Mijn Series +

Ragnarok - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titel: Ragnarök

Noorwegen / Denemarken

ontwikkeld door Adam Price
met David Stakston, Jonas Strand Gravli en Herman Tømmeraas

In het kleine fictieve stadje Edda worden volwassen mensen gedwongen te reageren op klimaatveranderingen. De ijskappen smelten met een snelheid die niemand had verwacht. De wereld maakt lange periodes van droogte door en de winters zijn te warm. Steeds vaker ervaren mensen extreme koude uitbarstingen. In alle opzichten extreme weersomstandigheden. De wereld verandert en sommigen beweren dat we op weg zijn naar een nieuwe Ragnarok. Tenzij iemand op tijd ingrijpt.

1. Ny Dreng
  6. Ja, Vi Elsker Dette Landet

avatar van jarno1975
jarno1975 (crew)
Van dezelfde bedenker als Borgen

ik ben inmiddels wel een beetje klaar met die linkse Netflix propaganda. Ook deze laat ik aan mij voorbij gaan, en ik wens Klaver en Jetten er een fijne avond mee

avatar van DjFrankie
Anders dan ik had verwacht. Heeft meer met de Noorse mythologie te maken dan met de beschrijving die hierboven staat. Zeker geen Groen Links serie. Redelijk geslaagd en er komr zeker een 2de serie. Speelt zich ook helemaal in Noorwegen af. Snap daarom Denemarken niet bij het land hierboven.

avatar van The Oceanic Six

Geregisseerd door Greta Thunberg? Mijn hemel, dit klinkt inderdaad wel heel erg als GroenLinks propaganda

The Oceanic Six schreef:

Nee, geldt ook voor donmarko22, heeft maar weinig te maken met het milieu zoals hierboven omschreven en ik heb geen enkel moentn in de serie aan groen links gedacht, Gretha wordt wel sarcastisch genoemd. Maar film heeft zoals omschreven een hele andere invalshoek.

avatar van The Oceanic Six
DjFrankie schreef:

Het is geen serie met prekerige teksten en dialogen over dat de mensheid bezig is de wereld te vernietigen?

The Oceanic Six schreef:

Nee, het is een andere invalshoek, het is een meer bovennatuurlijke serie.

avatar van 3 2 1 cut
Ik ben zelf ook geen Groen Links aanhanger, integendeel zelfs, maar als je deze serie bekijkt is het misschien wel wijs om te weten dat, in de Scandinavische Mythologie, juist door klimaatveranderingen een einde (maar ook weer een nieuw begin) komt aan de wereld. De opwarming is zelfs 'beschreven' door Snorri Sturluson als een wereldwijde brand en dat de aarde ondergedompeld zal worden door de oeroceaan. Ja, ja, die Scandinaviërs liepen al best wel vooruit.

In de geweldige serie Vikings - Seizoen 1 (2013) - TvMeter.nl wordt dit ook mooi visueel verwerkt als een verhaal dat van ouder op kind wordt doorgegeven.

Ragnarok - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ik snap daarom al die moeite niet die gedaan wordt om het klimaat juist niet verder op te laten warmen. Laat juist maar eens flink opwarmen (met alle gevolgen) zodat er daarna wel een hele mooie nieuwe, gezuiverde aarde op zal komen..

Tnx, ik laat deze even voorbij gaan. Ben echt wel klaar met het klimaat.

avatar van UmbraVitae
Tweede aflevering en vind het vooral maar saaie bedoening, braafjes, platjes...Als je Ragnarok kent als iets onheilspellend en dat dan op z'n Noors en Ragnarok ook kent als black metal band, tja dan is dit softe shit. Geef het nog even een kans.

avatar van hoffhaan
Aardige serie heb me vermaakt. 3.0