ad
  • 8.109.510 stemmen

Black Summer - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Black Summer

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: donderdag 11 april 2019

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Black Summer

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. Human Flow

Vlak na een zombieapocalyps ontstaat er chaos als Rose haar familie kwijtraakt, Ryan zijn weg probeert te vinden, en een wanhopige man van uiterlijk verandert.

2. 2. Drive

William, Sun en Barbara proberen bij het stadion te komen, maar dat gaat niet zonder slag of stoot: hun weg wordt geblokkeerd door levende plunderaars en dolende zombies.

3. 3. Summer School

Rose, Spears, Ryan en Lance vinden een schuilplaats. Als ze merken dat ze niet alleen zijn, leren ze dat het gevaarlijk is om je hart te volgen in plaats van je verstand.

4. 4. Alone

De achtergelaten overlevenden moeten zichzelf zien te redden door te improviseren en moeten uitkijken voor zowel de levenden als de doden.

5. 5. Diner

William en Sun zitten vast in een verlaten cafetaria en moeten besluiten of ze de andere overlevenden kunnen vertrouwen als hun bondgenootschap op de proef wordt gesteld.

6. 6. Heist

De wanhopige maar vastbesloten groep probeert een wapenopslag binnen te dringen, maar dreigt te worden meegesleurd in de chaos.

7. 7. The Tunnel

Soldaten komen aan met zowel plannen als beloften. Maar als een overlevende een moedige zet doet, blijven er vragen over wie ze kunnen vertrouwen en wie er loyaal is.

8. 8. The Stadium

Als de groep bijna bij het stadion is, gaat er van alles fout. De overlevenden raken snel door hun kogels - en hun opties - heen.

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

Deze heeft mijn interesse. Heeft iemand hem al gezien?

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

jakkepoes_mm Nee want hij komt morgen pas uit

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

Oh ja ik zie het. Dan is deze wel aan de beurt één dezer dagen.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

Lees net dat dit een spin-off is van Z Nation

Titels afleveringen en plots aangevuld.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Best wel een lekkere serie. Niet te veel gezeur maar gewoon fijn genieten van Black Summer. Bij series als Walking Dead word nogal veel gepraat, af en toe de hele aflevering. Bij deze word constant over geschakeld naar de personages, wat het (tenminste voor mij) prettig weg kijkt. Eerlijk gezegd had ik er niet veel verwachting van maar het valt me 100% mee. Ik las hier dat het een spin-off is van Z Nation. Die serie heb ik nooit gevolgd en kan er niets over zeggen, maar Black Summer bevalt mij heel goed, tot nu toe.

avatar van Tommeh_mm

Tommeh_mm

Ik heb dit in 1 dag erdoorheen gejast. Razendknap gemaakte zombie serie, waar de post-apocalyptische setting goed neergezet wordt. De constante spanning is voelbaar omdat er zeer dicht op en om de cast heen gefilmd wordt.

Verder inderdaad niet met (het veel te trage) Walking Dead te vergelijken. Het tempo ligt hoog en de afleveringen zijn vrij kort. Lange na niet alles wordt uitgelegd/verklaard en door de chaos ben je als kijker (net als de karakters in de serie) soms de draad volledig kwijt, waardoor je nog meer in het verhaal getrokken wordt.

Natuurlijk zijn er ook momenten die ergernis opwekken (zoals altijd bij het zombiegenre). Sommige karakters nemen wel hele vreemde/domme beslissingen, waarbij je mijlenver van te voren ziet aankomen dat het fout gaat. Maar over het algemeen viel dit, in vergelijking met vele andere zombiefilms/series, ontzettend mee.

Hopelijk krijgt dit een gevolg, als Walking Dead al 10 seizoenen krijgt, mag Black Summer op z'n minst wel een tweede krijgen. 4*

avatar van renzoroy_mm

renzoroy_mm

Gisteravond de 1e 3 eps gekeken. Zoals ik al had verwacht is het tot nu toe niks nieuws. Deed me vooral veel denken aan dawn of the dead 2004, die ik wel heel goed vond l, waar zombies ineens supersnel konden rennen. Leuk voor tussendoor, maar meer niet.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Het is inderdaad niks nieuws nee, maar het kijkt gewoon lekker weg (vind ik aldus)

De afl. duren ook relatief kort. Ik heb het nu voor de 2e keer gekeken. De eerste keer , de dag dat het op Netflix verscheen heb ik het achter elkaar uitgekeken op 1 avond. Vond het eerlijk gezegd jammer dat het afgelopen was.

avatar van horizons

horizons

• 1959 stemmen

Beter dan die paar walking afleveringen die ik heb gezien. Veel beter.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

horizons.

TWD was ooit wel een goede serie. Ooit. Nu al tig jaren niet meer.

Binnenkort Black Summer ook maar eens de kans geven. Ziet er geinig uit.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Net aflevering 3 ‘ Summer School’ achter de rug. Op zich is het een knappe serie waar de spanning van de dreiging sterker aanwezig is dan het ‘zombie gore fest’. En ik hou daar wel van. Soms volkomen onvoorspelbaar maar je weet, voelt dat er wel iets gaat gebeuren. Die sfeer loopt door elke aflevering waardoor ik zelf ook steeds een opgejaagd gevoel heb. Ik mis nog wel een hoop achtergrond informatie maar ik vraag mij af of dit nog gaat komen. Dus... verder kijken nu...

