• 8.985.823 stemmen

Sankuchuari -Seiiki- - Seizoen 1 (2023)

Alternatieve titel: Sanctuary

Ontwikkeld door: Kaata Sakamoto

Met: Wataru Ichinose, Shota Sometani en Shioli Kutsuna

Oorsprong: Japan

Datum van release: donderdag 4 mei 2023

Plot Sankuchuari -Seiiki-

Kiyoshi Oze is een arme jongen uit Fukuoka met een lastig karakter. Hij wil veel geld verdienen, succes hebben bij de vrouwen en roem verwerven. Hij gelooft dat hij zijn doel alleen maar kan bereiken in de ring. Hij besluit naar de sportschool te gaan om sumoworstelaar te worden. Al onmiddellijk zit zijn arrogante houding hem in de weg. Toch werkt hij zich op en fascineert de fans met zijn eigenwijze instelling, maar brengt ook verwarring in de traditionele sport.

Afleveringen Seizoen 1 (2023)

4 mei 2023 (1 uur)

Een arme jongen uit Fukuoka gaat bij een sumotrainingsstal met het oog op geld, maar zijn arrogante houding zit hem in de weg.

4 mei 2023 (48 minuten)

Kiyoshi gaat met tegenzin met zijn stalgenoten naar een hostessclub. Daarna is hij uit op wraak en daagt hij zijn senioren uit in een oefenwedstrijd.

4 mei 2023 (50 minuten)

Kiyoshi neemt zijn toevlucht tot vuile tactieken om de ziekenhuisrekeningen van zijn vader te betalen. Zijn trainer geeft hem eindelijk zijn ringnaam: Enno.

4 mei 2023 (52 minuten)

Nadat Enno zich publiekelijk heeft misdragen, komt zijn positie in gevaar, totdat de vrouw van zijn trainer hem komt helpen. Maar zijn tegenstanders worden steeds standvastiger.

4 mei 2023 (54 minuten)

Senior sumoworstelaar Enya heeft een knieblessure en denkt na over zijn toekomst. Intussen blijft Enno winnen en wordt hij nog arroganter.

4 mei 2023 (54 minuten)

Shizuuchi hoort de woorden van de journalist in zijn oren nagalmen en bezorgt Enno een wedstrijd die hij nooit zal vergeten. Later keert Shizuuchi terug naar zijn donkere verleden.

4 mei 2023 (1 uur en 04 minuten)

Enno vindt een hernieuwd respect en focus, waardoor zijn stalgenoten verrast en gestimuleerd worden, maar zijn gevecht met Shizuuchi heeft een blijvend effect op hem.

4 mei 2023 (31 minuten)

Enya's pensioneringsceremonie wordt gehouden. Een nieuw jaar en een nieuw seizoen begint. In Enno's eerste wedstrijd neemt hij het op tegen niemand minder dan Shizuuchi.

avatar van judgepaddy

judgepaddy

Geweldige serie dit!

Geeft een inkijk in een wereld die mij voorheen totaal onbekend was. Er wordt een wereld met rituelen en devotie maar ook machtsintriges beschreven, lekker grof verteld en niks wordt verbloemd en heel mooi gefilmd. Uiteindelijk krijgt het een wat Rocky-achtige verloop en het einde is open met een "reus" van een cliffhanger.

Het verhaal is natuurlijk verre van origineel en af en toe loopt het wat traag maar dat drukt voor mij de pret niet want ik geniet van de beelden en de gehele sfeer.

Dit is de eerste hoofdrol van Wataru Ichinose, een voormalig kampioen kickboxen die voor deze rol enorm heeft moeten trainen.

Kom maar op met deel twee!