! Benieuwd naar anderen hun mening.