• 8.985.673 stemmen

Black Summer - Seizoen 2 (2021)

Show titel: Black Summer

Ontwikkeld door: Karl Schaefer en John Hyams

Met: Jaime King, Justin Chu Cary en Kelsey Flower

Datum van release: donderdag 17 juni 2021

Plot Black Summer

Wanneer een moeder, Rose, gescheiden is van haar dochter, begint ze aan een schokkende reis en stopt ze bij niets om haar te vinden. Samen met een kleine groep Amerikaanse vluchtelingen moet ze een vijandige nieuwe wereld trotseren en wrede beslissingen nemen tijdens de meest dodelijke zomer van een zombie-apocalyps.

Afleveringen Seizoen 2 (2021)

1. 1. The Cold

17 juni 2021 (44 minuten)

Het leven - en de dood - loopt totaal uit de hand. Oude bekenden worstelen zich door alle gewelddadigheden heen, en om elke hoek schuilt schrijnend verraad.

2. 2. Prelude

17 juni 2021 (44 minuten)

Goede daden blijven niet ongestraft in een zombieapocalyps: de rollen worden omgedraaid voor Rose, Sun, Spears en Anna. De winter brengt sneeuw, en nieuwe gruwels.

3. 3. Card Game

17 juni 2021 (45 minuten)

Binnen vinden Rose en Anna warmte, maar zijn ze veilig? Een losse coalitie verenigt zich, maar de spanning groeit, iedereen is gewapend en er is een bijl verdwenen.

4. 4. Cold War

17 juni 2021 (35 minuten)

Rose is in het nadeel en moet een besluit op leven en dood nemen. De oorlog wordt realiteit als linke groepen samenkomen in een oord en Sun terechtkomt in het kruisvuur.

5. 5. White Horse

17 juni 2021 (47 minuten)

Spears is hongerig, gekwetst en alleen. Hij ontmoet een praatgrage vreemdeling die beweert hem te kennen. Een mysterieuze ruiter op een schimmel doorkruist de wildernis.

6. 6. Currency

17 juni 2021 (33 minuten)

In deze woestenij halen schatten het slechtste naar boven, maar is vertrouwen het kostbaarste goed. Rose klampt zich vast aan kleinigheden en Sun zet alles op het spel.

7. 7. The Lodge

17 juni 2021 (59 minuten)

Een toevluchtsoord dat van alle gemakken is voorzien, lijkt te mooi om waar te zijn. Rose verslaapt zich terwijl de angst toeneemt en een bezoeker incheckt.

8. 8. The Plane

17 juni 2021 (43 minuten)

Tijd om te vertrekken. Op de landingsbaan komen oude bondgenoten elkaar tegen, pakken nieuwe groepen hun kans en lijkt ontsnappen verleidelijk dichtbij.

2de seizoen een stuk minder te lang in de villa.....

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik denk wel dat de meeste seizoen 1 beter zullen vinden, maar ik vond dit 2e toch ook heel goed. Het is vooral in het begin vrij verwarrend, met veel flashbacks. Er hangt constant een heel bedrukkend sfeertje. Wat een ellende als je in zo'n situatie zou zitten. Ik denk wel dat het dan inderdaad iedereen voor zich zal zijn. Waar ze in het eerste seizoen nog best wel voor elkaar zorgde en beschermde, is in dit nieuwe seizoen nog maar weinig van over. Zo zou de realiteit ook wel zijn , mocht zoiets echt gebeuren. Dan komt de echte oer overlevings drang naar voren.

Ja ik kan dergelijke series en films wel waarderen.

horizons

Eerste drie afleveringen gezien en bevalt heel goed tot dusver. De chronologie is leuk gekozen.

avatar van jpbosch

jpbosch

Wat een verademing na het gtst walking dead. Heerlijk beklemmend sfeertje

horizons

Vijf aflevering gezien en wat een toffe onderkoelde serie. Extra punten voor het camerawerk, zitten echte hele toffe shots en trackings tussen.

avatar van Cupido

Cupido

Wmb is Black Summer het beste stukje zombiefictie dat de laatste jaren is uitgekomen. Bijna elke aflevering staat garant voor een extreem hoog adrenaline gehalte. De interessante vertelstructuur en het briljante camerawerk (met name de minutenlange trackingshots van personages die op de vlucht zijn voor de zombies) maken dit een zeer intens en boeiend schouwspel! De makers houden consequent bewust de focus op de chaos, paranoia en angst die komt kijken bij een (zombie)apocalypse en veel minder op een lineair plot en karakteruitdieping, waarmee je BS misschien het beste nog kunt beschrijven als een mix tussen 28 days Later meets The Revenant meets Children of Men.

