ad
  • 8.081.129 stemmen

The Valhalla Murders - Seizoen 1 (2019-2020)

Show titel: The Valhalla Murders

Seizoenen: 1 seizoen

Afleveringen: 8

Datum van release: donderdag 26 december 2019

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

The Valhalla Murders

Afleveringen Seizoen 1 (2019-2020)

1. 1. Never before Seen

Na een brute moord in de haven van Reykjavik wordt een ambitieuze, maar gefrustreerde politierechercheur opgedragen om de moordenaar op te sporen.

2. 2. The Return

Het politieteam, aangesterkt door een nieuwe rechercheur, richt zich op de eigenzinnige zoon van het ene slachtoffer en zoekt een link met het andere slachtoffer.

3. 3. Valhalla

Een getuige biedt een hoognodige, maar verontrustend vage aanwijzing. Arnar zoekt in een nieuwe video naar aanwijzingen. Kata wordt steeds bezorgder over haar zoon.

4. 4. Scars

Arnar krijgt te maken met verlies. Kata overschrijdt een grens. De publieke druk om de moorden op te lossen neemt toe na een interview op televisie.

5. 5. In Plain Sight

Kata en Arnar boeken vooruitgang in hun zoektocht naar een verdachte, maar een perslek brengt het onderzoek - en levens - in gevaar.

6. 6. Hidden Place

Nadat de Valhalla-zaak lijkt te zijn afgerond, komt Arnar achter verschillende vreemde tegenstrijdigheden met betrekking tot een van de moorden.

7. 7. Crossroads

Kata en Hákon worden door nieuw bewijs naar een duister pad geleid en doen een moedig verzoek aan hun bazen. Ondertussen overdenkt Arnar zijn familiebanden.

8. 8. Monster in the Dark

Nu de gruwelijke waarheid over Valhalla bekend is, nemen de verantwoordelijken drastische maatregelen om ervoor te zorgen dat ze niet worden ontdekt.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

Vanaf 13 maart te zien op Netflix. Na de uitstekende IJslandse serie Ófærð en het niet onverdienstelijke Réttur ben ik hier wel benieuwd naar.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

Ja er wordt wat afgeslacht daar in het pittoreske IJsland

Ben benieuwd!

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Waarom een open einde?. Totaal misplaatst gezien het verloop van het verhaal. Vond ik echt een afknapper. Verder helemaal niet zo een verkeerde serie.

Niet bijzonder goed, niet bijzonder slecht..

Met de opmars van de Scandinavische series door o.a. NF, hoop ik niet dat ze ook aldaar voor het grote geld gaan.. Deze serie neigde wat richting CSI Scandinavië..

Ik geniet juist zo van de subtiliteit van series uit die hoek van de wereld, en ik denk niet dat ik daar de enige in ben..

avatar van cor1946

cor1946

Redelijke serie alleen jammer dat er Engels word gesproken in plaats van Ijslands

• 20887 berichten

cmr46 schreef:

Dan moet je de taal op Ijslands zetten dat is ook de taal hoe die is opgenomen zie onderaan deze link The Valhalla Murders (TV Series 2019– ) - Reference View - IMDb

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Zit nu bij afl 7 en ik vind dit tot nu toe een hele fijne serie.

avatar van jarno1975

jarno1975 (moderator)

In tegenstelling tot de andere 2 IJslandse series die ik gezien heb vond ik dit de minste. Krappe 3*.

• 20887 berichten

Ik ook.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

DjFrankie schreef:

Zit nu bij afl 7 en ik vind dit tot nu toe een hele fijne serie.

Klaar, laatste aflevering toch wat schoonheidsfoutjes maar toch een fijne serie

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Prima ijslandse krimi, goed gemaakt en gespeeld en met een spannend plot. Het is even inkomen, met name omdat de eerste aflevering gewoonweg niet zo boeiend is, maar daarna ontpopt de reeks zich snel tot een boeiend en meeslepend gebeuren, met sympathieke personages en een karrevracht aan intriges en verrassende wendingen. En het imposante landschap draagt uiteraard flink bij aan de sfeer.

avatar van Suitehome

Suitehome

Prima nordic noir uit IJsland. Slecht zijn Scandinavische thrillers (bijna) nooit, maar de kwaliteit heeft in de loop der jaren wel wat ingeboet. Het lijkt veel op elkaar. Als The Valhalla Murders de eerste in de rij was geweest (in plaats van bijvoorbeeld The Killing) dan was de waardering veel hoger geweest. Dat is niet zo. Maar genieten kunnen we wel degelijk. Van het goede acteerwerk, de verbluffende landschappen en het verrassende scenario en plot, met hier en daar een twist en turn. S2 mag komen, heb me uitstekend vermaakt.

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Redelijke serie wel mindere acteurs eigenlijk zeker als je vergelijkt met de Zweedse serie bron

avatar van melkboef

melkboef

Pakt mijn aandacht niet in tegenstelling tot Bordertown. Langzame ontwikkeling.