• 8.985.869 stemmen

McDonald & Dodds - Seizoen 3 (2022)

Show titel: McDonald & Dodds

Ontwikkeld door: Robert Murphy en Robert Murphy

Met: Jason Watkins, Tala Gouveia en Claire Skinner

Datum van release: zondag 19 juni 2022

Eerst uitgezonden op: ITV (Verenigd Koninkrijk)

Plot McDonald & Dodds

Inspecteur Dodds is een ervaren, stille en bescheiden rechercheur uit Bath. Hij moet gaan samenwerken met de nieuwe hoofdinspecteur McDonald, een gedreven en zelfverzekerde agente die is overgeplaatst vanuit Zuid-Londen. Wanneer Dodds voor het eerst in tien jaar weer in de frontlinie komt, ontdekt hij een verborgen talent voor het ontcijferen van puzzels. Uiteindelijk smeden de twee, die ogenschijnlijk niets met elkaar gemeen hebben, een effectief partnerschap.

Afleveringen Seizoen 3 (2022)

1. 1. Belvedere

19 juni 2022 (1 uur en 30 minuten)

Een mysterieuze jonge vrouw wordt dood aangetroffen in een strandstoel midden in een park in Bath. Ze heeft een glimlach op haar gezicht, maar ze blijkt geen natuurlijke dood te zijn gestorven. Dus worden rechercheur McDonald en haar secondant Dodds op de zaak gezet. Hij ziet op de plaats delict al snel dat de vrouw Iers is – getuige een tattoo.

2. 2. A Billion Beats

26 juni 2022 (1 uur en 30 minuten)

McDonald en Dodds belanden in de snelle wereld van de Formule 1 nadat de familie Addington, een beruchte racedynastie uit Bath, contact opneemt met de politie om te melden dat een van hun coureurs is vermoord.

3. 3. The War of Rose

3 juli 2022 (1 uur en 30 minuten)

Rose Boleyn is een populaire vlogger en influencer die heeft besloten om plastische chirurgie te ondergaan. Als haar operatie vreselijk misgaat, met de dood tot gevolg, vormen de eigenaren van de kliniek en hun werknemers de hoofdverdachten. Zo betreden McDonalds en Dodds de wereld van plastische chirurgie en social media, waar niets is wat het lijkt.

4. 4. Clouds across the Moon

10 juli 2022 (1 uur en 30 minuten)

Op Allerzielen wordt in de buurt van de Glastonbury Tor een succesvolle zakenman gevonden in een ondiep graf. De verdachten zijn al even excentriek als de misdaad zelf. Zou het de lokale kunstenaar, Hector Ingham, kunnen zijn? En wat te denken van Martin Silver, overdag IT-consultant en 's nachts actief als medium?

avatar van Toontje G

Toontje G

Na 3 seizoenen heb ik het nu wel gezien. Aan de trage kant. Wel zit er wat typische Britse humor in.

avatar van Patjée

Patjée

Het blijft een vriendelijke typisch Britse serie met mooie beelden en een vrijwel exclusieve focus op het sleuthing. Ik vond dat dit seizoen wel erg doorsloeg in het creëren van aha-erlebnissen, door telkens bijna tot een ontknoping te komen om er vervolgens achter te komen dat er tóch een andere moordenaar was die weer iemand anders had geframed. De laatste aflevering vond ik wel erg afgekeken van Agatha Christie’s the ABC Murders (wat qua verhaal veel beter in elkaar zat). Voor mijn gevoel proberen ze eigenlijk te veel ingewikkelde en onwaarschijnlijke plottwists in de afleveringen te verwerken wat ten koste gaat van de zorgvuldigheid en geloofwaadigheid. En waarom dragen ze geen wapens zodat, wanneer op het einde van de laatste aflevering een mes wordt getrokken, ze de verdachte niet onder schot kunnen houden? Al met al kijk ik graag naar deze fijne serie, maar ik hoop dat een volgend seizoen toch iets dichterbij de eerdere afleveringen blijft.

Eerste afl. was best aardig, met een gastrol voor Alan Davies.

Patjée schreef:
...En waarom dragen ze geen wapens zodat, wanneer op het einde van de laatste aflevering een mes wordt getrokken, ze de verdachte niet onder schot kunnen houden?
Ik heb die afl. nog niet gezien, maar Britse detectives dragen nooit geen wapens (let maar eens op in andere Britse series), dat is in de realiteit ook zo. Mocht er gevaar dreigen of dat men dit op voorhand vermoedt, dan worden er speciale units ingeschakeld / meegenomen.

ZAP! schreef:

...dragen nooit geen wapens...

Een dubbele ontkenning, , dat overkomt mij anders nooit niet!

Afl.3 was goed te doen, al heb ik soms niet erg opgelet.

Ik zag hier gisteren een episode van en dat was voor een Engelse politieserie behoorlijk matig zeg.

kos schreef:

Je moet ook geen bent coppers of zulks verwachten, gewoon een cop show lite.