• 10.538 nieuwsartikelen
  • 8.963.971 stemmen

Chucky - Seizoen 2 (2022)

Alternatieve titel: Child's Play

Afleveringen: 8

Speelduur: 6 uur en 21 minuten

Ontwikkeld door: Don Mancini

Met: Brad Dourif (stemrol), Jennifer Tilly en Zackary Arthur

Datum van release: woensdag 5 oktober 2022

Eerst uitgezonden op: SyFy (Verenigde Staten)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Chucky

Wanneer er een klassieke Chucky pop opduikt bij een rommelmarkt in een buitenwijk, raakt een idyllisch Amerikaans stadje in chaos verstrengelt. Enkele tijd daarna vinden er zich een reeks gruwelijke moorden plaats die de geheimen als hypocrisie van de stad bloot lijken te leggen. Ondertussen dreigt de komst van zowel vijanden als bondgenoten uit Chucky's verleden de waarheden achter de gepleegde moorden te onthullen, evenals de geheimzinnige oorsprong achter hoe Charles Lee Ray van een ogenschijnlijk gewoon kind transformeerde tot de beruchte "Lakeshore Strangler."

Afleveringen Seizoen 2 (2022)

1. 1. Halloween II

5 oktober 2022 (46 minuten)

Een jaar nadat ze schijnbaar hun aartsvijand Chucky hebben verslagen, beginnen Jake, Devon en Lexy mysterieuze telefoontjes te ontvangen van een al te bekend klinkende vijand.

2. 2. The Sinners Are Much More Fun

12 oktober 2022 (48 minuten)

Chucky arriveert bij Incarnate Lord met een moorddadige agenda. Een detective ondervraagt Tiffany over Nica.

3. 3. Hail Mary!

19 oktober 2022 (48 minuten)

Jake stelt voor om de gevangen Chucky te hersenspoelen en in een bondgenoot te veranderen.

4. 4. Death on Denial

26 oktober 2022 (49 minuten)

De geheimen van Tiffany worden bedreigd door een verrassingsinterventie.

5. 5. Doll on Doll

2 november 2022 (47 minuten)

Devon twijfelt over de betrouwbaarheid van Good Chucky. Tiffany lijdt onder de gevolgen van het verrassingsfeest.

6. 6. He Is Risen Indeed

9 november 2022 (44 minuten)

Nica voert haar plan uit, Incarnate Lord gaat in lockdown samen met de Chucky-poppen.

7. 7. Goin' to the Chapel

16 november 2022 (48 minuten)

Incarnate Lord gaat op slot met de Chucky-poppen erin. Nica gaat verder met haar plan.

8. 8. Chucky Actually

23 november 2022 (51 minuten)

Terug in Hackensack voor de feestdagen ontvangen de 3 "amigo's" een speciaal geschenk. Tiffany beraamt haar ontsnapping.

umbra

Eerste aflevering van seizoen 2 van Chucky beviel me uitermate, had ni anders verwacht. Spijtig dat de reeks niet meteen volledig beschikbaar is.

Love Chucky, dit 2de seizoen is nu al subliem

avatar van robinbeckers

robinbeckers

robinbeckers schreef:

Op internet kun je ook helemaal niets vinden over een NL release datum.

Hier in België speelt er elke vrijdag nieuwe aflevering via Telenet en Streamz, vaak zijn dergelijke reeksen dan bij onze Noorderburen via Ziggo, Videoland,...fzo te bekijken?

avatar van WB

WB

Tot op heden een prima seizoen. Niets vernieuwends, maar lekker sfeertje. Met uitzondering van aflevering 4. Die hadden ze wat mij betreft kunnen schrappen; voegt niets toe! Wat een vervelend personage die Tilly.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

robinbeckers schreef:

Op internet kun je ook helemaal niets vinden over een NL release datum.

Vanaf deze week donderdag, iedere week 2 afleveringen op FOX.

De laatste aflevering dus erg dicht op Amerika.

umbra

Haha en dat einde, als dat geen vette afsluiter

en entertainment vd bovenste plank is

avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

Blijft ontzettend grappig. Net als seizoen 1. Vooral de hersenspoeling ( clockwork orange )

avatar van Timk

Timk

Zit je er goed in met een ijzersterk begin van de Serie, wordt het bij aflevering 4 weer even compleet verpest door de Tilly. Jammer dat een zo een personage zo een sterke serie (en filmreeks) kan verpesten. Was ook al het zwakste uit seizoen 1. Toch blijf ik wel elke keer kijken omdat ik gewoon serieus een zwak heb voor Chucky.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

De laatste afleveringen was het wel doorbijten om het af te kijken. Dat gedoe met Tilly en die andere poppen vond ik Zó niet interessant. Daardoor ook weinig/ minder Chucky. En daar gaat het toch om. De humor miste voor mij ook. Tilly er uit en verder met seizoen 3!

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Veel minder goed dan het eerste seizoen. Dat gedoe met Tiffany en dat kind enzo vind ik niets aan, haalt de hele horror uit het verhaal, is bij de films niet anders.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Chelsea94 schreef:

Nou precies. Heb nu 2 afleveringen van dit seizoen bekeken en moet mezelf echt dwingen dit komende dagen af te kijken.

Die Tiffany is echt vreselijk. Dat mens verknalt de hele franchise overigens al een dikke 20 jaar.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Nou, heb toch even aangezet en de rest van het seizoen afgekeken. Chucky blijft leuk, maar dan wel in een film van anderhalf uur. Deze serie geeft hem en anderen veel te veel screentime en dan blijkt hij wat minder te vermaken. Al ligt het hier niet aan Chucky natuurlijk, maar aan die vreselijke Jennifer Tilly die echt niet kan acteren en een vreselijk rol in de franchise speelt. Van mij hoeft er geen seizoen 3 te komen, maak over een paar jaar maar weer gewoon een nieuwe klassieke Chucky film, gewoon weer met net zoveel horror als humor. Dat eerste ontbreekt nu gewoon.

Dit seizoen had trouwens wel twee hilarische momenten. De ene was Chucky die voordat hij een non vermoord zegt ''Hi, i'm Chucky. Wanna pray?'' en de andere wanneer hij met een kettingzaag los ging. Half bonuspuntje voor die momenten.

avatar van Levivdm01

Levivdm01

Chucky Seizoen 2 vind ik persoonlijk leuker dan Chucky Seizoen 1.

Ik vind het gedoe over Jennifer Tilly en die 2 dochters van dr vind ik minder leuk om naar te kijken, het is leuk dat de makers Chucky zijn quote hebben veranderd van Wanna Play naar Wanna Pray, Wanna Pray past beter bij Seizoen 2.

Ik ben erg benieuwd naar Chucky Seizoen 3!