• 10.580 nieuwsartikelen

Speelduur: 9 uur en 45 minuten

Ontwikkeld door: Michael Tolkin en Michael Tolkin

Met: Miles Teller, Matthew Goode en Juno Temple

Datum van release: donderdag 28 april 2022

Eerst uitgezonden op: Paramount+ (Verenigde Staten)

• SkyShowtime Bekijk miniserie via SkyShowtime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The Offer

The Godfather uit 1972 wordt vaak aangeprezen als een van de beste films ooit gemaakt, dus er is een natuurlijke interesse in het ontstaan van de film. The Offer is gebaseerd op de nooit eerder vertoonde ervaringen van de Oscar- en Golden Globe-winnende producer Albert S. Ruddy tijdens zijn reis om Mario Puzo’s epische misdaadroman The Godfather tot leven te brengen op het grote scherm met Francis Ford Coppola.

Afleveringen

1. 1. A Seat at the Table

28 april 2022 (1 uur en 08 minuten)

2. 2. Warning Shots

28 april 2022 (59 minuten)

3. 3. Fade In

28 april 2022 (59 minuten)

4. 4. The Right Shade of Yellow

5 mei 2022 (1 uur en 03 minuten)

5. 5. Kiss the Ring

26 mei 2022 (52 minuten)

8. 8. Crossing That Line

2 juni 2022 (53 minuten)

9. 9. It's Who We Are

9 juni 2022 (1 uur en 09 minuten)

10. 10. Brains and Balls

16 juni 2022 (1 uur)

Alle Acteurs en Actrices

Charles Bluhdorn

Robert Evans

Barry Lapidus

Bettye McCartt

Francis Ford Coppola

Heerlijk serie met fijn acteerwerk. Ik ga ook meteen the Godfather weer kijken

Even een speciale vermelding voor de acteur die Al Pacino speelt hahah, geweldig doet ie het.

De casting van Brando is trouwens ook prima.

avatar van james_cameron

james_cameron

Genieten, deze tiendelige serie gebaseerd op de herinneringen van producent Albert S. Ruddy betreffende het maken van The Godfather. Wanneer je de chaos achter de produktie van de mijlpaal langs ziet komen is het moeilijk te geloven dat er uberhaupt een film tot stand is gekomen, laat staan een onverwoestbaar meesterwerk. Miles Teller is prima als Ruddy en hij is omringd door een eersteklas supporting cast, met vooral Matthew Goode geweldig (en hilarisch) als producent Robert Evans. De serie is extra leuk als je reeds één en ander weet over de achtergronden van The Godfather; dan is The Offer echt een feest der herkenning. Wat mij betreft mogen de makers nu hetzelfde doen voor Apocalypse Now.

avatar van peter74

peter74

Al Pacino wordt hier geweldig goed nagespeeld. Verder ook echt goede serie. Vooral als je groot liefhebber bent van de The Godfather films is dit een super goede serie.

avatar van Lakte

Lakte

Wat een fantastische en zeer goede serie! Voor mij misschien wel één van de beste series allertijden! Helaas ben ik één van de weinigen hier die hem gezien heeft. Bijna net zo goed als de film zelf! De serie is niet alleen een must see voor fans en liefhebbers van The Godfather maar ook een echte must see voor filmliefhebbers! Deze geweldige serie gaat niet alleen over de productie van The Godfather maar ook over Paramount.

Ik heb er voor gekozen om dit geen spoilers te maken omdat het algemeen bekend is. De serie volgt producent Albert S. Ruddy tijdens de legendarische tijden toen Robert Evans de studiobaas was van Paramount. Zo zie je o.a. hoe hij zijn eerste film Little Fauss and Big Halsy uit 1970 produceert en een setbezoek brengt aan Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) om Robert Redford over te halen voor de hoofdrol. Robert Evans is druk bezig met Love Story (1970) waar zijn toenmalige vrouw Ali MacGraw mee groot werd. Er word een aantal keer genoemd dat Rosemary's Baby (1968) van Polanski de laatste grote hit was van Paramount. Ook zie je hoe MacGraw, Evans later zou verlaten voor Steve McQueen die ze tijdens het draaien van The Getaway (1972) zou ontmoeten. Later hebben ze het ook nog over Chinatown en Serpico wat de grote volgende hits van Paramount moeten worden.

De scenes van The Godfather zijn enorm goed nagespeeld en de personages worden erg goed neergezet hoe ze ook echt waren. De acteurs lijken niet echt maar dat stoort niet. De film is met veel tegenslag tot stand gekomen.

Wat ik niet wist en echt zeer interessant vond was dat Frank Sinatra enorm tegen de film was omdat het personage Johnny Fontaine op hem gebaseerd was en Sinatra in het echt ook banden met de maffia had. De echte maffia waaronder maffiabaas Joseph Colombo waren niet blij met deze film en hebben zich er ook veel mee bemoeid.

Aan het einde kiest Ruddy ervoor om helaas niet mee te werken aan The Godfather 2 en gaat hij bezig met het produceren van The Longest Yard (1974) met Burt Reynolds waarvan Ruddy zelf het script schreef. Je ziet hem daar op de set.

Een serie die elke filmliefhebber gezien moet hebben! Ik hoop dat er nog een mooie Nederlandse bluray uitgave komt of dat hij op Netflix komt te staan. Via een bepaalde omweg is hij Nederlands ondertiteld te zien!

avatar van DreamTech

DreamTech

geweldige serie als ik dat eerder geweten had, had ik hem wel eerder gekeken. Goede acteurs en fantastisch het geeft je ook het gevoel Ik moet de Godfather films maar weer eens kijken Top serie !!!

avatar van SergioMalick

SergioMalick

Waanzinnig sterk geacteerde serie. Vreemd dat deze zo lang onder de radar is gebleven, maar voor mij de beste serie van de afgelopen 2,3 jaar. Heb meerdere keren in een deuk gelegen, wat vrij zeldzaam is bij een serie voor mij.

Blijft heerlijk om naar een film/serie te kijken over het maken van films en de wereld eromheen (The Player, Once Upon a time in Hollywood, Boogie Nights).

Basto Misschien een tip voor jou? Bijv. als fan van Coppola is het al het kijken waard.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Wow, ben nu bij afl 7 maar het is een hele goeie serie! Sowieso is the Godfather (deel II eigenlijk) mijn favoriete film, dus dit is een serie naar mijn hart! Het hele verhaal is ook erg goed uitgewerkt, maar de acteurs stelen toch wel echt de show! Dr Karev als Brando...ik dacht eerst, dat kan toch niet? Maar hij doet het fenomenaal! Al Pacino wordt perfect nagespeeld, tot stem aan toe! G. Ribissi speelt de panned van het dak. En kerel die Evan speelt, ik ken hem niet echt, maar die doet het echt heel goed. En dan de secretaresse, dat is mijn favoriet denk ik. Wat een bad ass en dus erg goed gespeeld! Zeer benieuwd naar het eind en uiteraard ga ik de GF trilogie bekijken hierna

avatar van Siorgi

Siorgi

Prachtige acteerprestaties, een scenario op snee en de geweldige sfeer van de jaren 70.

Absolute must see voor alle fans van de Godfather trilogie en serie fijnproevers. Zeer verdiende 4,5*

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Ik heb niks met de film The Godfather, wel met het maken van films en dingen achter de schermen. Echt een geweldige serie. Goed geacteerd, hoe het er uit ziet, het verhaal, de terugblikken (want het is soms best ingewikkeld om allemaal nog te snappen/weten na zoveel dagen', de muziek. Echt met liefde gemaakt.