• 8.985.277 stemmen

Awkwafina Is Nora from Queens - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Awkwafina Is Nora from Queens

Ontwikkeld door: Teresa Hsiao en Awkwafina

Met: Awkwafina, Lori Tan Chinn en BD Wong

Datum van release: woensdag 22 januari 2020

Eerst uitgezonden op: Comedy Central (Verenigde Staten)

Plot Awkwafina Is Nora from Queens

Autobiografische serie losjes gebaseerd op het echte leven van Awkwafina (Nora Lum, 2 juni 1988) die opgroeit in Queens, New York. Nora wordt, naast haar neef, opgevoed door haar vader en oma. Ze leunt op haar familie terwijl ze als jongvolwassene door de buitenwijk van New York City navigeert. Ze is niet in staat om een vaste baan te houden en kan geen pauze nemen, vooral omdat ze niet kan stoppen met het verknoeien van de dingen voor zichzelf. En gezien de hoeveelheid wiet die ze gebruikt lijkt ze niet al te veel moeite te doen om haar problemen op te lossen.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Pilot

22 januari 2020 (21 minuten)

Nora zet haar eerste stappen richting financiële onafhankelijkheid en probeert verschillende baantjes uit, zodat ze kan vertrekken uit haar vaders huis.

2. 2. Atlantic City

29 januari 2020 (21 minuten)

Nora en haar oma gaan naar Atlantic City, waar Nora gokt en een oude bekende tegenkomt, en oma en haar vriendinnen vechten om een stopcontact in het casino.

3. 3. Savage Valley

5 februari 2020 (21 minuten)

Nora krijgt een baan bij een makelaarskantoor en verandert in de perfecte assistente met een beetje hulp van Adderall, en vervreemdt zich hiermee van haar gamevrienden.

4. 4. Paperwork

12 februari 2020 (21 minuten)

Nora probeert een cheque te innen om haar auto terug te krijgen als die in beslag is genomen en ontdekt dat de bank haar rekening heeft gesloten.

5. 5. Not Today

19 februari 2020 (21 minuten)

Nora verft haar haar na een ruzie met haar vader en Wally gaat naar een praatgroep voor alleenstaande ouders.

6. 6. Vagarina

26 februari 2020 (21 minuten)

Nadat Nora een vaginale blessure oploopt, vraagt een dj haar om haar chronische vaginaalwindjes op te nemen voor zijn nieuwe nummer.

7. 7. Grandma Loves Nora

4 maart 2020 (21 minuten)

Nora en Edmund wedijveren om de liefde van hun oma en Wally maakt een Instagram-account aan om indruk te maken op zijn crush.

8. 8. Grandma & Chill

11 maart 2020 (21 minuten)

Oma vertelt Nora het verhaal van hoe ze haar man ontmoet heeft, in de stijl van een Koreaanse dramaserie.

9. 9. Launch Party

18 maart 2020 (21 minuten)

Edmund en Nora bereiden zich voor op de lancering van hun app en Wally's dinerafspraakje loopt gruwelijk in het honderd.

10. 10. China

25 maart 2020 (21 minuten)

Als Scrubr wordt opgekocht door een overzees bedrijf, verhuist Nora naar China. Intussen sluit oma thuis in Queens vriendschap met een gewonde duif.

Ik heb er nu een stuk of wat afl. van gezien, maar ben verre van overtuigd. Ik kan uit de laatste jaren (jaaaaaaren) sowieso niet één geslaagde komedieserie noemen, en dit wordt 'm vrees ik ook niet (zou ik ouder worden ofzo). Gekke typetjes die me niet aanspreken (naast Nora, die nog best aanspreekt en Awkwafina doet het leuk), maar ik wil het nog wel eens vaker proberen (soms wat aardige, droge grapjes en de invalshoek is op zich best interessant) - het komt regelmatig op FOX voorbij.