Mijn Series +

Capitani - Seizoen 1 (2019)

Luxemburg
Misdaad

ontwikkeld door Claude Waringo
met Luc Schiltz, Sophie Mousel en Claude De Demo

Het lichaam van een tienermeisje wordt gevonden in het bos bij het landelijke stadje Manscheid, diep in het noorden van Luxemburg. Luc Capitani, een norse detective uit het zuiden van het land, neemt de zaak over. Capitani heeft problemen met de gesloten, gemeenschappelijke en beschermende denkwijze van de Noorderlingen en merkt dat hij onbedoeld afhankelijk is van de hulp van Elsa Ley, een jonge en onverschrokken lokale politieagente. De agenten raken al snel verstrikt in een web van geheimen en leugens. Capitani jaagt op een moordenaar en wordt gedwongen zijn eigen demonen te confronteren terwijl hij de schokkende waarheid ontdekt.

1. Oh Du, Do Uewen
  2. A Sengem Donkle Bëscherkranz
  3. Aus der Kannerzäit, aus der Kannerzäit
  4. Kee Schlof Méi fir d'Aen, Kee Friden Méi fir d'Hierz
  5. Déi Friem, Déi Mussen 't Agestoen
  6. Souwäit vu mir, Sou Wäit!
  7. An Ech Weess vun Tréin a Leed
  8. A Wéi Schéin déi Gëllen Dreem
  9. Voll Vertraue Wor Mäin Hierz
  10. Ech Wousst Näischt vun Tréin a Schmierz
  11. An d'Broscht Voll Däischter Nuecht
  12. Et Wor op Engem Schéinen Klore Summerdag

avatar van Mrs Bruce Willis
Ja....
Wat moet je ervan vinden..
Het begon leuk, maar was al een beetje bang dat die korte afleveringen de boel gingen uitmelken..
Kreeg een beetje het 'Barslet' idee. Of 'Wolfseinde'..
Captitani is wel een knappe meneer.. En dat Luxemburgs is een leuk taaltje.

Had ook prima in 8 afleveringen gekund..

avatar van Baldur
Begon zeer aardig, jammer dat het wat ontspoort en de wendingen steeds ongeloofwaardiger werden.