• 8.985.842 stemmen

Condor - Seizoen 2 (2020)

Show titel: Condor

Ontwikkeld door: Jason Smilovic, Todd Katzberg en Ken Robinson

Met: Max Irons, Bob Balaban en Leem Lubany

Datum van release: dinsdag 9 juni 2020

Eerst uitgezonden op: C More (Zweden)

Plot Condor

Turner is een idealistische millennial die stiekem lid wordt van de CIA in de hoop de CIA van binnenuit te hervormen. Maar als iedereen in zijn kantoor wordt afgeslacht door professionele moordenaars, wordt deze briljante analist gedwongen uit zijn denktank te stappen en in een ivoren toren te gaan zitten om de strijd te gaan met de gevaarlijkste elementen in het militair-industriële complex. Joe zal dingen moeten doen die hij zelf nooit voor mogelijk had gehouden - en ontdekken dat niemand zijn ware karakter kent totdat ze onder vuur zijn getest.

Afleveringen Seizoen 2 (2020)

1. 1. Exile Is a Dream

9 juni 2020 (50 minuten)

Terwijl Joe door Europa reist, wordt hij benaderd door een Russische geheim agent. Deze vertelt hem dat hij bereid is de identiteit te onthullen van een mol die binnen de CIA opereert.

2. 2. If It Serves a Greater Good

9 juni 2020 (44 minuten)

Joe ontdekt iets tijdens zijn jacht op de mol. Terwijl hij een mogelijk aanknopingspunt in de gaten houdt, komt hij erachter dat hij niet de enige is die de mol op het spoor is.

3. 3. A Former KGB Man

16 juni 2020 (44 minuten)

Joe wordt opnieuw voor het blok gezet om zijn leven op het spel te zetten. Hij raakt ervan overtuigd dat de mol dezelfde persoon is als de moordenaar van een CIA-agent. Vasili waagt een gevaarlijke sprong in het diepe.

4. 4. Not What He Thinks He Is

23 juni 2020 (46 minuten)

Reuel krijgt nachtelijk bezoek en realiseert zich dat hij midden in een onverwacht conflict verwikkeld is geraakt. Tegen beter weten in helpt Kat een oude vriend.

5. 5. Out of His Exile

30 juni 2020 (46 minuten)

Joe blijft onderzoek doen naar andere mogelijkheden, omdat hij niet overtuigd is van Gordons schuld. Na een grote meevaller besluiten Eva en Gordon te spijbelen en maken ze het weer goed met elkaar.

6. 6. An Offer of Enrollment

7 juli 2020 (47 minuten)

Joe volgt een spoor aan bewijzen, waardoor hij nog fanatieker op zoek gaat naar Vasili.

7. 7. A Perspective, Not the Truth

14 juli 2020 (45 minuten)

Tracy en Mae besluiten om een tijdje te verdwijnen. Joe komt er eindelijk achter waar Vasili is en gaat naar hem toe om het contact tussen hen te herstellen.

8. 8. The Road We Take

21 juli 2020 (46 minuten)

Kat kijkt toe hoe Volk het recht laat zegevieren. Maes discussie met senator Thrush heeft onbedoelde gevolgen.

9. 9. The Greatest Hazard

28 juli 2020 (48 minuten)

Joe moet noodgedwongen de mensen die hem het meest na staan in gevaar te brengen. Mae stelt een aantal eisen aan Reuel.

10. 10. Not Necessarily to Lose

4 augustus 2020 (47 minuten)

Levens zullen nooit meer hetzelfde zijn, als blijkt dat niet alles verloopt zoals Joe had gepland. Kat moet beslissen waar haar loyaliteit ligt.

avatar van Suitehome

Suitehome

Op S2 van Condor is veel aan te merken, net als op het eerste seizoen. En toch heb ik geboeid alle 10 afleveringen bekeken. Condor gaat over spionage, de CIA, Moskou, dubbelagenten en hiermee gepaard gaande, complexe familieverhoudingen. Met name de spion in mijn bed, is een thema dat we kennen van de 6 seizoenen van The Americans. Alle lijntjes komen in de laatste afleveringen keurig bij elkaar, en de grote en kleine verwikkelingen zijn boeiend genoeg om er steeds een aflevering aan vast te knopen.

Tegelijk valt er veel aan te merken; de karakters zijn stereotiep, je hersenen vragen het uiterste van je om de ongeloofwaardigheid te accepteren en hoofdpersoon Max Irons loopt in de serie rond alsof hij zelf ook niet goed weet wat hij daar doet. Voor een dergelijk dragende rol moet je hoofdrolspeler veel meer charisma hebben. Ook in de bijrollen worden onvoldoendes gescoord.

Maar hou je van series als Treadstone, Hanna, Jack Ryan en Agent Hamilton, geef dit kleine broertje dan een aflevering of wat de kans.