• 8.985.832 stemmen

Capitani - Seizoen 1 (2019)

Alternatieve titel: De Bësch

Ontwikkeld door: Claude Waringo

Met: Luc Schiltz, Sophie Mousel en Claude De Demo

Oorsprong: Luxemburg

Datum van release: dinsdag 1 oktober 2019

Eerst uitgezonden op: RTL Télé Lëtzebuerg (Luxemburg)

Plot Capitani

Het lichaam van een tienermeisje wordt gevonden in het bos bij het landelijke stadje Manscheid, diep in het noorden van Luxemburg. Luc Capitani, een norse detective uit het zuiden van het land, neemt de zaak over. Capitani heeft problemen met de gesloten, gemeenschappelijke en beschermende denkwijze van de Noorderlingen en merkt dat hij onbedoeld afhankelijk is van de hulp van Elsa Ley, een jonge en onverschrokken lokale politieagente. De agenten raken al snel verstrikt in een web van geheimen en leugens. Capitani jaagt op een moordenaar en wordt gedwongen zijn eigen demonen te confronteren terwijl hij de schokkende waarheid ontdekt.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. Oh Du, Do Uewen

1 oktober 2019 (27 minuten)

Capitani schakelt de lokale politieagent Elsa Ley in om hem te helpen bij zijn onderzoek naar de dood van een 15-jarig meisje dat werd gevonden in het bos bij haar dorp.

2. 2. A Sengem Donkle Bëscherkranz

8 oktober 2019 (29 minuten)

Het dorp start een zoektocht naar Tanja als de verdenking op iemand uit de omgeving van de familie Engel valt. Capitani ontmoet een vriend die hij lang niet heeft gezien.

3. 3. Aus der Kannerzäit, aus der Kannerzäit

15 oktober 2019 (25 minuten)

Capitani zoekt naar aanwijzingen rond de plaats delict. Elsa bedenkt een plan om bewijsmateriaal in handen te krijgen van Jenny's school – en glipt weg voor een afspraak.

4. 4. Kee Schlof Méi fir d'Aen, Kee Friden Méi fir d'Hierz

22 oktober 2019 (24 minuten)

Terwijl geruchten over de nieuwste ontwikkelingen de ronde doen in het dorp, is Capitani druk met het nalopen van zwakke alibi's, leugens en lokaal politiek drama.

5. 5. Déi Friem, Déi Mussen 't Agestoen

29 oktober 2019 (27 minuten)

Een getuigenverklaring wordt ontkracht door nieuw bewijs. Capitani verliest zijn geduld tijdens een verhoor en Elsa's privéleven botst met haar werk.

6. 6. Souwäit vu mir, Sou Wäit!

5 november 2019 (27 minuten)

Capitani en Elsa hebben hun pijlen gericht op twee verdachten. Tanja's vrienden maken zich zorgen over haar gedrag en Mick dringt aan op informatie over het onderzoek.

7. 7. An Ech Weess vun Tréin a Leed

12 november 2019 (32 minuten)

Uitgelekte informatie leidt tot een wraakactie. Een incident uit het verleden van Capitani veroorzaakt problemen en Elsa's onderzoek komt wel heel dichtbij.

8. 8. A Wéi Schéin déi Gëllen Dreem

19 november 2019 (29 minuten)

Terwijl de politie de drugshandel in de gaten houdt, dwingt Capitani Manon om de kaarten op tafel te leggen. Mick verraadt per ongeluk hoe hij over Jenny denkt.

9. 9. Voll Vertraue Wor Mäin Hierz

26 november 2019 (29 minuten)

Capitani wordt onder de loep genomen vanwege een fout uit zijn verleden. Door een verborgen brief, een geheime telefoon en een wanhopige vader ligt de zaak ineens open.

10. 10. Ech Wousst Näischt vun Tréin a Schmierz

3 december 2019 (27 minuten)

Het onderzoek van Capitani staat onder tijdsdruk, waardoor hij vertrouwelijke informatie aan Elsa vertelt, die meteen een aanwijzing over de vermiste soldaten volgt.

11. 11. An d'Broscht Voll Däischter Nuecht

10 december 2019 (26 minuten)

Nadat er schoten zijn gevallen, staat Capitani onder toenemende druk om de zaak te sluiten en achter zich te laten. Maar hij heeft nog veel onbeantwoorde vragen.

12. 12. Et Wor op Engem Schéinen Klore Summerdag

17 december 2019 (32 minuten)

Nu zijn carrière op het spel staat en de leugens zich opstapelen, haast Capitani zich om uit te zoeken wat er met Jenny en Tanja is gebeurd op die noodlottige avond.

Ja....

Wat moet je ervan vinden..

Het begon leuk, maar was al een beetje bang dat die korte afleveringen de boel gingen uitmelken..

Kreeg een beetje het 'Barslet' idee. Of 'Wolfseinde'..

Captitani is wel een knappe meneer.. En dat Luxemburgs is een leuk taaltje.

Had ook prima in 8 afleveringen gekund..

avatar van Baldur

Baldur

Begon zeer aardig, jammer dat het wat ontspoort en de wendingen steeds ongeloofwaardiger werden.

avatar van Mr. Rock

Mr. Rock

Zit ergens tussen matig en wel oké in. Met name de eerste zes, zeven afleveringen nogal stroperig. Ondanks (of juist dankzij?) de relatief korte afleveringen komt de vaart er niet echt in. Dat verandert enigszins richting het slot als de nodige plotwendingen maken dat er enige spanning in komt. De ontknoping is wel vrij voorspelbaar. Leuk is wel de enscenering, in een lommerrijk plaatsje in Luxemburg. De sfeer van een ons-kent-ons dorp is goed neergezet en de personages zijn over het algemeen geslaagd.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

Kijkt wel lekker weg, mede door de wat korte duur van de afleveringen, maar op het einde werd het wel erg ongeloofwaardig met de vele plottwists. Leuk om een keer gezien te hebben maar niet meer dan dat.

avatar van frans123

frans123

Niks bijzonders gaaaaaap Ben nu bij aflevering zes en het kan mij niet boeien. Tjonge wat is The Bridge goed, Ozark, Queen of the South en Mad Man. Ik stop hiermee. Irritante rechercheur en domme muts. Te mager verhaal, irritant taaltje ook. O...mijn truc..ik lees de volgende afleveringen en ga naar de laatste...lol heb ik wel meer gedaan...en je mist niks.!!!

Wel een fijne serie, zeker met dat Luxemburgse taaltje. Gebeurt veel. Maar dat moet ook in een serie

avatar van cor1946

cor1946