Mijn Series +

Gran Hotel - Seizoen 1 (2011)

Alternatieve titel: Grand Hotel

Spanje
Drama / Mystery

ontwikkeld door Ramóm Campos en Gema R. Neira
met Adriana Ozores, Amaia Salamanca en Yon González

Plaats van handeling is een aristocratisch luxehotel in het noorden van Spanje. Het verhaal begint in 1905 met de geheimzinnige verdwijning van Cristina, kamermeisje in het Grand Hotel. Als haar broer Julio een maand later naar het hotel komt om haar te bezoeken, vertelt een kelner hem dat Cristina is ontslagen nadat ze een gast had bestolen. Maar Julio heeft sterk het gevoel dat er iets niet klopt. Hij neemt een baantje als kelner bij het hotel, vastbesloten de verdwijning van zijn zus te onderzoeken. Het is het begin van een meeslepend epos vol intriges, avontuur en hartstocht. Daarbij wordt al snel duidelijk dat er achter de fraaie façade van het Grand Hotel een duistere wereld schuilt van mysterieuze sterfgevallen, leugens en geheimen.

1. La Doncella en el Estanque
  7. La Carta Robada
  8. La Sangre de la Doncella
  9. La Huella
avatar van hoffhaan
Op zich geen verkeerde serie. Voor wat betreft het oplossen van de diverse moorden zijn de bewijsstukken wel erg makkelijk gevonden. Hier en daar wat amateuristisch. Ik was normaliter met de serie gestopt maar ja ik woon niet alleen. 3.0

avatar van Donkerwoud
hoffhaan schreef:
Ik was normaliter met de serie gestopt maar ja ik woon niet alleen.

Ik ben afgehaakt na aflevering 9.
Veel belovend begin maar zakt best wel snel in naar een zeer bedenkelijk niveau.
GTST maar dan iets beter geacteerd.

avatar van 606
Voor diegene die het hotel willen opzoeken en het interessant vinden.

Palacio Real de La Magdalena (Santander) - 2018 Alles wat u moet weten VOORDAT je gaat - TripAdvisor

avatar van tommykonijn
Ik vond het nogal wisselend van niveau: dan weer heel sterk en boeiend en even later weer langdradig en wat flauw. Het begint inderdaad best veelbelovend, maar na enkele afleveringen krijg je juist de indruk dat het maar niet op gang wil komen. De serie wordt eigenlijk volledig gered door de schitterende locatie en enkele (rand)personages. Andrés was mijn favoriet, maar ook inspecteur Ayala is leuk. Hoofdpersonages als Julio, Alicia, Teresa en Diego worden an sich niet slecht neergezet, maar liggen iets te zeer voor de hand. Het grootste minpunt is echter dat Julio volledig probleemloos zijn gang kan gaan in een hotel waar de staf doorgaans nauwlettend in de gaten gehouden wordt; iets dat de geloofwaardigheid niet bepaald ten goede komt. De balans tussen humor, (liefdes)drama en misdaad werkt soms, maar meer dan eens lijkt de focus een beetje zoek.

Een serie die dus behoorlijk van links naar rechts gaat in vrijwel elk opzicht. Ik heb even gedacht om ermee te stoppen, maar vrijwel iedere aflevering eindigt gelukkig met een goede cliffhanger, waardoor ik blijf kijken. Het einde van dit seizoen steekt in ieder geval goed in elkaar en het lijkt erop dat het niveau nu omhoog gaat.

avatar van Bubblez
Amerikaanse remake van het Spaanse Gran Hotel. Dáár ben ik afgehaakt, dus dit zal nog wel erger zijn ?.