Mijn Series +

The Valhalla Murders - Seizoen 1 (2019-2020)

Alternatieve titel: Brot

IJsland
Misdaad / Thriller

ontwikkeld door Þórður Pálsson
met Nína Dögg Filippusdóttir, Björn Thors en Bergur Ebbi Benediktsson

Arnar, een rechercheur uit Oslo met een pijnlijk verleden, gaat tegen zijn zin in van Kopenhagen naar Reykjavik om een zaak van de eerste IJslandse seriemoordenaar te helpen onderzoeken. Het betreft een brute reeks moorden waarbij oudere mannen op een gruwelijke manier zijn misbruikt en afgeslacht. Aangekomen in IJsland, wordt Arnar gekoppeld aan senior inspecteur Kata, die niet blij is met zijn betrokkenheid. De moorden lijken in eerste instantie niet veel gemeen te hebben met elkaar, maar dan ontdekt het duo dat de moorden verband houden met een verlaten weeshuis voor jongens, Valhalla. En in Valhalla vonden 35 jaar geleden verschrikkelijke misdrijven plaats...

1. Never before Seen
  7. Crossroads
  8. Monster in the Dark
avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)
Vanaf 13 maart te zien op Netflix. Na de uitstekende IJslandse serie Ófærð en het niet onverdienstelijke Réttur ben ik hier wel benieuwd naar.

avatar van Bottleneck
Ja er wordt wat afgeslacht daar in het pittoreske IJsland
Ben benieuwd!

avatar van joy4ever
Waarom een open einde?. Totaal misplaatst gezien het verloop van het verhaal. Vond ik echt een afknapper. Verder helemaal niet zo een verkeerde serie.

avatar van Mrs Bruce Willis
Niet bijzonder goed, niet bijzonder slecht..
Met de opmars van de Scandinavische series door o.a. NF, hoop ik niet dat ze ook aldaar voor het grote geld gaan.. Deze serie neigde wat richting CSI Scandinavië..

Ik geniet juist zo van de subtiliteit van series uit die hoek van de wereld, en ik denk niet dat ik daar de enige in ben..

avatar van cmr46
Redelijke serie alleen jammer dat er Engels word gesproken in plaats van Ijslands

cmr46 schreef:

Dan moet je de taal op Ijslands zetten dat is ook de taal hoe die is opgenomen zie onderaan deze link The Valhalla Murders (TV Series 2019– ) - Reference View - IMDb

avatar van DjFrankie
Zit nu bij afl 7 en ik vind dit tot nu toe een hele fijne serie.

avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)
In tegenstelling tot de andere 2 IJslandse series die ik gezien heb vond ik dit de minste. Krappe 3*.

Ik ook.

avatar van DjFrankie
DjFrankie schreef:
Zit nu bij afl 7 en ik vind dit tot nu toe een hele fijne serie.

Klaar, laatste aflevering toch wat schoonheidsfoutjes maar toch een fijne serie

avatar van james_cameron
Prima ijslandse krimi, goed gemaakt en gespeeld en met een spannend plot. Het is even inkomen, met name omdat de eerste aflevering gewoonweg niet zo boeiend is, maar daarna ontpopt de reeks zich snel tot een boeiend en meeslepend gebeuren, met sympathieke personages en een karrevracht aan intriges en verrassende wendingen. En het imposante landschap draagt uiteraard flink bij aan de sfeer.

Prima nordic noir uit IJsland. Slecht zijn Scandinavische thrillers (bijna) nooit, maar de kwaliteit heeft in de loop der jaren wel wat ingeboet. Het lijkt veel op elkaar. Als The Valhalla Murders de eerste in de rij was geweest (in plaats van bijvoorbeeld The Killing) dan was de waardering veel hoger geweest. Dat is niet zo. Maar genieten kunnen we wel degelijk. Van het goede acteerwerk, de verbluffende landschappen en het verrassende scenario en plot, met hier en daar een twist en turn. S2 mag komen, heb me uitstekend vermaakt.