Mijn Series +

Tom Fietst - Seizoen 1 (2020)

Belgiƫ
Documentaire

met Tom Boonen

In 'Tom fietst' ontmoet wielerheld Tom Boonen inspirerende mensen die op hun eigen manier de fiets gebruiken om de wereld beter te maken. Wat Tom zelf kan met een fiets, is natuurlijk gekend: hij verlegde grenzen, haalde vele malen als eerste de meet, en toonde ongeziene volharding. Intussen is Tom op fietspensioen, maar stilzitten doet hij niet. Het voorbije anderhalf jaar trok hij rond om inspirerende mensen van over de hele wereld te ontmoeten die op hun eigen manier de fiets gebruiken om de wereld beter te maken.

1. Kopenhagen (Denemarken)
  2. San Andres Itzapa (Guatemala)
  3. Berlijn (Duitsland)
  4. Santa Rita do Sapucaí (Brazilië)
  5. Lussaka (Zambia)
  6. Dallas (Amerika)
  • volgende aflevering: woensdag 8 april (aflevering 6)
avatar van arevee
Eerste aflevering had absoluut mooie momenten en verhalen maar ik ben toch niet helemaal mee met het concept. Lijken me nog zeer interessante afleveringen (drie) te komen maar 2 en 4 spreken me dan weer stuk minder aan.

Geniaal gezien van Tom Boonen zelf natuurlijk Tom tegen producers/VRT/whatever: Ja seg manne as kik nei is e program maak me ne vélo en ik rijn da hiejel de weireld me roond, zou da niks zen?

Producers/VRT/whatever: Top idee Tom, gewoon doen.

Tom: Ja pas oep en as nei men onkoste beteult zen en ik da ne symbolische frang veu krijg zenne kik al lang conteent he.

Producers/VRT/whatever: Uiteraard Tom dat spreekt voor zich.

PS: Excuses aan zij die het Kempens niet machtig zijn maar Tom Boonen imiteren gaat enkel in het plat Kempisch. Heerlijke mens trouwens.