• 8.303.591 stemmen

Cowboy Bebop - Seizoen 1 (2021)

Show titel: Cowboy Bebop

Afleveringen: 10

Speelduur: 10 uur

Ontwikkeld door: André Nemec

Met: John Cho, Mustafa Shakir en Daniella Pineda

Datum van release: vrijdag 19 november 2021

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Cowboy Bebop

Spike Spiegel behoort samen met Jet Black en Faye Valentine tot een groep premiejagers die bekendstaat als de Cowboys. Samen jagen ze op de meest gevaarlijke criminelen van het sterrenstelsel. Ze redden de wereld, als ze maar goed betaald worden. Spike werd geboren op Mars en zat in het verleden bij een gevaarlijke bende. Hij kent Jet, de aanvoerder van het Bebop-schip, reeds van vroeger. Faye is naast premiejager een oplichtster die gokschulden heeft.

Afleveringen Seizoen 1 (2021)

1. 1. Cowboy Gospel

9. 9. Blue Crow Waltz

10. 10. Supernova Symphony

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Is dit geen sciencefiction?

mcdaktari schreef:

Is dit geen sciencefiction?

Als ik kijk naar de leidende genres op IMDb, zijn dit achtereenvolgens

Action - Adventure - Crime - Drama - Fantasy - Sci-Fi.

SF staat dus op plaats 6...

Wikipedia zegt echter Science fiction - Space Western.

Het ziet er ook genoeg SF uit, dus ik maak er maar SF / Avontuur van; beide bronnen blij!

kappeuter

1AngryMan

IMDb vermeldt de genre's op alfabetische volgorde. Je hebt dus niets aan die volgorde.

De Engelse Wikipedia is inderdaad vrij betrouwbaar.

Verder kijk ik bij Netflix series ook naar de aanduiding op hun site.

In dit geval:

Genres: Scifi-series, Amerikaanse series, Actieseries

Ik wou toch met name even de genretip over IMDb geven.

Flexje schreef:

1AngryMan

De Engelse Wikipedia is inderdaad vrij betrouwbaar.

Verder kijk ik bij Netflix series ook naar de aanduiding op hun site.

In dit geval:

Genres: Scifi-series, Amerikaanse series, Actieseries

Ik wou toch met name even de genretip over IMDb geven.

Bedankt voor de tip! Was me niet eerder opgevallen, dat het alfabetisch wordt gerangschikt! Maar ik heb eerlijk gezegd ook nooit eerder naar dat alfabetische overzicht gekeken; ik wilde nu alleen zien of er überhaupt wel SF tussen stond. Ik kijk eigenlijk standaard naar de genres die bovenaan staan, en wel representatief zouden moeten zijn (als ik het niet mis heb); en daar stond ditmaal SF niet bij. Dus misschien zou het anders op plaats 3 van representativiteit staan, in plaats van het door mij genoemde (en dus arbitrair gebleken) plaats 6!

kappeuter

1AngryMan

Ik ben bang dat IMDb altijd enkel de eerste 2 of 3 genres per film vermeldt, op alfabetische volgorde.

Net even gecheckt bij een aantal films.

Dus of dit de meest relevante genres zijn moet je dan zelf nog uitzoeken.

Dit is natuurlijk met name relevant als bij een film of serie op IMDb idioot veel genres ingevoerd staan.

Scifi ontbreekt bij Dune bijv. door deze alfabetische benadering...

Flexje schreef:

1AngryMan

Net even gecheckt bij een aantal films.

Dus of dit de meest relevante genres zijn moet je dan zelf nog uitzoeken.

Scifi ontbreekt bij Dune bijv. door deze alfabetische benadering...

Bedankt voor het me helpen uit deze mooie droom!.. Wel vreemd dat IMDb dat zo doet.

Gelukkig check ik altijd meerdere bronnen, en behandel ik IMDb ook niet leidend in genres. Des te meer reden, nu ik dit lees! Bedankt

avatar van horizons

horizons

• 2040 stemmen

Boeit het genre?

Ik noem het seventies sciencefiction.

Eerste vijf gezien en het is wel tof.

avatar van horizons

horizons

• 2040 stemmen

Erg leuke serie. Jammer van die flashback aflevering (iets waar teveel series last van hebben vaak).

Aanrader. In ieder geval stuk beter dan een Altered Carbon en meer schwung dan een Mandalorian.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Het genre, de sfeer en de setting spreken me heel erg aan. Het is verder een prima serie als je door de (opzettelijke?) foutjes heen kan kijken... Het begin is wat onsamenhangend maar er komt in t verloop van het seizoen meer duidelijkheid in.

Wat me serieus het meest tegenviel was aflevering 10... Met wat daar gebeurde hebben ze t best de vernieling in geholpen. Met als meest idiote twist dat Julia "ineens" hoofd wil worden van het syndicaat... Belachelijk!. Dat heeft mij bewogen het cijfer naar beneden bij te stellen.