Mijn Series +

Unsolved Mysteries - Seizoen 2 (2020)

Documentaire / Drama

ontwikkeld door John Cosgrove, Terry Dunn Meurer, Robert M. Wise, Josh S. Barry en Shawn Levy

Unsolved Mysteries toont meeslepende, karaktergestuurde verhalen die zijn geworteld in de ervaringen van gewone mensen die het ondenkbare hebben meegemaakt. Van het trauma van een onverklaarbare verdwijning of gruwelijke dood van een geliefde tot de schok van een bizarre paranormale ontmoeting. Naast detectives en journalisten bieden familieleden aanwijzingen, presenteren ze theorieën en identificeren ze verdachten, in de hoop dat één kijker de sleutel in handen heeft om het mysterie op te lossen.

1. Washington Insider Murder
  2. A Death in Oslo
  3. Death Row Fugitive
  4. Tsunami Spirits
  5. Lady in the Lake
  6. Stolen Kids
avatar van jacobine_rodijk
Stapje terug van de eerste helft (of Volume 1). Veel zaken ie grotendeels gevuld met wilde speculatie door pratende hoofden. Uiteraard spreekt dat voor zich, het zijn onopgeloste zaken; echter buiten de feiten in aflevering 2 (bijv.) dat er een vrouw zelfmoord heeft gepleegd in een hotelkamer is er niets bekend. De resterende tijd wordt gevuld met “misschien was ze een spion,” of “misschien was ze een voortvluchtige,” etcetera. Zo ook een aantal andere afleveringen. De laatste was het beste.

avatar van Bubblez
Ik vond dit seizoen minder dan de eerste. Jammer, want ik was echt hooked. Aflevering 2 en 6 vond ik het interessants, aflevering 4 vond ik er niet tussen passen en eigenlijk niet interessant.

avatar van Xeeno
Qua indeling een beetje als het eerste seizoen. Vier Amerikaanse moordzaken, één Europese moordzaak (welke wederom de boeiendste is, imo), en één aflevering over iets bovennatuurlijks.

Aflevering 1 kon me niet zo boeien.
Aflevering 2 had me aardig gegrepen. Het hele mysterieuze randje om de persoon maakt het erg interessant, vind ik.
Aflevering 3 was redelijk interessant, ook al is de zaak op zich eigenlijk niet "unsolved"
Aflevering 4 heb ik overgeslagen.
Aflevering 5 net gekeken. Was niet overtuigd van het verhaal van de nabestaanden dat dit moord moet zijn geweest.
Aflevering 6 moet ik nog kijken