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Tsja, op zich best sterk maar (eerlijk gezegd) nog niet helemaal duidelijk. Nog niet alles is verklaarbaar. Aflevering 6 ‘Heist’ roept echt -tig vragen op. Alle karakters vragen echt om achtergronden. Wie waren ze, waar komen ze vandaan. Niet dat ze nu oppervlakkig overkomen maar je (ik) zou ze wel beter willen kennen. Aflevering 3 ‘Summer School’ heeft mooie connecties met Stephen Kings ‘Children of The Corn’. Eigenlijk heeft de hele serie ook een rode draad in zich waar ooit de basis voor is gelegd met Kings ‘The Stand’.

Jaime King (Rose) groeit sterk hier in haar rol. Die heeft potentie. Aantrekkelijke dame ook.

Het einde schreeuwt natuurlijk om een vervolg !! Hier zou iets heel moois uit kunnen groeien.

avatar van NRT

NRT

Heb de eerste twee afleveringen gezien. De serie legt vind ik de nadruk op de overlevingsdrang van de mens. Iemand vermoorden, liegen,... Ze doen alles om te overleven en dat vind ik mooi om te zien. Zeer veel spanning ook. Alleen jammer dat ik de personages nog niet zo goed leer kennen, maar dat kan nog komen.

hatebreeder

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Vandaag maar eens aan beginnen.

hatebreeder

Gister de eerste twee afleveringen van gezien en die waren vrij goed. Vanavond weer verder hiermee.

hatebreeder

Derde aflevering vond ik een stuk minder, er gebeurde maar weinig wat me boeide. Hopelijk is de vierde episode beter.

hatebreeder

Seizoen afgerond. Gemengde gevoelens over deze serie, soms is het wel leuk en spannend maar er zijn soms ook momenten dat ik het wat onduidelijk vond. Geen idee of er nog een seizoen 2 komt!?

avatar van horizons

horizons

• 1959 stemmen

Onduidelijkheid is juist een pluspunt.

hatebreeder

Onduidelijkheid vind ik geen pluspunt, mysterie dat zou wel een pluspunt zijn.

Het was op zich wel een aardige serie, minder goed dan de beste seizoenen van The walking Dead maar wel beter dan de mindere seizoenen van The Walking dead naar mijn bescheiden mening.

avatar van Bubblez

Bubblez

hatebreeder schreef: ''Onduidelijkheid vind ik geen pluspunt, mysterie dat zou wel een pluspunt zijn.''

Mee eens. Ik vind het een goede serie, maar het leek af en toe wel of er gebeurtenissen/afleveringen tussenuit gehaald waren.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Omdat ik toch wel benieuwd was naar deze prequel van Z Nation (zover je dat kan noemen) ben ik hier vorige week maar eens mee begonnen.

De eerste 2 afleveringen waren prima, maar daarna zakt het steeds verder in; met als dieptepunt aflevering 6 en 7. Totaal overbodige, onduidelijke en nietszeggende afleveringen.

De slotaflevering vond ik daarentegen wel goed.

Het is allemaal wel goed en chaotisch gefilmd (past goed in deze setting) en de actiescènes waren ook prima.

Alleen kreeg ik maar weinig sympathie voor de personages, terwijl dat bij Z Nation juist sterk aanwezig is.

Black Summer probeert een serieuze aanpak die ik niet geheel geslaagd vind.

Zelf zie ik liever een 6e seizoen van Z Nation dan een 2e van BS. Maar als er toch een 2e seizoen komt, gun ik het nog wel een kans.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Leuk tussendoortje waar ik in een dagje zo doorheen ben gevlogen. Sowieso begon het seizoen vrij sterk met een aardige spanningsboog. Mensen in de chaos op de vlucht voor zombies. Daarvoor keek ik ook ooit The Walking Dead, tot ze daar bedachten dat een soapverhaal spannender zou wezen. Nou is Black Summer gelukkig te kort om die richting in te gaan en dat is maar goed ook. Ook fijn dat de zombies hier kunnen rennen, waardoor ze tig keer dreigender zijn dan wanneer ze klassiek vooruit slenteren.

Maar echt heel goed zou ik het ook weer niet willen noemen, daarvoor zit er te weinig lijn in en vind ik de personages niet al te interessant. Daarbij vond ik de zombies ook niet altijd overtuigen. Ik leg dat toch altijd langs de meetlat van The Walking Dead, die het qua aankleding en make-up bij de zombies vele malen beter deden dan welke film of serie ook in dat genre. Met een sterk begin en een aardig slot blijft wel een karig middenstuk over. Maar het was genoeg voor een dagje vermaak. Een tweede seizoen zou ik ook nog best leuk vinden.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Left 4 Dead de serie. En verademing nu The Walking Dead echt heel vervelend is geworden.

avatar van Liesje_mm

Liesje_mm

Zéér goede serie!! Allerbeste enge zombie films. Normaal gesproken erg saai.. deze heel erg spannend!!

Hopelijk volgt het nieuwe seizoen snel!! En hopelijk volgen er nog vele seizoenen..

avatar van cales77

cales77

• 1909 stemmen

Prima sfeer, spanning maar miste uiteindelijk wel wat verhaalt.

Personages hadden zeker mijn sympathie.

Vervolg gaat gezien worden....dan ook graag wat meer verdieping......we zullen zien..

• 20917 berichten

Seizoen 2 komt eraan.