Mijn Series +

Red Light - Seizoen 1 (2020)

Nederland / Belgiƫ

ontwikkeld door Peter Bouckaert, Mark Furstner, Erwin Godschalk, Nelsje Musch-Elzinga, Halina Reijn en Carice van Houten
met Carice van Houten, Maaike Neuville en Halina Reijn

Drie vrouwen raken verstrikt in de wereld van vrouwenhandel, prostitutie en georganiseerde misdaad als de man van één van hen verdwijnt. Sylvia werkt in een bordeel met haar vriend, Esther is een bekende sopraanzangeres uit een welgesteld milieu en Evi is een gedreven politieagente die een grote zaak probeert te combineren met haar gezinsleven. Ze komen terecht in de gevaarlijke en intrigerende wereld van mensensmokkel, prostitutie en uitbuiting in Antwerpen en Amsterdam. Gaandeweg komen de absolute tegenpolen erachter hoezeer ze elkaar nodig hebben om hun problemen op te lossen.

1. LUX
  8. Ons Huis
  9. Bloedlijn
  10. Wakker

avatar van ZAP!
Goed beoordelingen, maar nog niet veel. Grote namen. Iemand hier wat over te melden?

Redelijke serie met hele lelijke hoeren. Van Houten spant de kroon met overacting en onaantrekkelijk heid. Belgische cast is vele male beter dan de Nederlandse. Maaike Neuville en Geert Van Rampelberg zijn top.

avatar van ZAP!
stinissen schreef:
Redelijke serie met hele lelijke hoeren.
Deze mag op de voorpagina! ... Maar het gaat natuurlijk over sekswerkers.

(en het zou "heel lelijke" moeten zijn, maar dat terzijde)

avatar van Donkerwoud
Stinissen is immer de feminist in ons midden, haha.

Onbegrijpelijk, dat de bekende actrices nu voor dit genre hebben gekozen....
Noemen zij hun werk, acteren, werken als circusbeer, kiezen ze juist voor dit genre, dat bol staat van circusoefeningen....Heel erg lelijk, de voorstukjes, die ik ervan gezien heb.
Natuurlijk is de wereld van mensenhandel gruwelijk, maar die wordt niet minder met films zoals deze.
Budget van miljoenen, weggegooid geld.

Tegenvaller, ik had er meer van verwacht.
De eerste 2 afleveringen waren wel goed, daarna zakt het in, weinig verassingen en plotwendingen, zeer voorspelbaar allemaal

avatar van theo79
Eerste aflevering net gezien en die was bijzonder saai. Jammer! Hoop dat het nog beter gaat worden dan dit.

Nou...ik heb van het acteren genoten. Carice, Halina en Jacob in één serie mijn vrijdagavond kan niet meer stuk!