• 8.985.200 stemmen

Sexwerkers (2022)

Documentaire / Talkshow | Miniserie

Show titel: Sexwerkers

Genre: Documentaire / Talkshow

Met: Gilles De Coster

Oorsprong: België

Datum van release: maandag 10 januari 2022

Eerst uitgezonden op: Canvas (België)

Plot Sexwerkers

In deze vierdelige reeks praat Gilles De Coster met vijf vrouwen en drie mannen die actief zijn in de raamprostitutie, thuisontvangst, escortservice en onlinebranche. Ze kozen uit vrije wil voor hun beroep en getuigen in alle openheid over hun leven en werk.

1. 1. De Eerste Keer

10 januari 2022 (42 minuten)

De sekswerkers keren terug naar het moment waarop ze hun allereerste klant ontvingen. Hoe stapten ze in het vak? Wat was hun drijfveer? Hoe reageerden hun naasten op hun nieuwe job? Welke beginnersfouten maakten ze? "In het begin was ik geen goeie hoer, ik gaf me te veel."

2. 2. Iedereen Klant

10 januari 2022 (45 minuten)

De sekswerkers zijn getuige van zeden en wensen van klanten. Wie zìjn hun klanten? Welke levensverhalen brengen ze mee? Welke fantasieën bestellen ze? Welke 'dates' blijven nazinderen? Voor welke dreiging zijn sekswerkers op hun hoede? "Klant is koning? No way!"

3. 3. Tweederangsburgers

10 januari 2022 (43 minuten)

Sekswerkers worstelen met hun schimmig sociaal statuut en het morele stigma rond betaalde seks. Het brengt hen in de problemen bij banken, werkgevers en voogdijrechters. Hun beroep wordt ook overschaduwd door mensenhandel. Ze getuigen over hun kwetsbare positie. "Als we mensen met een beperking helpen, is het opeens wel een nobel beroep."

4. 4. Dagen zonder Seks

10 januari 2022 (42 minuten)

Het eerste coronajaar was voor de meeste sekswerkers een annus horribilis, terwijl het online seksaanbod boomde als nooit tevoren. De sekswerkers maken de balans op. Van het seksleven van de Vlaming, het pornotijdperk en hun eigen houdbaarheidsdatum. "Toen ik ermee stopte, hebben veel klanten gehuild."

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.