• 8.985.823 stemmen

Oorsprong: Spanje

Datum van release: vrijdag 19 mei 2023

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot El Silencio

Sergio Cicsar heeft een aantal jaar terug zijn ouders vermoord door hen van het balkon van hun woning te duwen. Hij kreeg hierdoor de bijnaam “The Balcony Murderer”. Door deze actie is hij zes jaar in de cel beland. Het bijzondere aan Sergio is dat hij geen woord meer heeft gesproken sinds het moment van de dubbele moord. Om er zeker van te zijn dat hij geen gevaar meer is voor de samenleving, moeten de autoriteiten erachter komen waarom hij zijn ouders vermoord heeft. De jonge psychiater Ana Dussel wordt ingeschakeld om zijn vertrouwen proberen te winnen en hem hopelijk aan het praten te krijgen.

19 mei 2023 (47 minuten)

Zes jaar na de moord op zijn ouders wordt Sergio vrijgelaten uit de jeugdgevangenis en wordt hij het onderwerp van Ana's geheime onderzoek.

19 mei 2023 (46 minuten)

Marta zet haar relatie met Eneko op het spel door toenadering te zoeken tot Sergio, die openhartig vertelt over het leven vóór de dood van zijn ouders.

19 mei 2023 (47 minuten)

Sergio keert terug naar het detentiecentrum en heeft daar een onverwachte ontmoeting. Dankzij Marta ontdekt Ana informatie die de zaak op zijn kop kan zetten.

19 mei 2023 (44 minuten)

Wanneer het onderzoek verslapt, ontdekt Ana dat zij en Sergio meer gemeen hebben dan ze dacht. Een vastberaden Sergio probeert zijn zus Noa te vinden.

19 mei 2023 (45 minuten)

De druk van Cabrera dwingt zowel Sergio als Greta tot wanhopige stappen. Eneko doet een handreiking naar Marta. De zaak bedreigt Ana's persoonlijke leven.

19 mei 2023 (47 minuten)

Ana duikt op bij Sergio thuis en hij staat erop Noa te ontmoeten. De politie probeert de zaak voorgoed af te sluiten terwijl een lek Cabrera's methoden blootlegt.

avatar van lang pee

lang pee

Afschuwelijke ongeloofwaardige, vervelende en slecht geacteerde serie. Niet verwonderlijk, want er komen weinig echt goede series uit Spanje. Nog een tip, waarom in een serie iemand laten roken als ze duidelijk nog nooit een sigaret van ver heeft gezien, is een beetje hetzelfde dan een hoop mensen laten drinken uit een duidelijk lege tas......

avatar van princesspeach

princesspeach

ZO JAMMER. begint eerste 1-2 afleveringen goed maar What the … Zo ongeloofwaardig. niemand die weet dat zij een dochter heeft die Noa heet, rechter vind blijkbaar normaal om iemand te bespioneren 24/7 voor literally no reason. Ongelooflijk ongeloofwaardig . en het einde…. Te belachelijk voor woorden gewoon.

avatar van umbra

umbra

Wederom Spaanse topserie op Netflix, 6 afleveringen zijn voorbij vr je het wel en goed beseft. Fijne spanning, corruptie, drama en intriges, goede cocktail. Ook meer dan aardige cast en Cristina Kovani die Marta speelt, lekker beest 9/10

avatar van Diederik58

Diederik58

In het begin vond ik de serie prima. Merkwaardig dat iemand na zijn straf te hebben uitgezeten, pas wordt geobserveerd met middelen die volgens mij alleen in een spionagefilm thuishoren. Weinig hitech trouwens, want de kwaliteit van de videobeelden is jaren 70. De ontwikkelingen gaan traag. De afleveringen worden kopieën van elkaar. De slotaflevering is erg dramatisch en totaal ongeloofwaardig.

Maar zo slecht was het niet. Ik wilde wel graag weten hoe het zou aflopen.

Het acteren kon ik moeilijk inschatten vanwege de taal. Mochten de acteurs in de laatste aflevering de opdracht hebben gekregen om de stervende zwaan te spelen, dan zijn ze daarin geslaagd.