Mijn Series +

Misdaad / Drama
Miniserie, 143 minuten

ontwikkeld door Luke Neal en Lewis Arnold
met David Tennant, Daniel Mays en Jason Watkins

Des vertelt het verhaal van de beruchte Britse seriemoordenaar Dennis Nilsen die tussen 1978 en 1983 minstens vijftien jonge mannen van het leven beroofde. De man, door de pers vaak The Muswell Hill Murderer genoemd, zou hun lichamen vervolgens gebruiken voor necrofiele doeleinden. We volgen het leven van Nilsen vanaf het moment van zijn arrestatie tot zijn berechting en uiteindelijke gevangenisstraf.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3

avatar van james_cameron
David Tennant is heerlijk laconiek als de beruchte Britse seriemoordenaar Dennis Nilsen in deze fascinerende driedelige miniserie. Nilsen beroofde tussen 1978 en 1983 minstens vijftien jonge mannen van het leven. De serie begint op het moment dat Nilsen wordt opgepakt, maar daarna begint de zaak feitelijk pas. Intelligent uitgewerkt, met unaniem sterk akteerwerk en voorzien van een mooi grauw tijdsbeeld, vooral door de sigarettenrook die overal hangt.