Mijn Series +

Bridgerton - Seizoen 1 (2020)

Drama / Romantiek

ontwikkeld door Chris Van Dusen
met Adjoa Andoh, Julie Andrews en Lorraine Ashbourne

Bridgerton volgt Daphne Bridgerton (Phoebe Dynevor), de oudste dochter van de machtige Bridgerton-familie, terwijl ze haar debuut maakt op de competitieve huwelijksmarkt van Regency London. In de hoop in de voetsporen van haar ouders te treden en een match te vinden die wordt aangewakkerd door ware liefde, lijken Daphne's vooruitzichten aanvankelijk ongeëvenaard. Maar terwijl haar oudere broer haar potentiële vrijers begint uit te sluiten, werpt het high society schandaalblad geschreven door de mysterieuze Lady Whistledown kritiek op Daphne.

1. Diamond of the First Water
  2. Shock and Delight
  3. Art of the Swoon
  4. An Affair of Honor
  5. The Duke and I
  6. Swish
  7. Oceans Apart
  8. After the Rain

Meer een flauwe klucht dan drama of romantiek maar eigenlijk was het letterlijk één groot DRAMA...

Het is dan ook volgens mij een serie puur voor vrouwen....

avatar van Blair Waldorf
Amerikanen moeten vooral afblijven van Brits period drama. Ze kunnen er helemaal niets van.
Bridgerton is te plat, tikkie vulgair, grotesk, en heeft een chronisch gebrek aan sfeer, romantiek en emotie. De beide hoofdrollen zijn gelukkig wel acceptabel, de rest van de cast, gehuld in duizenden jurken en pakken, hangt er vaak wat bij. Het wordt tijd dat Andrew Davies de pen weer eens oppakt.

avatar van MikeyV
2 afleveringen geprobeerd maar dit gaat werkelijk nergens over. Wij zijn liefhebbers van drama's over vervlogen tijden maar dit gaat nergens over. Hoe kunnen critici over elkaar buitelen om deze serie te prijzen? Is het satire? Dan is ook dat niet gelukt. Volstrekt ongeloofwaardig, ik voel me totaal niet betrokken bij de karakters. Misschien moet ik meer woke worden om dit te kunnen appreciëren.

Gossip Girl maar dan twee eeuwen terug in de tijd en Londen ipv NY.

avatar van wednesday
Bridgerton moet vooral niet gezien worden als een realistisch kostuumdrama en tipt natuurlijk niet aan de toppers uit het Britse repertoire.
Ik heb mij best door de eerste aflevering heen moeten worstelen - het was mij ook wel allemaal erg Amerikaans ingestoken - drama, tot in de puntjes gechoreografeerde seks die voor de Amerikaanse kijker vast sensationeel zal zijn en lelijke CGI "dronebeelden" tussen de akten door. Het verhaal is op alle fronten voorspelbaar en de bijrollen zijn eendimensionaal.
En tóch krijgt de serie 2,5 ster van mijn omdat het toen ik de smaak te pakken had heerlijk wegkeek (verstand op nul en gaan) en -vooruit- 0,5 ster extra vanwege ‎Regé-Jean Page.

avatar van Koerok
Ik ben niet verder gekomen dan anderhalve aflevering. Het verhaal boeide al niet echt en ik begon me teveel te ergeren aan het doorgeschoten diversiteitsdenken. Blijkbaar moeten we het heel normaal vinden dat een grote hoeveelheid donkere mensen het Engeland aan het begin van de 19e eeuw bevolkt, met nota bene een donkere vrouw als koningin. Sorry, maar ik doe niet mee aan al die wokeness.
In The Great vond ik dat overigens wel kunnen, maar die serie (een aanrader wat mij betreft) was dan ook volledig absurd en over-the-top.
Ik vond het wel mooi gemaakt en een lust voor het oog, dus daarom toch nog een 2,0.

avatar van Pepino
Ik dacht: wow, 90% Critic Score en een Audience Score van 84% op Rottentomatoes?! Dit moet goed zijn.
Dan checkte ik deze pagina.

Tja, what to believe

Het slechtste dat ik in jaren heb gezien. Zelfs Shadowhunters op Netflix is beter.