• 8.985.823 stemmen

For All Mankind - Seizoen 2 (2021)

Show titel: For All Mankind

Ontwikkeld door: Ronald D. Moore, Matt Wolpert en Ben Nedivi

Met: Joel Kinnaman, Michael Dorman en Sarah Jones

Datum van release: vrijdag 19 februari 2021

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk seizoen 2 via Apple TV+

Plot For All Mankind Seizoen 2 (2021)

Seizoen 2 begint een decennium later in 1983. Het is het hoogtepunt van de Koude Oorlog en de spanningen tussen de Verenigde Staten en de USSR zijn op hun hoogtepunt. Ronald Reagan is president en de grotere ambities van wetenschap en ruimteverkenning dreigen te worden verkwist nu de Verenigde Staten en de Sovjets het tegen elkaar opnemen om locaties op de maan die rijk zijn aan grondstoffen te controleren.

Afleveringen Seizoen 2 (2021)

1. 1. Every Little Thing

19 februari 2021 (56 minuten)

Bijna een decennium later zijn er reuzenstappen gezet in de technologie en het maanonderzoek. Maar dan bedreigt een zonnestorm de astronauten op Jamestown.

2. 2. The Bleeding Edge

26 februari 2021 (56 minuten)

Margo moet een bijna onmogelijke missie leiden. Danielle wil terug naar de maan. Gordo worstelt met het leven op aarde.

3. 3. Rules of Engagement

5 maart 2021 (1 uur)

Door een geschil op de maan overweegt NASA om de astronauten te bewapenen. Ed wordt geconfronteerd met zijn verleden.

4. 4. Pathfinder

12 maart 2021 (1 uur)

Met een beetje hulp van Molly wil Ed zijn loopbaan omgooien, terwijl Gordo en Danielle, zijn oude maten uit Jamestown, het moeilijk hebben.

5. 5. The Weight

19 maart 2021 (58 minuten)

Het roekeloze gedrag van Ed bij NASA heeft zijn weerslag op de familie Baldwin. Tracy moet zich opnieuw aanpassen aan het leven in de ruimte.

6. 6. Best-Laid Plans

26 maart 2021 (1 uur)

Amerikaanse astronauten en de NASA-leiding bereiden zich voor op een nieuwe missie, met onverwachte partners. Ellen zoekt contact met iemand van vroeger.

7. 7. Don't Be Cruel

2 april 2021 (1 uur en 02 minuten)

Ellen heeft het moeilijk in haar nieuwe rol. Margo's loyaliteit wordt op de proef gesteld. Karen onderzoekt nieuwe kansen – in haar privé- en beroepsleven.

8. 8. And Here's to You

9 april 2021 (1 uur en 09 minuten)

Gordo keert terug naar de ruimte. Molly wordt geconfronteerd met een shockerende, nieuwe realiteit. Aleida heeft voor het eerst een groot probleem op haar werk.

9. 9. Triage

16 april 2021 (56 minuten)

De rivaliteit tussen de Amerikaanse astronauten en de Sovjet-kosmonauten neemt toe als plotselinge veranderingen de Pathfinder-missie beïnvloeden.

10. 10. The Grey

23 april 2021 (1 uur en 16 minuten)

De spanningen tussen Amerika en de Sovjet-Unie bereiken een hoogtepunt op de maan, waardoor verschillende missies gevaar lopen.

Twee afleveringen gezien en beter als seizoen 1.

avatar van Suitehome

Suitehome

'Houston, we have a problem'.

Waar S1 van alternatieve geschiedenis For All Mankind begon in maanjaar 1969, begint S2 in 1983 als de NASA een complete basis op de maan heeft ingericht als volgende stap in de space race van de Koude Oorlog. We starten meteen met actie wanneer er een zonnestorm over de maan raast. Met een kleine hommage aan Wubbo Ockels zien we alle vertrouwde karakters weer terug. Gelukkig ook Shantel VanSanten, in haar rol als astro-vrouw-van. Haar verhaallijn komt niet helemaal goed uit de verf, lijkt soms gekunsteld en soapy, maar VanSanten voorziet haar karakter van diepgang en klasse. Het is female power in S2, zowel bij NASA als op de maan. Geen glazen plafond daarboven. Een prachtig subplot is de diplomatieke missie van zwarte astronaut Danielle Poole (Krys Marshall).

Hoewel iets meer retro sci-fi dan het eerste seizoen, speelt For All Mankind vooral op aarde. In een intense mix van drama, spanning, romantiek, verlies, hoop en af en toe een beetje humor, ontrolt S2 zich in een heerlijk tempo. For All Mankind is een ingenieuze serie, meeslepend en intrigerend, prachtig vormgegeven en behoort tot de top van de Amerikaanse cinema. S3 komt er aan. We stappen dan ruim 10 jaar vooruit, terug in de tijd.

avatar van redfish71

redfish71

Voor mij was dit echt een topper!

S1 begon wat traag en introduceert de karakters. S2 maakt een sprongetje in de tijd, maar we blijven bij de karakters waarmee we begonnen zijn. Dat is wel fijn en vergt ook wat lef van de schrijvers. Ronald D. Moore heeft hier met BSG al ervaring mee en dat merk je hier ook wel. We maken een sprong van redelijk wat jaren. Dan merk je in het begin dat je als kijker even 2 afleveringen moet wennen en weer moet investeren. Dat kan goed of fout uitpakken. Hier pakt het gelukkig goed uit.

Ja het is female power, maar het stoorde mij niet. We zien hoe de gebeurtenissen uit Seizoen 1 zijn effect hebben gehad, en we zien ook een mooie arc afgesloten worden. Het karakter van Danielle Pool is een lichtend voorbeeld van een geweldig persoon.

Shantel VanSanten doet het met het soms matige materiaal voor haar toch nog best goed, en Joel Kinnaman die toch een beetje vlak is heeft enkele indrukwekkende uitspattingen waarin hij toch zeker wat laat zien.

Op een gegeven moment wordt het dusdanig spannend dat je nog maar net aan het puntje van je stoel kunt vasthouden. De stappen zijn allemaal logisch, maar ergens schreeuw je van binnen: doe het niet of laat het niet gebeuren! Het is zelfs op het ongeloofwaardige af hoeveel verhaallijnen op het spits gedreven worden. Het leek wel alsof de serie gecancelled was en de schrijvers overal een einde aan wilde breien. Dat heeft bij Babylon 5 in seizoen 4 ook tot top Tv geleid.

De finale is extreem ontroerend, spannend en een must see en getuigt van lef van de schrijvers.

Top TV!

9/10.