• 8.985.842 stemmen

Selena: The Series - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Selena: The Series

Ontwikkeld door: Abraham Quintanilla Jr, Suzette Arriaga en Abraham Quintanilla Jr

Met: Christian Serratos, Ricardo Chavira en Seidy López

Oorsprong: Mexico / Verenigde Staten

Datum van release: vrijdag 4 december 2020

Plot Selena: The Series

Het verhaal van de onvergetelijke Tejano-zangeres Selena Quintanilla, van haar kindertijd tot haar opkomst naar de roem. Zij en haar familie moeten moeilijke en hartverscheurende keuzes maken om de liefde en de muziek vast te houden. We zien de kleine en intieme concerten uit het begin van de carrière van Selena, maar ook de tijd waarin ze uitgroeit tot de grootste Latin artiest allertijden.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Daydream

4 december 2020 (40 minuten)

Abraham Quintanilla, die geldproblemen heeft, vindt het muzikale talent van zijn 8-jarige dochter Selena nu het belangrijkst. Ze begint een band met haar broer en zus.

2. 2. Dame un Beso

4 december 2020 (37 minuten)

Broer AB kan geen nummer voor Selena's nieuwe single vinden. Abraham probeert een muziekproducer over te halen om een album op te nemen met de band.

3. 3. And the Winner Is...

4 december 2020 (36 minuten)

Selena is genomineerd voor zangeres van het jaar bij de Tejano Music Awards. De band reist af naar Matamoros in Mexico voor een belangrijk optreden.

4. 4. Open Act

4 december 2020 (37 minuten)

Selena y Los Dinos beginnen aan een zware muziektournee door het hele land, waardoor de zangeres last krijgt van haar stembanden. De band moet op zoek naar een oplossing.

5. 5. Dulce Amor

4 december 2020 (40 minuten)

Abraham overweegt twee aanbiedingen van grote platenlabels. Wanneer Selena en haar band bekender worden, krijgt de band een flitsende nieuwe gitarist.

6. 6. My Love

4 december 2020 (36 minuten)

Wanneer het nieuwe album wordt opgenomen, heeft de familie Quintanilla andere ideeën dan het platenlabel, vooral over Selena's kledingstijl.

7. 7. Fideo

4 december 2020 (38 minuten)

Zus Suzette maakt zich zorgen wanneer Selena en de nieuwe gitarist Chris het erg goed met elkaar kunnen vinden. AB staat onder druk om nieuwe nummers te schrijven.

8. 8. Gold Rush

4 december 2020 (32 minuten)

Selena viert haar groeiende successen, waaronder een gouden album, maar wil graag een album met Engelstalige songs maken. Suzette ontmoet een leuke jongen.

9. 9. Que Creias

4 december 2020 (37 minuten)

Selena heeft dubbele gevoelens over haar geheime relatie met Chris. AB krijgt inspiratie door een herinnering aan een plastic bloem en verloren liefde.

Ik geloof dat ik een beetje verliefd ben. Ben wel benieuwd of dit wat gaat zijn.

Lebarron

Selena Quintanilla is een fenomeen in Latinokringen die in Nederland misschien het best vergelijkbaar is met André Hazes. Zet Hazes op in een Hollandse kroeg en je krijgt sfeer. Zet Selena op tijdens een Latinofeest en het feest barst echt los. Ik weet dit uit eigen ervaring want mijn jeugdliefde was een Latina. Selena werd slechts 23 jaar oud omdat de voorzitster van haar fanclub haar doodschoot vanwege een zakelijk conflict in 1995. In de korte tijd dat ze leefde wist ze echter een enorme impact te maken met haar zangkunsten en ontwapenende persoonlijkheid. Hierdoor is ze nu nog bekend als the Queen of the Tejanosound. Er is al kort na haar dood een biopic verschenen met een toen nog vrij onbekende Jennifer Lopez als Selena. Nu is er dus deze serie die nog iets dieper op het leven van haar maar ook van haar familie ingaat. Helaas wringt hier ook een beetje de schoen. Selena was een leuke, lieve en spontane meid maar wel erg braaf. Het is in feite gewoon een langgerekte successtory die nergens echt spannend wordt. Eigenlijk was de speelfilm dus al goed genoeg. Hoofdrolspeelster Christian Serratos doet het niet slecht maar heeft hetzelfde euvel als Jennifer Lopez eerder had, te veel divauitstraling en te weinig Girl Next Door. Die Girl Next Dooruitstraling is wat Selena Quintanilla zo bijzonder maakte. De soundtrack van de serie mag er zeker wezen. Niet alleen hoor je de hits van Selena y Los Dinos maar ook bekende nummers van andere artiesten met name uit de 80's en 90's. Ik hoop dat de serie bijdraagt om de muziek van Selena ook bij een nieuwe generatie onder de aandacht te brengen want dat verdient ze maar als serie zelf is het allemaal een beetje flauw. Het voelt alsof je naar een diaserie of videofilm van iemand anders zijn vakantie zit te kijken. Je had erbij moeten wezen.

Hm. Dat klinkt allemaal niet erg ambitieus. Jammer.

Donkerwoud schreef:

Hm. Dat klinkt allemaal niet erg ambitieus. Jammer.

Ik denk dat het juist iets te ambitieus is. Het is geen slechte serie want je krijgt een goede inkijk in het artiestenleven toendertijd. Selena en haar familie hebben echt keihard gewerkt om succes te krijgen in tegenstelling tot die Youtubertjes van tegenwoordig. Van optredens op bruiloften en partijen tot voorprogramma's tijdens rodeo's. Zelf opbouwen en afbreken en daarna slapen in goedkope motels of in een busje. En net toen het grote succes leek te komen werd ze vermoord. Tragisch. Maar om daar nu 2 seizoenen met elk 9 afleveringen van te maken is mij ietwat te veel van het goede vooral omdat ik de de film over haar leven al heb gezien. Als je de film niet hebt gezien kun je deze serie gewoon prima kijken.

Ah dank, ik ben benieuwd.

Donkerwoud schreef:

Ah dank, ik ben benieuwd.

En ik weer naar je oordeel.

avatar van Black Math

Black Math

Twee jaar terug de film gezien, waarover ik klaagde dat het wat te lang duurde. Deze serie, die natuurlijk veel langer duurt, beviel me gek genoeg wat beter. Ik herinner me de film niet heel goed meer, maar van wat ik me voor de geest kan halen, focust die film vooral op Selena zelf, terwijl deze serie veel meer in gaat op haar familie en andere bandleden en dat is ook interessant. Wel worden de interacties tussen familie wel erg harmonieus neergezet. Er zijn soms ruzies en meningsverschillen, maar het wordt allemaal zo rationeel uitgesproken, dat het een beetje ongeloofwaardig overkomt. Een ander verschil met de film is een grotere focus op de nummers en hoe ze geschreven werden, wat me ook wel aanspreekt, ook omdat ik in de tussentijd ook wat meer met de muziek van Selena kennis heb gemaakt, met als effect dat de serie me ook meer stimuleert om naar haar muziek te luisteren. Over het algemeen bevalt deze serie me dus beter dan de film. 3*.