Mijn Series +

Scream: The TV Series - Seizoen 2 (2016)

Alternatieve titel: Scream

Horror / Misdaad

ontwikkeld door Jay Beattie, Dan Dworkin en Jill E. Blotevogel
met Willa Fitzgerald, Bex Taylor-Klaus en Carlson Young

Nadat online pesten resulteert in een brute moord, doet het schokkende gebruikte geweld denken aan moordpartijen uit het verleden. Deze moorden hebben velen geplaagd, anderen geïntrigeerd en misschien een nieuwe moordenaar geïnspireerd. Een groep vrienden, met twee oude vrienden die weer een band proberen op te bouwen, worden geliefden, verdachten, doelwitten en slachtoffers van een moordenaar die uit is op bloed.

1. I Know What You Did Last Summer
  9. The Orphanage
  10. The Vanishing
  11. Heavenly Creatures
  12. When a Stranger Calls
  1. Finale: Halloween / Halloween II (special)

avatar van renzoroy
Grappig dat elke ep vernoemd is naar een klassieke horror film

op netflix heet aflevering 12 "When a stranger calls"

Thijvij schreef:
op netflix heet aflevering 12 "When a stranger calls"

Correct, de naam was aangepast (hier inmiddels ook). Tevens was het de seizoensfinale. Indien je weer zoiets tegenkomt, kan je zelf ook een correctie indienen via de knop 'corrigeren' (rechts bovenin).

avatar van daan258
Eerste 3 episode's gezien van dit 2e seizoen en vind het tot nu toe net zoals het vorige seizoen best vermakelijk om naar te kijken. Stiekem hoop ik dat dit seizoen ietsjes beter zal worden als het vorige.
Inderdaad erg geinig dat elke episode een naam van een bekende horror film heeft.
Op naar episode 4

avatar van daan258
En dan ook het 2e seizoen bekeken.
Ik moet zeggen dat ik me zelfs hier denk ik net ietsjes meer mee heb vermaakt als het vorige seizoen.
Er zat sowieso meer spanning in en ik ondanks dat ik eigenlijk van de eerste episode van het seizoen gelijk al dacht dat Kieran de killer zou zijn werd ik toch wel vaak op het verkeerde spoor gezet. En was de uiteindelijke ontknoping nog best vermakelijk. Ook vond ik een groot pluspunt bij de onthulling van de killer niet zo cliché het masker van zijn gezicht werd afgedaan wat bij het vorige seizoen wel zo was.
Ook vond ik de characters veel beter en leuker en eigenlijk door het bekijken van dit seizoen maakt dit ook gelijk het vorige seizoen net ietsjes beter.
Ondanks dat er zeker wel een paar dingen niet duidelijk zijn en hier en daar wat foutjes en een beetje slordig was heb ik me zeker vermaakt.
Of er een 3e seizoen zal komen? geen idee. Het zou ook zo een prima afsluiting kunnen zijn maar ik zag al wel op IMDB dat er in oktober nog 3 extra episode's komen, dus ik ben benieuwd.

Een hele kleine 3,5* en ik denk doormiddel van dit 2e seizoen ook maar mijn stem ga verhogen van seizoen 1 naar een hele kleine 3,5*
AL met al een best vermakelijke serie voor tussendoor.

Ik heb dit tweede seizoen vorige week afgesloten en ik heb me prima vermaakt met deze serie. Het verhaal is sterker in dit tweede seizoen, maar helaas had ik de dader al halverwege ontmaskerd. Ik stond dus niet te kijken van de finale. Beetje meer moorden had ook geen kwaad gekund naar mijn mening. Zeer prettige serie om als "tussendoortje" te kijken. 3,5 *

avatar van brawljeff
Tegenvaller. Ik reken de special hier niet mee, anders was er nog een een halve ster af gegaan.

Dit blijft een mega vermakelijke serie, maar het verhaal wordt nu toch wel echt te ongeloofwaardig. Vond ik de dader in deel 1 al slecht verzonnen, was de onthulling van Kieran als de moordenaar helemaal belachelijk. Een Eli of Stavo hadden er nog wel mee weg kunnen komen, maar Kieran?

De serie zelf blijft prima weg kijken en er zit een gezonde dosis spanning in, verveelt geen moment. Als we de laatste aflevering (en zeker de special) wegdenken, is het weer een prima seizoen. Benieuwd wat er nog in zes afleveringen gaat gebeuren.

brawljeff schreef:

Stavo had er wat mij betreft ook niet mee weggekomen. Juist omdat hij veel te duister is, plus weer een drama met een agent. Dat hebben we in seizoen 1 allemaal wel gezien. De special was inderdaad weinig aan, had net zo goed een aparte film kunnen zijn. Ik vrees een beetje voor seizoen 3 eigenlijk. In beide seizoenen wordt er veel focus gelegd op Brandon James en ik ben dus bang voor het scenario dat hij nog leeft, ook gezien het einde van de special. Daarbij hebben we in seizoen 1 al een familielid gehad, seizoen 2 een liefdesverhouding. Volgens mij blijft er dus nog maar weinig over.

avatar van brawljeff
Miszmi schreef:

[spoiler=ep12]Stavo had er wat mij betreft ook niet mee weggekomen. Juist omdat [spoiler=ep12]hij veel te duister is, plus weer een drama met een agent. Dat hebben we in seizoen 1 allemaal wel gezien. De special was inderdaad weinig aan, had net zo goed een aparte film kunnen zijn. Ik vrees een beetje voor seizoen 3 eigenlijk. In beide seizoenen wordt er veel focus gelegd op Brandon James en ik ben dus bang voor het scenario dat [spoiler=ep12]hij nog leeft, ook gezien het einde van de special. Daarbij hebben we in seizoen 1 al een familielid gehad, seizoen 2 een liefdesverhouding. Volgens mij blijft er dus nog maar weinig over.

