• 11.285 nieuwsartikelen
  • 9.026.224 stemmen

Tokyo Vice - Seizoen 1 (2022)

Show titel: Tokyo Vice

Afleveringen: 8

Speelduur: 7 uur en 47 minuten

Ontwikkeld door: J.T. Rogers

Met: Ansel Elgort, Ken Watanabe en Rachel Keller

Datum van release: donderdag 7 april 2022

Eerst uitgezonden op: HBO Max (Verenigde Staten)

Plot Tokyo Vice

Een jonge Amerikaanse journalist wordt naar Japan gestuurd om de dagelijkse activiteiten van de 'Tokyo Metropolitan Police' in kaart te brengen, en in de criminele onderwereld van Japan te duiken. Hoe verder hij echter verzeild raakt in dit enorme circuit in Tokio, des te meer moeite heeft hij om er weer heelhuids uit te komen. Zijn onderzoek levert hem immers een confrontatie met een grote baas uit deze wereld op. Dan ontdekt hij schokkende informatie vanuit de onderwereld, die de zedenpolitie aan de Yakuza, de Japanse maffia, linkt. Gebaseerd op de gelijknamige memoires van journalist Jake Adelstein, een Amerikaanse journalist die van Missouri naar Tokio verhuisde om de wereld meer te laten leren over de misdaad in Japan.

Afleveringen Seizoen 1 (2022)

1. 1. The Test

7 april 2022 (58 minuten)

Als nieuwe misdaadverslaggever van de krant Meicho Shimbun volgt Jake Adelstein twee zaken die schijnbaar los van elkaar staan. Maar al snel zet hij zijn carrière – en zijn leven – op het spel om het grotere plaatje te onthullen.

2. 2. Kishi Kaisei

7 april 2022 (55 minuten)

Als misdaadbaas Tozawa de grens tussen territoria overschrijdt, willen de rivaliserende Chihara-Kai snel de rekening vereffenen. Samantha beschermt een andere gastvrouw, terwijl Jake getuige is van een confrontatie die alles verandert.

3. 3. Read the Air

7 april 2022 (55 minuten)

Jakes aandringen wordt beloond met exclusief nieuws van rechercheur Katagiri – maar dat trekt ook de aandacht van iemand anders. Ondertussen heeft Samantha een klik met een nieuwe klant, en Sato probeert te kiezen tussen woorden en vuisten.

4. 4. I Want It That Way

14 april 2022 (54 minuten)

Terwijl Samantha aan haar toekomst werkt, haalt haar verleden haar in. Met hulp van Emi, Tin-Tin en Trendy ontdekt Jake een nieuw verband. En hij komt oog in oog te staan met het hoofd van de Chihara-Kai, die hem om een gunst vraagt.

5. 5. Everybody Pays

14 april 2022 (1 uur en 03 minuten)

Jake helpt bij het ontmaskeren van de mol in de Chihara-Kai en moet dan afwegen of hij een wederdienst wil aanvaarden. Samantha probeert haar Matsuo-probleem op te lossen. Sato’s rekrutering eindigt met een verwoestende les in loyaliteit.

6. 6. The Information Business

21 april 2022 (1 uur en 03 minuten)

7. 7. Sometimes They Disappear

21 april 2022 (55 minuten)

8. 8. Yoshino

28 april 2022 (1 uur en 04 minuten)

avatar van ghostman

ghostman

De eerste aflevering / pilot is geregisseerd door Michael Mann .

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Is deze al zichtbaar op HBO Max voor geabonneerde mensen?

avatar van Montorsi

Montorsi

jacobine_rodijk schreef:

Is deze al zichtbaar op HBO Max voor geabonneerde mensen?

De eerste twee afleveringen staan er op.

avatar van RedLine

RedLine

Ik heb wel zin in een serie die zich afspeelt in Tokyo. Deze week ga ik beginnen.

Geen Jimmy Smits die ik ken als MIguel Prado uit Dexter op de cover maar Ken Watanabe. wat lijken die 2 als druppels water op elkaar op deze cover.

avatar van Vince78

Vince78

Aardige serie, traag maar prima sfeertje. Houdt me steeds net genoeg nieuwsgierig. Nu 3 afleveringen gezien, kom ik er helaas achter dat ik moet wachten tot de volgende afleveringen beschikbaar komen. Meestal wacht ik met kijken tot een serie helemaal beschikaar is, maar per ongeluk hier ingerold na een tip.

avatar van Fortune

Fortune

Vince78 schreef:

Er zijn 7 afleveringen beschikbaar nu.

avatar van Elementofone

Elementofone

Ja, maar HBO Max NL loopt achter met het aantal vrijgegeven afleveringen.

avatar van Fortune

Fortune

Elementofone schreef:

Ja, maar HBO Max NL loopt achter met het aantal vrijgegeven afleveringen.

