Mijn Series +

The Head - Seizoen 1 (2020)

Spanje
Mystery / Thriller

ontwikkeld door Alex Pastor en David Pastor
met John Lynch, Alexandre Willaume en Laura Bach

Het wordt winter op de zuidpool. De zon zal binnenkort de komende zes maanden verdwijnen. Een klein team van wetenschappers, bekend als de Winterers, blijft op het Polaris VI Antarctic Research Station om hun innovatief onderzoek voort te zetten. Hun werk is cruciaal in de strijd tegen klimaatverandering en ze staan onder bevel van de beroemde bioloog Arthur Wilde. Maar als de lente komt, keert zomercommandant Johan Berg terug naar het station om het grootste deel van het team dood of vermist te vinden. Er loopt een moordenaar rond en ook Annika, de vrouw van Johan, wordt vermist. Als hij haar levend wil vinden, zal hij Maggie moeten vertrouwen, de jonge dokter die diep geschokt is en blijkbaar de enige overlevende van de groep is.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
  5. Aflevering 5
  6. Aflevering 6

Lijkt me wel wat.

Met pijn en moeite 2.5 * een vijfje dus. Het begon aardig maar ging als een nachtkaars uit.

Ondanks de hoopgevende verwijzing in aflevering 1 naar The Thing van John Carpenter, maakt deze serie de verwachtingen (helemaal) niet waar. Dit is gewoon een whodunnit on ice. Al honderden keren verteld. Het verhaal zit nog wel redelijk in elkaar, met enkele aardige plotwendingen, maar spannend wordt het nooit. Nee, deze serie laat me helemaal koud.

Nou vond het niet verkeerd hoewel het verhaal erg op 10 kleine negertjes lijkt ( er is ook zo een serie maar dan op een booreiland geen idee meer hoe die heet ) tot het eind blijft het spannend ! ( ga er niets over zeggen anders verklap ik misschien iets )