Mijn Series +

Baywatch - Seizoen 1 (1989-1990)

Actie / Drama

ontwikkeld door Michael Berk, Douglas Schwartz en Gregory J. Bonann
met David Hasselhoff, Jeremy Jackson en Erika Eleniak

Baywatch draait om een groepje strandwachten onder leiding van Mitch Buchannon in hun dagelijkse werk waarin ze te kampen krijgen met gevaren gerelateerd aan het strand en andere activiteiten in Californië. Deze variëren van doorsnee zaken als het moeten redden van drenkelingen of de aanval van een haai tot moord, aardbevingen en zelfs nucleaire wapens. Ondertussen worden ook onderlinge relaties tussen de strandwachters uitgediept.

1. Panic at Malibu Pier
  20. The Big Race
  21. Old Friends
  22. The End?
avatar van Donkerwoud
5* voor de cult-status alleen. Ik had trouwens toentertijd de leeftijd dat ik het nog oprecht voor het verhaal keek.

Pedagogische televisie bij uitstek uit de jaren 90 en dan vooral voor de 12 tot 16 jarigen.
waartoe ondergetekende ook toe behoorde.

De eerste 2 seizoenen zijn uiteraard het beste, want hierin speelt Erika Eleniak.
haar aanwezigheid alleen verdient al 3,5 ster .