• 8.985.830 stemmen

Di4ri - Seizoen 2 (2023-2024)

- Nog geen stemmen

Alternatieve titel: Di4Ries

Ontwikkeld door: Grazia Assenza

Met: Andrea Arru, Favia Leone en Biagio Vendetti

Oorsprong: Italië

Datum van release: donderdag 14 september 2023

Plot Di4ri

Eerste liefdes, eerste kussen, plezier met vrienden ... en ruzies met rivalen. In de gangen van de middelbare school Galileo Galilei gebeurt er elke dag iets verrassends. We volgen de verhalen van een groep middelbare scholieren die elk met hun eigen problemen worstelen, waaronder eerste liefdes, eenzaamheid en groei. Pietro staat centraal in het verhaal: hij is een dertienjarige middelbare scholier, die elke dag nieuwe dingen meemaakt. Hij is een charismatische en zelfverzekerde jongen, maar ook hij heeft zo zijn problemen. Thuis is er altijd ellende, zijn ouders ruzieën aan een stuk door en op school lijkt zijn grote liefde maar weinig oog voor hem te hebben. Gelukkig heeft hij een geweldige groep vrienden waardoor hij nooit ergens alleen voor staat, zelfs niet wanneer de school gesloten dreigt te worden.

Afleveringen Seizoen 2 (2023-2024)

1. 1. Episodio 1

14 september 2023 (41 minuten)

2. 2. Episodio 2

14 september 2023 (27 minuten)

3. 3. Episodio 3

14 september 2023 (29 minuten)

4. 4. Episodio 4

5. 5. Episodio 5

6. 6. Episodio 6

7. 7. Episodio 7

14 september 2023 (35 minuten)

8. 8. Episodio 8

9 januari 2024 (27 minuten)

9. 9. Episodio 9

9 januari 2024 (28 minuten)

10. 10. Episodio 10

9 januari 2024 (31 minuten)

11. 11. Episodio 11

9 januari 2024 (29 minuten)

12. 12. Episodio 12

9 januari 2024 (31 minuten)

13. 13. Episodio 13

9 januari 2024 (29 minuten)

14. 14. Episodio 14

9 januari 2024 (33 minuten)

avatar van Crazyboy

Crazyboy

Na de release vorige maand in Italië is de eerste helft van seizoen 2 nu ook in de rest van de wereld te streamen. De acteurs zijn iets ouder geworden, er is wat ruimte voor nieuwe personages en verhaallijnen maar ook enkele lijntjes uit het vorige seizoen worden nog aangehaald. Wel jammer dat sommige kleinere rollen nu helemaal op de achtergrond zijn gebracht.

Het nieuwe seizoen is veel duidelijker dan het vorige en brengt ook wat meer diepgang. Het is uiteraard nog steeds een serie die niet voor volwassenen bedoeld is, maar er komen wel meer serieuze onderwerpen aan bod en de personages lijken ook wat meer volwassen keuzes te maken. Daarnaast lijkt de vriendengroep hechter dan ooit en nu de examens naderen hebben de vrienden verschillende ideeën over wat er na hun gezamelijke schooltijd gaat gebeuren. Pietro vind het belangrijk dat de groep straks compleet blijft en doet meerdere pogingen om daarvoor te zorgen.

NPO had aflevering 1 van dit seizoen gekeken, en sloot hun review af met de zin: "Hoewel de drama’s in Di4ries nooit erg diepgaand zijn; daarvoor is het leven op het Italiaanse eiland Ischia, waar de serie zich afspeelt, te zonnig en zoetsappig.". Daar ben ik het absoluut niet mee eens na het kijken van de complete eerste helft. De 'drama' en gebeurtenissen zijn dit seizoen zeker niet allemaal zonnig en zoetsappig, de verhaallijn van Arianna is dit seizoen zelfs enorm donker en de aflevering die om haar draait maakt je eerder verdrietig dan vrolijk. Ook de drama, vooral rond de 'relaties', is anders dan in het eerste seizoen en wordt ook niet alleen maar vrolijk in deel 2 van dit seizoen (als we het vooruitblik mogen geloven).