• 10.604 nieuwsartikelen
  • 8.968.819 stemmen

The Woman in the House across the Street from the Girl in the Window (2022)

Komedie / Mystery | Miniserie

Alternatieve titel: The Woman in the House

Genre: Komedie / Mystery

Afleveringen: 8

Speelduur: 3 uur en 28 minuten

Ontwikkeld door: Rachel Ramras, Hugh Davidson, Larry Dorf, Rachel Ramras, Hugh Davidson en Larry Dorf

Met: Kristen Bell, Michael Ealy en Tom Riley

Datum van release: vrijdag 28 januari 2022

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot The Woman in the House across the Street from the Girl in the Window

Voor Anna, wier hart is gebroken, is elke dag hetzelfde. Ze zit met een glas wijn in de hand uit het raam te staren, en ziet hoe het leven zonder haar voorbij gaat. Maar wanneer een knappe buurman en zijn schattige dochter aan de overkant van de straat komen wonen, begint Anna licht te zien aan het einde van de tunnel. Dat is, totdat ze getuige is van een gruwelijke moord... of toch niet?

Afleveringen

1. Aflevering 1

28 januari 2022 (29 minuten)

Tussen kapotte schalen en hartverscheurende visioenen verdrinkt Anna haar verdriet in wijn en staart uit haar raam – totdat een knappe buurman haar aandacht trekt.

2. Aflevering 2

28 januari 2022 (27 minuten)

Anna geeft zich over aan haar gebruikelijke slechte gewoontes, post sexy foto's en probeert weer te schilderen. Dan wordt ze opgeschrikt door een schokkende gebeurtenis.

3. Aflevering 3

28 januari 2022 (30 minuten)

Anna snuffelt rond op de plaats van de misdaad om te bewijzen dat wat ze zag, echt was. Ze sluit zich aan bij een steungroep, maar is al snel weer terug bij af.

4. Aflevering 4

28 januari 2022 (26 minuten)

Anna's online speurwerk onthult een connectie met Neil – en de ene tragedie na de andere. Tijdens een uitstapje naar een vuurtoren krijgt Anna's argwaan vrij spel.

5. Aflevering 5

28 januari 2022 (24 minuten)

Er komt een paranoïde vreemdeling aan Anna's deur met bedreigingen en de schokkende waarheid over Lisa. Na de komst van de politie ontspant Anna op meer dan één manier.

6. Aflevering 6

28 januari 2022 (22 minuten)

Een passionele nacht leidt de volgende dag tot een arrestatie en Anna gaat verder met haar leven. Alles lijkt weer normaal, maar dan duikt er een nieuwe aanwijzing op.

7. Aflevering 7

28 januari 2022 (24 minuten)

Rechercheur Lane zet Anna onder druk in de verhoorkamer, maar Anna houdt vol onschuldig te zijn. Thuis is er op zolder een duister geheim.

8. Aflevering 8

28 januari 2022 (26 minuten)

Tijdens een storm overwint Anna haar angst en vecht uiteindelijk voor haar leven. Later heeft Anna een déjà vu wanneer ze aan boord gaat van een vlucht naar New York.

avatar van Corran

Corran

Ik begrijp deze reeks niet. Lijkt erop dat het een genre wil spoofen, maar dan met héél, héél sporadische humor. Ze steken alle clichés in hun reeks, maar proberen er dan mee te spotten door het serieus te nemen? En dan de humor zelf.... misschien zijn er fans die het dan superdroog vinden, maar als je je constant zit af te vragen "Was dit nu een grap?" of "Dit zat ook in de vorige afleveringen, moet die een running gag voorstellen?", dan is 't gewoon slecht.

avatar van lang pee

lang pee

Het spannendste van deze serie was de titel. In het dialect zeggen wij een flut serie of een Hallmark serieke. Alles word gedaan voor de ramen, en natuurlijk zijn de gordijnen altijd open.

Zou bedoeld zijn als parodie, maar dan zou je toch moeten glimlachen, en ik heb alleen maar groen gelachen.

avatar van vanillaice

vanillaice

Super serie in 1 dag uitgekeken en dat zegt wel heel wat, vind zelden iets boeiend om af te kijken, haak snel af.

Je wilt echt weten hoe het afloopt

avatar van Esteban

Esteban

De mensen wiens mening ik zo'n beetje in 't oog blijf houden, omdat we vaak overeen komen, vinden dit allemaal vis noch vlees. Te serieus om een parodie te zijn, te knipogend om spannend te zijn. Enfin, dat het dus volledig tussen twee stoelen valt. Geen idee of ik de moeite wil nemen om hier mee te starten.

avatar van Beatlestone

Beatlestone

Ik heb me prima vermaakt met deze serie waarop eigenlijk geen labeltje valt te plakken. Acht korte afleveringen die lekker wegkijken en geen minuut vervelen. De grappige, naïeve, aan wijn verslaafde hoofdrolspeelster Kirsten Bell is leuk om naar te kijken.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1901 berichten

Ik heb me inderdaad ook prima vermaakt, maar ergerde me wel aan een hoop grappig bedoelde scènes die ik niet als zodanig ervaarde: (wijn tot rand vullen, vader neemt kind mee naar serial killer en wordt opgegeten, klusjesman doet maanden over repareren brievenbus en is ook nog ex-maniac, het hele idee van de uiteindelijke dader is van de zotte). Het is allemaal absurd, maar weet niet te overtuigen als absurde grap.

Het drankprobleem van Anna lijkt zich alleen maar te focussen op het aantal flessen en geheugenverlies, want je ziet haar nergens laveloos dronken.

De toevalligheden zijn niet van de hand.

Ik zou zeggen: als je een liefhebber bent van Desperate Housewives en Devious Maids, dan vind je dit ook leuk. Houd je daar niet van? Skip!

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Ik vond het mooi, ik vond het alleen wat moeilijk om te weten wat Anna dacht, in haar gedachten, of wat echt was...

En het echte einde? Had ik toch anders verwacht.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Hier ook in 1 avond gebingt, afl 8 was wel heel verrassend

En zeker dit, bizar

Bubblez schreef:

(wijn tot rand vullen, vader neemt kind mee naar serial killer en wordt opgegeten, klusjesman doet maanden over repareren brievenbus en is ook nog ex-maniac, het hele idee van de uiteindelijke dader is van de zotte). !

avatar van umbra

umbra

Heb me hier wel mee vermaakt, keek zeer vlotjes weg, zo uitgekeken. Vond de zwarte humor en parodie op de mysterie en psychologische thriller heerlijk. En dan dat laatste deel

avatar van Mysterie-schrijver

Mysterie-schrijver

Wel een spannende serie, maar wat moest dat einde eigenlijk voorstellen? Het lijkt wel alsof ze geen inspiratie meer hadden en de handel gewoon maar in de prullenbak hebben gekieperd. Jammer dit, het had echt ergens heen kunnen gaan.

De ontknoping sloeg in mijn ogen ook nergens op.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Prima serie hoor. Ik vond het wel een fijne mysterieuse vibe hebben. Keek erg prettig weg. Qua cijfer een 7.4. Hier op moviemeter 3.5 ster omdat 4 sterren mischien net iets te gek is.

avatar van fritsy

fritsy

Hoe lang kan je met een brievenbus bezig zijn om te maken

avatar van Bbaars

Bbaars

Super leuke en spannende serie. Kijkt heerlijk weg met een zeer verrassend einde! Dikke5*