Mijn Series +

The Bridge - Seizoen 1 (2013)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Meredith Stiehm, Elwood Reid en Björn Stein
met Diane Kruger, Demián Bichir en Thomas M. Wright

The Bridge volgt twee politie detectives: Marco Ruiz, één van de laatst overgebleven agenten die niet corrupt is, uit Mexico en Sonya Cross, die aan het syndroom van Asperger lijdt, uit Amerika. Samen moeten ze een seriemoordenaar opsporen die beide landen terroriseert langs de grens van Texas en Mexico. De corrupte Mexicaanse overheid en de meedogenloze drugsbendes maken het onderzoek niet gemakkelijk.

1. Pilot
  11. Take the Ride, Pay the Toll
  12. All About Eva
  13. The Crazy Place
avatar van jordandejong
Origineel nooit gezien, maar deze Amerikaanse remake van Bron beviel me erg goed.

Behoorlijk lekkere casting. Diane Kruger, Demián Bichir, Thomas M. Wright, Ted Levine en Ramón Franco zijn allemaal uitstekend. De show werd voor mij echter gestolen door Matthew Lillard, die een alcoholistische, drugsverslaafde journalist speelt. De serie schuwt ook niet keihard te zijn. Ik had bijvoorbeeld best wel aardig wat geld durven wedden dat Marco's zoon het ternauwernood zou overleven... Nee dus.

Goede serie dus met goed acteerwerk, toffe characters, humor en genoeg spanning om je interesse te behouden. Seizoen 2 is nog een stukje sterker vond ik.

avatar van ZAP!
Ik heb hier eens een aantal afleveringen achter elkaar van gezien ('s nachts op FOX) en dat beviel heel goed. Dat Amerika / Mexico sfeertje is heel anders (duh) dan het Deens / Zweedse. Nu heb ik dus alles van het origineel gezien, en wil ik dit nog eens in z'n geheel proberen. Dat het plot dan geen verrassing meer is, neem ik voor lief. Diane Kruger en Demián Bichir deden het ook heel goed, o.a..

avatar van brawljeff
Is dit een kopie van het origineel, maar dan in een andere setting of is dit een compleet andere moordzaak?

avatar van ZAP!
brawljeff.

Sommige delen (vooral in het begin) zijn exact gekopieerd, maar naarmate de boel vorderde (zie ook s2), kreeg ik het idee dat er steeds meer afgeweken werd. Maar de setting in Am./Mex. voelt wel heel anders aan (niet verkeerd, btw! - en ook de hele problematiek VS-MEX ligt natuurlijk anders dan ZW-DEN), alsook de (hoofd)acteurs - die, hoewel ze het heel aardig doen (leuke bijrol ook weer van Matthew Lillard, maar ook anderen) zullen nooit kunnen tippen aan de originelen wat mij betreft.

Toch een leuke serie, alhoewel het einde van s2 me behoorlijk teleurstelde en s2 sowieso steeds wat saaier werd.

s1: 3,5*.