• 8.345.920 stemmen

Ontwikkeld door: Vitus Reinbold en Niko Schulz-Dornburg

Met: Valerie Huber, Felix Mayr en Sofie Eifertinger

Oorsprong: Duitsland

Datum van release: donderdag 30 december 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Kitz

Het Instagram model Vanessa reist samen met een groep vermogende vrienden uit München op oudejaarsavond naar Kitzbühel in Tirol om daar het feest van het jaar te vieren. De lokale negentienjarige serveerster Lisi probeert zich bij de groep aan te sluiten, omdat Vanessa een van de laatste mensen is die haar vorig jaar overleden broer Joseph in leven heeft gezien. Terwijl het leven van de social media ster blijkbaar gewoon doorging, veranderde Lisi’s leven fundamenteel na zijn dood. Daarnaast gelooft Lisi niet in een ongeluk. Ze wil weten wat er toen echt is gebeurd en vraagt ​​zich af hoe het incident Vanessa zo koud heeft kunnen laten.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. Countdown

30 december 2021 (42 minuten)

Op oudejaarsavond werkt Lisi op een chic feestje dat is georganiseerd door Vanessa, de rijke meid die ze verantwoordelijk houdt voor de tragische dood van haar broer.

2. 2. Mousetrap

30 december 2021 (43 minuten)

Op een met champagne doordrenkte brunch ontdekt Lisi een schandalig geheim en scoort ze een uitnodiging voor een dagje spa. Kosh probeert het goed te maken met Vanessa.

3. 3. Off Track

30 december 2021 (46 minuten)

Lisi gaat naar een fotosessie met Vanessa. Dominik staat onder druk om toekomstplannen te maken. Kosh zit in een neerwaartse spiraal en belandt op de boerderij van Hans.

4. 4. Thaw

30 december 2021 (44 minuten)

Vanessa wordt misleid door Lisi en filmt een boze tirade voor een nepauditie. Met de steun van Hans belooft Kosh te veranderen. Dominik en Lisi groeien naar elkaar toe.

5. 5. Avalanches

30 december 2021 (41 minuten)

Hans is verward door onthullingen over zijn gezin en spoort Lisi aan om de video uit te lekken. De spanning loopt hoog op tijdens Regines modeshow, die explosief afloopt.

6. 6. Ashes

30 december 2021 (45 minuten)

De vrienden krijgen de nasleep van een schrijnende nacht te verduren terwijl Lisi een lastige situatie afhandelt. Ze komt tot een ontstellend besef over het verleden.

stinissen (crew series)

Meer voor de 10 jarige onder ons. En dat is geen kritiek hoor.

avatar van Davidddz

Davidddz

Wederom een soortgelijke serie als Elite, stukje 13 reasons why, misschien beetje Gossip Girl.

De personages en het verhaal komen bekend voor, jongvolwassenen met rijke ouders en het ‘normale’ volk.

Toch vond ik het als 21-jarige wel vermakelijk om naar te kijken, zal ook een beetje de doelgroep zijn waar Netflix zich op richt.

De beelden van het landschap spelen hierbij ook een rol, Kitzbühel blijft natuurlijk een prachtig gebied.

Kortgezegd, je moet er van houden. Denk dat de gemiddelde 40-plusser het wegklikt maar voor de jongere generatie best leuk om te kijken.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1928 berichten

De jaarwisseling is net voorbij. Ik ga op zoek naar een nieuwe serie op Netflix en kom terecht bij deze Duitse serie die overladen wordt met sneeuw en mooie landschappen. Na de positieve ervaring van Biohackers (Serie, 2020 - 2021) - MovieMeter.nl verwachte ik iets vergelijkbaars en dat kwam in grote lijnen ook wel uit.

Een jonge enthousiaste cast maakt het beste van een niet altijd even goed scenario maar uiteindelijk is het toch de moeite waard door de mooie plaatjes, redelijk tempo en een paar aardige plotwendingen. Biohackers beviel me een stukje beter maar voor pretentieloos vermaak en een hoop mooie beelden ben je bij deze serie aan het juiste adres.

Toegegeven de serie is bedoeld voor een jongere doelgroep maar als beginnend veertiger kreeg ik er een aangenaam vakantiegevoel van en dat is ook wat waard.

Gemiddeld.