• 8.349.450 stemmen

Ontwikkeld door: Connie Nielsen

Met: Connie Nielsen, Christopher Eccleston en Rosy McEwen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: zondag 12 september 2021

Eerst uitgezonden op: Channel 4 (Verenigd Koninkrijk)

• NPO Start Bekijk seizoen 1 via NPO Start
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Close to Me

Jo Harding is een Deense tolk , die na een val in haar huis hevige hersenschade oploopt en zich niets meer van de afgelopen twaalf maanden kan herinneren. Eenmaal weer terug thuis wordt ze geplaagd door flashbacks en begint ze te twijfelen of haar val wel echt een ongeluk was. Wat haar inmiddels vooral zorgen baart is het vermoeden dat haar man iets voor haar verborgen lijkt te houden.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. Headcase

12 september 2021 (46 minuten)

2. 2. Unravelling

12 september 2021 (46 minuten)

3. 3. Missing Peace

12 september 2021 (45 minuten)

4. 4. Unthinkable

5. 5. Flip Side

6. 6. The Writing on the Wall

12 september 2021 (47 minuten)

Hele goede serie, beetje Hitchcockiaans, want na de eerste aflevering is het zeer de vraag wie er wél deugt.

Vrouw met geheugenverlies van een jaar, getroubleerde jeugd en prachtige beelden van strand en zee af en toe.

Een type dat op eigen onderzoek gaat, slim en vasthoudend, daar houden we van.

Via NPO-start volgen we dit, want via de tv wekelijkse afleveringen volgen past niet zo.

Deense Connie Nielsen speelt zeer overtuigend de hoofdrol en serie speelt zich zowel in Engeland als in Denemarken af. Een aanrader!