Meer dan 'beter' of 'minder' dan het eerste seizoen, is dit vervolg vooral 'anders'. Blijft een probleem: het feit dat we de personages nog steeds niet echt kennen en het gebrek aan een duidelijk doel bij velen van hen. Maar de positieve punten van het eerste seizoen blijven grotendeels overeind. Bij momenten ook écht wel straf geregisseerd en bijzonder goed in beeld gebracht, iets wat je van een TV-serie als dit toch niet meteen verwacht. De langdurige one-shots zijn bij vlagen bijzonder knap en dragen alleen maar bij aan de voortdurend voelbare dreiging. Puuf filmisch gezien, vind ik dit seizoen sterker dan de voorganger. Halfje erbij daarvoor. En dat de makers geen moer geven om zogenaamd belangrijke personages, ervaar ik ook wel als een pluspunt. Op dat vlak kennen de schrijvers geen genade.

avatar van Tommeh

Tommeh

Inderdaad heel anders dan S1. Het volgt de logische stappen van initiële chaos naar overleven. Het duurde een paar afleveringen voor ik erin zat, maar gaandeweg het seizoen wordt het beter.

Op zich is het goed geschreven, maar er zit totaal geen tempo in dit seizoen. Veel shots worden veel te lang uitgerekt, wat van mij wat minder had gemogen, het neigde me iets te veel naar een poging tot mooifilmerij. Het open einde vond ik ook niet erg sterk, het liet me met iets teveel vragen achter.

In het zombie genre is Black Summer wel het beste wat er in jaren is gemaakt. Niet te veel focus op het uitdiepen van karakters maar puur het overleven in een zombiewereld centraal zetten. Ik hoop dat er nog veel seizoenen zullen volgen.

avatar van movie freak84

movie freak84

Ja wat zal ik er eens van zeggen. Ten eerste degene die hier een mening/recensie hebben geplaatst en zeggen dat twd slechter is kan ik me toch egt niet bij aansluiten. Maar goed over de serie, 1ste seizoen verfrissend heel wat anders dan de andere zombie reeksen waarbij de zombies best sloom zijn over het algemeen. Eerlijk weet ik niet wat ik beter vind dit heeft ook wel wat en brengt wel een stuk meer spanning mee alleen gaat het soms net iets te ver. Bij sommige achtervolgingen gaan die zombies letterlijk overal doorheen, wat nou deur, hop dwars door de deur heen. En zo zijn er wel meer van dat soort dingen wat ik jammer vond. Veel chaos vooral in het eerste seizoen, die ik ook minder vond dan het 2e seizoen. En dan de tientallen hoofdstukken in een aflevering, sorry maar dat mogen ze best weg laten. Maar goed al met al een best redelijk zombie serie. Twd ben ik meer fan van omdat je de personages daar een stuk beter kent en de acteerprestaties net iets hoger liggen.ik ben het wel eens met het cijfer wat er word gegeven. Aanrader nee, maar hou je van zombies is die zeker goed te kijken.

Jammer, deze serie haalt er al twee seizoenen niet de volledige potentie uit. Het begon echt sterk de eerste afleveringen, maar al snel werd het kleinschalig en bij vlagen vermoeiend. Die warrige kerel die de locatie zocht, heel vervelend. Los van dat vind ik ook de zombies weinig overtuigend. Ze ogen te menselijk en te netjes. Ze zijn wel gevaarlijk en snel, maar het voelt wat cheap. En ik vind die hoofdstukindeling niet zo goed, elke keer weer zo'n titel in beeld. Maak gewoon hele afleveringen en laat die teksten weg. Het haalt je steeds uit de vibe. Verder is dit best vermakelijk om te kijken, er zit een redelijk aardig tempo in en het hele idee dat je moet overleven in een post-apolalyptische wereld vol ondoden blijft natuurlijk intrigerend.

horizons

Jammer maar niet geheel onverwachts. De zombie hype is wel wat weggeëbd ondertussen. En de serie had een redelijk einde.

horizons schreef:

Valt wel mee. The Walking Dead blijft spin-offs uitbrengen, The Last of Us is booming, er komt een vervolg op 28 Days later.

Er is alleen teveel aan keuze op dit gebied.