Inderdaad. Denk ook dat ieder seizoen een ander verhaal hier beter was geweest. Is het eigenlijk al bekend of seizoen 3, met maar 6 afleveringen, ook gelijk het laatste seizoen is?

brawljeff schreef:

Er is verder niets bekend of het het laatste seizoen zou zijn, maar ik denk eerlijk gezegd van wel. Het betreft inderdaad slechts zes afleveringen, ik vermoed dat ze anders wel meer afleveringen hadden gedaan. We zullen het wel zien, zolang ze deze lijn blijven volgen, valt er ook niet veel meer uit te halen. Ieder seizoen een ander verhaal was inderdaad veel beter geweest.

avatar van daan258
Gister even de extra lange Halloween special episode bekeken en ik moet zeggen dat ik me ook met deze episode best aardig vermaakt heb.
Hij begon echt heel sterk met een heerlijke spanningsopbouw maar helaas was de 2e helft van de episode toch wat minder en allemaal vrij cliché.
Had eerlijk gezegd het einde toch wat anders gezien.
Maar al met al een leuk tussendoortje.

avatar van Harvey Specter
Season 3 will be with a entire new cast wich in my opinion is a very stupid idea... What the hell was wrong with the old cast? Season three will be a disaster mark my words.

avatar van tommykonijn
Beide seizoenen van Scream achter elkaar gekeken. Ik was al bekend met de films van Wes Craven. Ondanks dat ik hier nooit een echte fan van ben geworden, heb ik het wel altijd leuk kijkvoer gevonden. Reden genoeg om deze serie van MTV dan ook maar eens een kans te geven.

Ik vond seizoen 1 wat beter dan dit tweede, maar het scheelt niet veel en hangt eigenlijk puur samen met de ontknoping van beide seizoenen. Piper vond ik verrassend, Kieran had ik op den duur door en vond ik ook niet erg overtuigend als moordenaar. Voor beide seizoenen geldt in ieder geval wel dat de meeste afleveringen vermakelijk blijven door het concept. Je ziet meestal wel aankomen wanneer Ghostface in actie komt, maar het levert wel enkele gruwelijke en spannende scènes op. De groep tieners is over het algemeen wel leuk om te volgen en de onderlinge chemie is er ook wel. Met name Willa Fitzgerald is leuk in haar rol als Emma; iets dat deze serie absoluut ten goede komt, omdat de focus toch meestal op haar ligt. Daarnaast vond ik Noah een fijn personage en vond ik Jake eigenlijk het minst interessante figuur uit de groep, maar die heeft dan ook niet veel meer te doen in dit seizoen...

Gewoon prima mee vermaakt. Het kijkt gemakkelijk weg en ik was meermaals oprecht benieuwd naar de volgende aflevering. Net als bij de films heb ik nergens het gevoel dat het allemaal erg hoogstaand is, maar de serie doet (misschien zelfs wel wat meer dan) wat ik van ik ervan verwacht had. Ik ben benieuwd of seizoen 3 dit niveau kan vasthouden met een compleet nieuwe cast.

avatar van renzoroy
Grappig dat alle afleveringen vernoemd zijn naar bekende horrorfilms

avatar van Dorstigjimmyke
Er werd een derde seizoen aangekondigd, maar ik zie hier voorlopig niets van. Iemand een idee?

Dorstigjimmyke schreef:

Ik wacht ook nog steeds op een datum.
Het duurt wel vreselijk lang zeg Dit 2e seizoen was al uit in 2016

daan258 schreef:

Ik wacht ook nog steeds op een datum.
Het duurt wel vreselijk lang zeg Dit 2e seizoen was al uit in 2016

Ik moet gelukkig nog enkele afleveringen van seizoen 2 zien. Ondanks dat ik dacht dat dit niks ging worden is het een aangenaam serie. Toch een kleine revelatie. Ik vraag mij wel af wat ze in seizoen 3 gaan doen. Een volledig nieuwe cast?

avatar van ZZ TOP
Dorstigjimmyke schreef:

Ze hebben volgens mij het 3e seizoen volledig gefilmd met een volledig nieuwe cast. Oorspronkelijk was het plan om seizoen 3 in maart 2018 in première te laten gaan, maar die wordt nu ergens in 2019 of zelfs pas in 2020 verwacht.
Helaas nog even wachten.

avatar van Dorstigjimmyke
Ik ben opnieuw 4 afleveringen ver en Scream heeft net zoals in seizoen 1 twee hele sterke punten: er zitten sympathieke personages in deze serie en de aflevering mag nog zo slecht zijn, de laatste minuten zorgen ze er altijd voor dat je toch de volgende aflevering wil zien. Dan kunnen ze het opeens nog spannend maken.