• 10.567 nieuwsartikelen

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: J.T. Rogers

Met onder meer: Ansel Elgort, Ken Watanabe en Rachel Keller

Release datum: donderdag 7 april 2022

Eerst uitgezonden op: HBO Max (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk via HBO Max
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Tokyo Vice

Een jonge Amerikaanse journalist wordt naar Japan gestuurd om de dagelijkse activiteiten van de 'Tokyo Metropolitan Police' in kaart te brengen, en in de criminele onderwereld van Japan te duiken. Hoe verder hij echter verzeild raakt in dit enorme circuit in Tokio, des te meer moeite heeft hij om er weer heelhuids uit te komen. Zijn onderzoek levert hem immers een confrontatie met een grote baas uit deze wereld op. Dan ontdekt hij schokkende informatie vanuit de onderwereld, die de zedenpolitie aan de Yakuza, de Japanse maffia, linkt. Gebaseerd op de gelijknamige memoires van journalist Jake Adelstein, een Amerikaanse journalist die van Missouri naar Tokio verhuisde om de wereld meer te laten leren over de misdaad in Japan.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

Alle Media

Meningen over Tokyo Vice

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

dinsdag 31 mei 2022
Tokyo Vice seizoen 1 In België kunnen de Telenet abonnees het volledige seizoen zien. Normaal kijk ik geen series.. de laatste was The Bridge en dat is toch al erg lang geleden. Deze toch een kans gegeven omdat Michael Mann drijvende kracht is achter Tokyo Vice. Het resultaat is typische neo-noir gebaseerd op echt gebeurde feiten. De personages en de relaties tussen de personages zijn enorm sterk gebracht, en dat is wat het meest boeit. Maar ook de jonge journalist die zijn weg probeert te vinden in een maatschappij met eigen sociale codes maakt het uitermate interessant. Hij valt soms wel eens op zijn bek maar leert eruit. Verder flink wat verhaallijntjes (niet allen even boeiend) die schipperen tussen journalistieke avonturen, yakuza intriges en politie-onderzoek. Hoe meer de serie vorderde, hoe meer het journalistieke op de achtergrond begint te raken en Adelstein dieper in de strijd tussen politie en yakuza betrokken wordt. Er moet en zal nog een tweede seizoen komen... het eindigt met nog heel wat open verhaallijnen... en als die er niet komt dien ik klacht in. Zeker een goede serie, maar mist naar mijn mening wat meer actie en wat meer tempo want het schiet allemaal tergend traag op al verveelt het nergens. De laatste aflevering is één van de minste omdat je toch weet dat er geen climax komt.
avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

donderdag 7 april 2022
Tokyo Vice seizoen 1 Is deze al zichtbaar op HBO Max voor geabonneerde mensen?

jipt

vrijdag 28 juli 2023
Tokyo Vice seizoen 1 Ik werd gelokt door de naam van Mann maar die bleek alleen de eerste paar afleveringen te hebben gedaan. Verder vrij suffe serie omdat het voor 2/3 uit oninteressante side-plots bestaat. Maar daar hebben series vaker last van. 2*