• 8.985.287 stemmen

Black Bird (2022)

Drama / Misdaad | Miniserie

Show titel: Black Bird

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Kary Antholis, Taron Egerton, Dan Friedkin, Ryan Friedkin, James Keene, Scott Lambert, Dennis Lehane, Alexandra Milchan, Richard Plepler, Michaël R. Roskam en Bradley Thomas

Met: Paul Walter Hauser, Taron Egerton en Ray Liotta

Datum van release: vrijdag 8 juli 2022

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk miniserie via Apple TV+

Plot Black Bird

Wanneer de voetbalheld van de middelbare school, de gedecoreerde zoon van een politieagent en veroordeelde drugsdealer Jimmy Keene, wordt veroordeeld tot 10 jaar in een minimaal beveiligde gevangenis, krijgt hij de keuze van zijn leven: een zwaarbeveiligde gevangenis binnengaan voor crimineel gestoorden en bevriend raken met de vermoedelijke seriemoordenaar Larry Hall, of blijven waar hij is en zijn volledige straf uitzitten zonder kans op voorwaardelijke vrijlating. Keene realiseert zich al snel dat zijn enige uitweg is om een bekentenis uit te lokken en uit te zoeken waar de lichamen van verschillende jonge meisjes zijn begraven voordat Halls beroep wordt aangenomen. Maar spreekt deze vermoedelijke moordenaar de waarheid? Of is het gewoon een ander verhaal van een seriële leugenaar?

1. 1. Pilot

8 juli 2022 (57 minuten)

Jimmy Keene leeft gevaarlijk — tot hij wordt opgepakt en een celstraf van tien jaar krijgt. In de gevangenis krijgt hij een riskant aanbod om zijn vrijheid terug te winnen.

2. 2. We Are Coming, Father Abraham

8 juli 2022 (59 minuten)

Agent McCauley bereidt Jimmy voor op de missie. Detective Miller ondervraagt Larry over de vermiste vrouwen, wat leidt tot een leugendetectortest.

3. 3. Hand to Mouth

15 juli 2022 (58 minuten)

Jimmy worstelt met zijn overplaatsing naar een zwaarbewaakte gevangenis en gaat een vriendschap aan met Larry. Er komen gaten in Larry's verhalen aan het licht.

4. 4. WhatsHerName

22 juli 2022 (59 minuten)

Na een gevangenisrel krijgen Jimmy en Larry de tijd om elkaar beter te leren kennen.

5. 5. The Place I Lie

29 juli 2022 (54 minuten)

Jimmy's toenemende angst en wantrouwen zetten hem aan om Larry te provoceren. McCauley en Miller bereiken een doorbraak. Larry's therapeut maakt zich zorgen.

6. 6. You Promised

5 augustus 2022 (1 uur)

Slotaflevering. Jimmy kan het niet meer aan. Larry begint argwaan te krijgen. McCauley en Miller praten met iemand die belangrijk is in Larry's leven.

avatar van zoutzak

zoutzak

De vermelde speelduur zal vermoedelijk niet kloppen. De eerste twee afleveringen zijn elk een uur.

avatar van DreamTech

DreamTech

Goeie serie, heb de 1e 4 afleveringen gezien nu maar wachten op de laatste 2 afleveringen !

Mocht je deze serie kijken kijk de aftiteling van aflevering 3 ter her herinnering aan Ray Liotta R.I.P. Ray !!

avatar van Basxt

Basxt

Begint goed.. en daar blijft het ook wel bij. Imo had hier veel meer uit gehaald kunnen worden. Vrijwel geen spanning te voelen op een enkele scene na. Jimmy heeft vrijwel vrij spel in de gevangenis.

Snap dat het een waargebeurd verhaal is maar ik kakte een beetje in rond afl 3.

avatar van Suitehome

Suitehome

De psychologische true-crime thriller Black Bird gaat uit van een spannende maar wonderlijke premisse. Drugsdealer James Keene (een charmante Taron Egerton) helpt de FBI bij het veroordelen van verdachte serial killer Larry Hall (een uitmuntende Paul Walter Hauser). Keene moet daarvoor als gevangene undercover. Executive producer Dennis Lehane (The Outsider, Mr. Mercedes) heeft het boek dat James Keene er zelf over schreef, perfect vertaald naar televisie.

In stijl vergelijkbaar met Mindhunter, focust Black Bird op de intrigerende en fascinerende relatie tussen Keene en Hall. Met flashbacks - die iets toevoegen maar tegelijk het tempo er een beetje uit halen - leren we deze inmates kennen. Sterke dialogen, prachtig onderkoeld acteerwerk én een laatste optreden van Ray Liotta. Apple TV+ maakt opnieuw naam als kwalitatieve en vernieuwende serie-aanbieder. Black Bird is gruwelijk goed.

avatar van lang pee

lang pee

Het is inderdaad een serie voor degene die ook van true crime docu's houden, zoals ik. Goede serie, maar toch had ik er iets meer van verwacht na het zien van alle reviews. Ik vond bv de serie The Serpent, ook over een seriemoordenaar toch aangenamer, dus niet slecht maar heb al beter gezien....

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

lang pee schreef:

The serpent gaar absoluut niet over een serie moordenaar

avatar van lang pee

lang pee

Hoe zou u Charles Sobhraj dan noemen? Wikipedia noemt hem een seriemoordenaar!!!!

Dus beste, deze serie gaat absoluut wel over een seriemoordenaar, een heerlijke serie trouwens.....

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

O goede tip !!!

Ga zeker kijken. Ik ben net klaar met dahmer.( gruwelijk) en nu dus black bird .net een afl gezien. Beloofd wat.

Ik wat trouwens ij de war met deze ...

Servant (TV Series 2019– ) - IMDb - m.imdb.com

Honest mistake

avatar van Clarencoo

Clarencoo

Een sterke rol van Paul Walter Hauser tilt de serie naar een hoger nivo, mooi rolletje van Ray Liotta, helaas zijn laatste.

Zo nu en dan best wel spannend, maar voor mijn gevoel niet zo realistisch, dat is een beetje jammer.