• 8.985.835 stemmen

Jurassic World: Camp Cretaceous - Seizoen 2 (2021)

Alternatieve titel: Jurassic World: Kamp Krijtastisch

Ontwikkeld door: Zack Stentz, Zack Stentz, Zack Stentz en Zack Stentz

Met: Jenna Ortega (stemrol), Ryan Potter (stemrol) en Paul-Mikél Williams (stemrol)

Datum van release: vrijdag 22 januari 2021

Plot Jurassic World: Camp Cretaceous

Zes tieners hebben zich aangemeld voor een avonturenkamp. Het kamp bevindt zich aan de andere kant van Isla Nublar. Tijdens hun verblijf op Isla Nublar moeten de tieners zich verenigen om te overleven want er zijn diverse dinosaurussen uitgebroken die het eiland verwoesten. Het is een kwestie van tijd dat de dino's het avonturenkamp bereiken.

Afleveringen Seizoen 2 (2021)

1. 1. A Beacon of Hope

22 januari 2021 (24 minuten)

De kampeerders zitten nog steeds vast op het eiland en zijn aangeslagen door de verdwijning van Ben. Ze doen een laatste poging om te worden gered en versturen een SOS.

2. 2. The Art of Chill

22 januari 2021 (24 minuten)

Darius en Sammy komen voor een moreel dilemma te staan als ze in het park zoeken naar materialen. De kampeerders bouwen een nieuwe boomhut. Brooklynn ziet iets vreemds.

3. 3. The Watering Hole

22 januari 2021 (24 minuten)

Brooklynn, Sammy en Yasmina doen samen onderzoek naar vreemde geluiden in het park. Ondertussen gaan Darius en Kenji op verkenning en zien iets geweldigs.

4. 4. Salvation

22 januari 2021 (24 minuten)

De kampeerders zien een kampvuur in de verte, waaruit blijkt dat ze gezelschap hebben: een stel rijke ecotoeristen en hun humeurige gids. Maar zijn die te vertrouwen?

5. 5. Brave

22 januari 2021 (24 minuten)

De kampeerders worden herenigd met een oude vriend, die een inspirerend verhaal vertelt en vervolgens onthult dat Mitch, Tiff en Hap niet zijn wie ze beweren te zijn.

6. 6. Misguided

22 januari 2021 (24 minuten)

Darius moet een moeilijke keuze maken om Sammy en Yasmina te redden. Ondertussen proberen de andere kampeerders erachter te komen of Hap een vriend of een vijand is.

7. 7. Step One

22 januari 2021 (24 minuten)

Brooklynn, Ben, Kenji en Yasmina ontdekken een geheim en proberen de stroomstoring in het park te verhelpen. Darius leidt Mitch en Tiff recht naar een T. rex-val.

8. 8. Chaos Theory

22 januari 2021 (23 minuten)

Darius voelt zich schuldig en is vastbesloten om de dino's op het eiland te beschermen, zelfs als hij dat alleen moet doen. Maar met een beetje geluk hoeft dat niet.

Bijzonder dat dit al een paar maanden na seizoen 1 verschijnt. Ben ik wel blij mee, leuke serie zonder dat het briljant is. Het zorgt wel een beetje voor wat extra content in afwachting op de laatste Jurassic World film die pas in zomer 2022 verschijnt

• 1917 stemmen

Cool dit, inderdaad. Kijk er al naar uit!

Het eerste seizoen had zeker z'n minpunten, maar wat wél werkte was goed genoeg om ook het tweede seizoen op de kijklijst te zetten.

Jurassic World: Kamp Krijtastisch seizoen 2 | Superguide

Seizoen 2 staat op Netflix. Deze week maar effe kijken.

Hmm. Meer is niet altijd beter. Het begon me eigenlijk al snel te vervelen, ook al vond ik seizoen 1 erg leuk. Die pubercast is redelijk irritant en de familievriendelijke actie is na een tijdje veel te standaard. Hier mogen ze het wel bij laten, ook al kijkt het nog steeds wel aardig weg.

• 1917 stemmen

Ben het volledig met je eens, aburefan. Blijft wat te braaf voor mij, al begrijp ik natuurlijk wel dat het ook op de jongere kijkers gericht is.

Ach, misschien zitten er nog wel projecten in de pijplijn? En we hebben altijd de nieuwe film nog om naar uit te kijken!

Dezelfde plus- en minpunten als in het eerste seizoen het geval was. Ditmaal iets evenwichtiger en ook wat minder teenager-drama. Wel iets minder memorabele scenes nu, waar vorige keer toch wel enkele indrukwekkende locaties gebruikt werden.

Grootste euvel blijft voor mij toch de ietwat krakkemikkige animatie soms. Er zijn momenten waarop personages, wanneer die lopen binnen een bewegende omgeving bijvoorbeeld, letterlijk blijven haperen. Alsof er geen tijd meer was om het tot op zeker niveau af te werken. Nochtans zijn de dinosaurussen zeer geslaagd. Meer nog, soms is het zelfs heel eventjes spannend. Wat dan weer in contrast staat met sommige andere aspecten. De plotse groei van een bepaalde dino bijvoorbeeld, hoe zelfs? En tal van gebeurtenissen die gewoon alle logica tarten. Vaak is er ook een situatie waarvan je je afvraagt: Maar hoe gaan ze dat nu ... ? En dan is de oplossing: knippen. Geen verklaring voor hoe je van A tot B komt, de overgang gewoon skippen. Terwijl dat duidelijk niet mogelijk is.

Ahja, uiteindelijk blijft dit voornamelijk gericht op de meer jeugdige kijkers. En als 11-jarige zou ik dit absoluut fantastisch gevonden hebben. Al bij al blijf ik dit in de eerste plaats gewoon een leuk tussendoortje vinden. De beste aflevering vond ik de stand-alone van Ben. Ook seizoen 3 zal ik kijken.

avatar van mrkos

mrkos

Jurassic World: Camp Cretaceous - Seizoen 2

Na het zien van seizoen 1 kon ik direct door met seizoen 2, wat altijd wel prettig is. Dit seizoen was wat eventvoller. We zien weer wat nieuwe personages verschijnen die met verkeerde bedoelingen het eiland afstruinen. We zien een paar nieuwe dino's, wat altijd mooi is. Gelukkig komen we ook weer een oude bekende tegen. Ik begon me wel lichtjes te irriteren aan sommige kids (vooral Sammy), wat natuurlijk geen goed teken is. Hopelijk is dat wat minder in seizoen 3.

3,5 sterren.