Mijn Series +

De Wereld van de Chinezen - Seizoen 1 (2021)

1 stem

Nederland
Documentaire

ontwikkeld door Marit Gerritsen
met Ruben Terlou

China speelt wereldwijd een steeds grotere rol. Onder president Xi Jinping wordt fors geïnvesteerd in verbinding en samenwerking en bedrijvige Chinezen vestigen zich in grote getalen in het buitenland. Documentairemaker en China-expert Ruben Terlou zoekt hen op. Wie zijn ze, wat willen ze bereiken en wat voor impact heeft hun aanwezigheid op de lokale bevolking?

1. Kenia
  2. Cambodja
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6
  7. Aflevering 7
  • volgende aflevering: morgen om 20:20 uur (aflevering 2, NPO 2)
avatar van brawljeff
Sterke eerste afevering. In eerste instantie leek het mij niet heel boeiend om te zien hoe chinezen in Kenia leven, maar het zorgt toch voor een groot aantal unieke beelden. Wat een bijzondere combinatie.