Wtf...

avatar van Elementofone

Elementofone

Momenteel zijn er vier afleveringen. Elke vrijdag een nieuwe. De slotaflevering komt pas 20 mei online, bijna een maand later dan in de VS...

avatar van c de vries

c de vries

Twee en een halve aflevering volgehouden.

avatar van cinematic81

cinematic81

Ik vind Tokyo Vice een heerlijke serie.

Allereerst de setting, Tokyo jaren 90. We krijgen veel van die stad te zien, en zoals het Michael Mann betaamt ook middels erg fijne shots (zeker in episode 1 die hij heeft gedaan). Zo krijgen we een kijkje in de Hostess clubs, waarbij vrouwen klanten vergezellen met het doel om de drankkaart leeg te drinken. We zien nachtclubs, en arcades (er wordt nog even Virtua Cop gespeeld) waar Tokyo ook om bekend staat. Omdat het de jaren 90 is krijg je hits te horen van onder meer ATB en Faithless, dat brengt nostalgie in me op. Een hele leuke scene vond ik dat Jake in de auto zit met een yakuza, I want it that way draait, en ze dat meezingen en vervolgens een discussie krijgen over NSYNC en Backstreet Boys. Ik vind de sfeer uitstekend.

Het verhaal is goed. Dat het traag verloopt maakt me dus niet uit, ik word helemaal in de settings getrokken en er wordt veel tijd besteed om de hiërarchie binnen de Yakuza uit te beelden. Ook hun banden met de media en de politie. Als het ware hebben ze elkaar ook nodig dus er wordt niet altijd wat geschreven of opgelost. Ondanks het lage tempo blijft het voor mij interessant genoeg, ik wil weten waar het heen gaat.

Ansel Elgort speelt goed, hij acteert ook relatief veel in het Japans. Ken Watanabe is daarnaast ook erg goed.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

In België kunnen de Telenet abonnees het volledige seizoen zien. Normaal kijk ik geen series.. de laatste was The Bridge en dat is toch al erg lang geleden. Deze toch een kans gegeven omdat Michael Mann drijvende kracht is achter Tokyo Vice.

Het resultaat is typische neo-noir gebaseerd op echt gebeurde feiten. De personages en de relaties tussen de personages zijn enorm sterk gebracht, en dat is wat het meest boeit. Maar ook de jonge journalist die zijn weg probeert te vinden in een maatschappij met eigen sociale codes maakt het uitermate interessant. Hij valt soms wel eens op zijn bek maar leert eruit. Verder flink wat verhaallijntjes (niet allen even boeiend) die schipperen tussen journalistieke avonturen, yakuza intriges en politie-onderzoek. Hoe meer de serie vorderde, hoe meer het journalistieke op de achtergrond begint te raken en Adelstein dieper in de strijd tussen politie en yakuza betrokken wordt.

Er moet en zal nog een tweede seizoen komen... het eindigt met nog heel wat open verhaallijnen... en als die er niet komt dien ik klacht in. Zeker een goede serie, maar mist naar mijn mening wat meer actie en wat meer tempo want het schiet allemaal tergend traag op al verveelt het nergens. De laatste aflevering is één van de minste omdat je toch weet dat er geen climax komt.

avatar van Kaiser

Kaiser

Aardige serie maar toch een beetje teleurstellend vergeleken met het boek dat ik lang geleden gelezen heb. Het boek is veel rauwer, smeriger, harder en leuker. Het lijkt er ook op dat de hedendaagse obsessie met diversiteit er voor heeft gezorgd dat er een vrouwelijke hoofdpersoon bij moest komen. Jammer want voegt niet heel veel toe en ik mis echt heel veel goede anekdotes uit het boek. Als je geïnteresseerd bent in Japan en je weet er nog niet heel veel van af lees dan dit boek samen met Shogun waar volgens mij binnenkort ook een nieuwe serie van uit gaat komen

avatar van DragQueen

DragQueen

Ik vind dit echt een uitstekende serie. Zowel verhaalsgewijs alsmede ook op gebied van regie. De settings zijn goed, het is sfeervol, en er wordt zeer degelijk geacteerd door de goed samengestelde cast. Er zijn wat losse eindjes, dus een tweede seizoen zie ik graag tegemoet komen.

4 Sterren.

avatar van jipt

jipt

Ik werd gelokt door de naam van Mann maar die bleek alleen de eerste paar afleveringen te hebben gedaan. Verder vrij suffe serie omdat het voor 2/3 uit oninteressante side-plots bestaat. Maar daar hebben series vaker last van. 2*