• 8.985.401 stemmen

El Embarcadero - Seizoen 2 (2020)

Alternatieve titel: The Pier

Ontwikkeld door: Esther Martínez Lobato en Álex Pina

Met: Álvaro Morte, Verónica Sánchez en Irene Arcos

Oorsprong: Spanje

Datum van release: vrijdag 17 januari 2020

Eerst uitgezonden op: Movistar Series (Spanje)

• myLum (Lumière) Bekijk seizoen 2 via myLum (Lumière)

Plot El Embarcadero

Architect Alexandra wordt geconfronteerd met haar ergste nachtmerrie wanneer ze een telefoontje krijgt van de plaatselijke agent Conrado. Ze wordt gevraagd om het lichaam van haar man Oscar te identificeren, die gevonden is op een pier in het prachtige Albufera-landschap buiten Valencia. Zelfmoord? Hoe kan het zijn dat ze enkele uren geleden plannen voor hun toekomst hadden gemaakt? Maar het wordt alleen maar erger: Oscar leed een dubbelleven met een andere vrouw, Veronica. Wie is deze vrouw? Wie was de man van wie ze 15 jaar hield? En wat gebeurde er die fatale nacht op de pier?

Afleveringen Seizoen 2 (2020)

17 januari 2020 (47 minuten)

De relatie tussen Alejandra en Verónica wordt steeds intiemer en er ontstaat een nieuwe driehoeksverhouding. Dit verwart Alejandra. Tot overmaat van ramp blijkt Blanca haar verhaal voor haar nieuwe boek gebruikt te hebben.

17 januari 2020 (47 minuten)

Er komen steeds meer geheimen van Óscar boven water. Dankzij de erfenis die Óscar Verónica naliet, komen ze erachter dat hij nog een ander toevluchtsoord had. Het heeft er alle schijn van dat er nóg een vrouw in Óscars leven was.

17 januari 2020 (47 minuten)

De aanpassingen aan de wolkenkrabbers vallen duurder uit, dus Alejandra en Katia hebben nog een geldschieter nodig. Ondertussen hebben ze heel wat te stellen met investeerders uit Qatar die niet met vrouwen willen onderhandelen.

17 januari 2020 (47 minuten)

De ongerepte Albufera heeft Alejandra in zijn greep en ze stort zich vol overgave in een driehoeksverhouding met Verónica en Conrado. Desondanks blijft ze het spoor volgen dat moet leiden naar antwoorden over Óscars dood.

17 januari 2020 (47 minuten)

Verónica heeft Vicent en Fran in gevaar gebracht door het blauwe notitieboekje van Andrés aan Conrado te geven. Alejandra is in tweestrijd. Ze wil eerlijk zijn tegen haar geliefden, maar haar vrijheid niet verliezen.

17 januari 2020 (47 minuten)

In tegenstelling tot Alejandra wil Conrado geen open relatie. Haar onthulling komt dan ook als een klap. Hij wil erachter komen wie de geliefde van zijn vrouw is en raakt hierdoor geobsedeerd, met alle gevolgen van dien.

17 januari 2020 (47 minuten)

Na de moord op Vicent besluiten Alejandra en Verónica het onderzoek niet af te wachten, maar het heft in eigen hand te nemen. Ze hopen Andrés te laten bekennen en zo de moorden op Óscar en zijn vriend, de schipper op te lossen.

17 januari 2020 (47 minuten)

Conrado probeert de laatste uren van Óscars leven te ontrafelen. Waar was hij voor op de vlucht? Wie was die man uit Taracuellos? Wie zag hem het laatst in leven? De waarheid is een complete verrassing voor Alejandra en Verónica.

avatar van 7 stars

7 stars

yes heeeel veeeel zin in!

avatar van Myrna_mm

Myrna_mm

Vond seizoen 1 erg goed. Dit tweede seizoen ben ik meerdere malen in slaap gevallen. Hoewel het thema nog steeds erg goed is werd het allemaal veel te langdradig en onnodig uitgerekt. Het begon een beetje op een soap te lijken.

avatar van 7 stars

7 stars

Nee niet mee eens. Ik vind ook het tweede seizoen ijzersterk geschreven en vooral geacteerd. Helaas eindigt dit seizoen wel hier

avatar van Boenga

Boenga

Seizoen 2 - maar eigenlijk wordt het verhaal gewoon verdergezet. Seizoen 1 had zelfs geen 'open einde'; er was gewoon géén einde. De pauzeknop had even goed kunnen ingedrukt worden na aflevering 7, of na de eerste aflevering van dit tweede seizoen: het is gewoon één lang verhaal.

El Embarcadero blijft een meeslepend, en een duidelijk en goed gestructureerd verhaal. Met enerzijds een paar minpuntjes. Zo heb ik (opnieuw) de bemerking dat het wel allemaal net iets korter had gekund: de vrijpartijen volgen elkaar overbodig snel op, en sommige van de talrijke flashbacks worden toch net iets te vaak herhaald. Fijn dat je op die manier voortdurend heel goed in het verhaal blijft, maar toch, trop is teveel.

Verder zijn er paar nevenplots die, en dat is toch een beetje jammer, niets met het verhaal te maken hebben. Vooral met het feit dat Carlos na dertig jaar of wat z'n vader weet te vinden, daar wordt helemaal niks mee gedaan.

En ook mag je niet te veel gaan nadenken over wat er allemaal gebeurt; er zijn wel een paar gaten en onwaarschijnlijkheden terug te vinden.

Ik zou voor die minpunten een half puntje voor aftrekken - maar tel het er weer bij omdat ik het einde wel heel erg kon waarderen. Waar ik me in heel wat series en films kan ergeren aan een complex of onrealistisch of veel te ver gezocht slot, siert hier de eenvoud: Carlos heeft zelfmoord gepleegd. En dat was in zijn situatie best wel aannemelijk.

Geen heel opvallende serie, geen absolute topper; wel een hele fijne en aangename zit.