ad
  • 8.143.484 stemmen

Jurassic World: Camp Cretaceous - Seizoen 3 (2021)

Show titel: Jurassic World: Camp Cretaceous

Seizoenen: 3 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: vrijdag 21 mei 2021

• Netflix Bekijk seizoen 3 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Jurassic World: Camp Cretaceous

Afleveringen Seizoen 3 (2021)

1. 1. View from the Top

De kampeerders zoeken materiaal voor een zeil en krijgen een lift naar het uitkijkpunt. Dan moeten ze snel weer een weg terugvinden. Ben wil Knobbeltje niet achterlaten.

2. 2. Safe Harbor

De kampeerders vieren een feestje wanneer ze het verlaten jacht van Mitch en Tiff vinden. Maar het feest blijkt van korte duur als er 's nachts iets groots rondstampt.

3. 3. Casa de Kenji

Kenji brengt de kampeerders naar het penthouse van zijn vader om voorraad te halen, maar ze krijgen al vlug gezelschap. Sammy vraagt zich af hoe het leven thuis is.

4. 4. Clever Girl

Na een spannende achtervolging komen Darius, Kenji en Yaz bij het oude bezoekerscentrum van Jurassic Park. Verderop vinden Brooklynn en Sammy een geheim lab.

5. 5. Eye of the Storm

Sammy en Brooklynn haasten zich om de anderen te waarschuwen voor een griezelige nieuwe bedreiging. Darius weet van niets en zoekt de favoriete dino van zijn vader.

6. 6. The Long Run

Een van de kampeerders is vergiftigd. Yaz, de snelste van allemaal, moet een tegengif halen voor het te laat is.

7. 7. A Shock to the System

De tijd dringt voor de kampeerders. Ze moeten naar de boot om te ontsnappen. Maar dan besluit Ben dat hij wil blijven, en verdwijnt. Kan Darius hem overhalen mee te gaan?

8. 8. Escape from Isla Nublar

De gevaren op het eiland komen van allerlei kanten. Darius moet zijn warme gevoelens voor de dinosaurussen opzijzetten en staat voor een moeilijke beslissing.

9. 9. Whatever It Takes

De groep moet even pas op de plaats maken als er een bekende terugkeert op Isla Nublar. Vertrekken van het eiland is nu niet meer het belangrijkste.

10. 10. Stay on Mission

Brooklynn wordt gevangengehouden, en de overige kampeerders broeden op een plan om haar te redden. Dat wordt geen gemakkelijke opgave.

Ajax&Litmanen1

Bizar tempo. Seizoen 1 is van september vorig jaar en seizoen 3 gaat alweer in mei draaien.

Al zit ik er niet meer op te wachten, heb er wel genoeg van. Maar ga het toch kijken.

Esteban

De animatie heeft zichtbaar een kleine upgrade gekregen, vooral te merken aan de personages hun bewegingen, gezichtsuitdrukkingen en details van het haar bijvoorbeeld. Ook bij de dinosauriërs werpt dit z'n vruchten af. Mooi.

De serie was altijd al wat onevenwichtig qua toon, omdat de knullige humor (gericht op jongere kinderen) en roll-eye momenten nogal in contrast staan met de spannende dino-aanvallen (11+) etc. Dat contrast mag je nu maal 10 doen.

Het nieuwe lab-gedrocht waar we in het midden van de reeks kennis mee maken, is zowaar écht griezelig. De filmversie van de Indominus of het exemplaar uit Fallen Kingdom zijn er niets tegen.

Het zit hem in de bewegingen, zijn uiterlijk en het onverwachte. "Kids will have nightmares?" Dat zit er wel in ja. Vooral tijdens die nacht-scene. Opvallend goed in beeld gebracht ook.

Eigenlijk best aangenaam verrast tot nu toe. Zowat elke aflevering -ik zit in de helft- bevat een goed opgezette actiescène, die variëren qua wezens en locaties. Het blijft natuurlijk merkbaar op de jeugd gericht, maar toch.

Ajax&Litmanen1

Ik ga ergens in de komende dagen ook kijken. Verwacht er niet teveel van, maar je woorden hierboven zijn bemoedigend.

Esteban

Beste seizoen tot nu toe, op zowat alle mogelijke vlakken. En dat had ik na het tweede seizoen eigenlijk niet zien aankomen, net als de dubbele wending in 't verhaal. Nice. Fans wereldwijd zijn terecht enthousiast over dit deel.

Ik vraag mij nu wel af wat de volgende stap is. De voorlaatste aflevering liep gelijk met de start van Fallen Kingdom. En nu zijn ze dus (voorlopig?) weg van het eiland. Ik zal die locatie missen. Tenzij ze er opnieuw terecht komen en de vulkaanuitbarsting meemaken. Houden ze rekeningmet het verhaal van de komende film? Geen idee waar het nu heengaat.

avatar van AOVV

AOVV

Ben het met je eens, Spacejet, beste seizoen tot nu toe! Ook erg benieuwd naar het verdere verloop (en de derde film, uiteraard).

Esteban

Vannacht (wat moet een mens anders?) bedacht ik plots het volgende over een eventueel verder verloop: Wat als de Camp-vrienden opnieuw op het eiland terecht komen omwille van de opgesloten dino op de boot? Zou dat niet het perfecte scenario zijn om Bumpy te redden van de vulkaanuitbarsting? Want ik kan mij niet voorstellen dat Ben dit zomaar zal laten gebeuren. Dat is trouwens mijn favoriete personage geworden.

PS: Blijkbaar verschijnt er nog steeds 'Spacejet' als mensen mij taggen. Dat ben ik dus niet, mochten mensen twijfelen. Dat is iemand anders z'n account.

Ajax&Litmanen1

Ja, ach. Niet veel meer dan wederom een lading afleveringen die allemaal op elkaar lijken. Ik ben denk ik niet de doelgroep, dit is me allemaal veel te braaf en op pubers gericht. Visueel mooi, zeker de dino's ogen prachtig, maar that's it. Mocht er een vierde seizoen komen (doh), dan laat ik die denk ik langs me heen gaan.