Mijn Series +

Documentaire
Miniserie, 300 minuten

ontwikkeld door Alastair Fothergill en Keith Scholey
met de stem van David Attenborough

Alles aan onze wereld - haar formaat, haar afstand tot de zon, haar draai en kanteling, haar maan - is perfect geschikt voor ons bestaan. De natuurkrachten van onze planeet voeden het leven perfect. Een wereldwijd weersysteem circuleert en verspreidt zoet water naar alle uithoeken van de wereld, de zeestromingen leveren voedingsstoffen tot in de diepste uithoeken van de oceaan, het zonlicht verwarmt en geeft energie aan alles wat het aanraakt, en krachtige vulkanen creëren en bemesten het land. Als gevolg daarvan is er letterlijk geen deel van onze planeet waar geen leven te vinden is. Deze vijfdelige serie laat zien hoe de krachten van de natuur de grote diversiteit aan wilde dieren op aarde aandrijven, vormgeven en ondersteunen.

1. Volcano
  2. The Sun
  3. Weather
  4. Oceans
  5. Humans
  • volgende aflevering: zondag 17 januari (aflevering 3)

avatar van brawljeff
Hier ben ik enorm benieuwd naar, gisteren begonnen op BBC One. Fijn dat Attenborough nog steeds van dit soort series maakt.