ad
  • 8.177.472 stemmen

Ragnarok - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titel: Ragnarök

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 6

Datum van release: vrijdag 31 januari 2020

Eerst uitgezonden op: Netflix (Nederland)

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Ragnarok

In het kleine fictieve stadje Edda worden volwassen mensen gedwongen te reageren op klimaatveranderingen. De ijskappen smelten met een snelheid die niemand had verwacht. De wereld maakt lange periodes van droogte door en de winters zijn te warm. Steeds vaker ervaren mensen extreme koude uitbarstingen. In alle opzichten extreme weersomstandigheden. De wereld verandert en sommigen beweren dat we op weg zijn naar een nieuwe Ragnarok. Tenzij iemand op tijd ingrijpt.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Ny Dreng

Tiener Magne keert terug naar de thuisstad van zijn familie, waar hij zijn vreemde nieuwe krachten ontdekt. Maar achter de fraaie omgeving schuilen duistere geheimen.

2. 2. 541 Meter

Magne en zijn klasgenoten proberen de draad op te pakken na een tragisch verlies, terwijl de politie niet geïnteresseerd lijkt in de waarheid. Gry ziet de ware Vidar.

3. 3. Jutulheim

De inbraak bevestigt wat Magne vermoedt: hij moet het heft in eigen handen nemen. Nadat de Jutuls wat losse eindjes hebben opgeruimd, stellen ze de tiener op de proef.

4. 4. Ginnungagap

Magnes zoektocht naar antwoorden brengt hem bij een mysterieuze vrouw en een betekenisvolle berg. Turid gaat de confrontatie aan met Ran. Gry en Saxa krijgen ruzie.

5. 5. Atomnummer 48

Terwijl Fjor Vidar tegenhoudt, neemt Magne de schuld op zich en probeert hij een nieuwe tactiek. De grootste dreiging is de explosieve vondst die Isolde achterliet.

6. 6. Ja, Vi Elsker Dette Landet

Magne is geschokt wanneer hij de waarheid boven tafel probeert te krijgen. De hoop lijkt verloren, maar hebben de Jutuls hun vijand en de kracht van het goede onderschat?

avatar van jarno1975

jarno1975

Van dezelfde bedenker als Borgen

avatar van donmarko22_mm

donmarko22_mm

ik ben inmiddels wel een beetje klaar met die linkse Netflix propaganda. Ook deze laat ik aan mij voorbij gaan, en ik wens Klaver en Jetten er een fijne avond mee

DjFrankie

Anders dan ik had verwacht. Heeft meer met de Noorse mythologie te maken dan met de beschrijving die hierboven staat. Zeker geen Groen Links serie. Redelijk geslaagd en er komr zeker een 2de serie. Speelt zich ook helemaal in Noorwegen af. Snap daarom Denemarken niet bij het land hierboven.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Geregisseerd door Greta Thunberg? Mijn hemel, dit klinkt inderdaad wel heel erg als GroenLinks propaganda

The Oceanic Six schreef:

Nee, geldt ook voor donmarko22_mm, heeft maar weinig te maken met het milieu zoals hierboven omschreven en ik heb geen enkel moentn in de serie aan groen links gedacht, Gretha wordt wel sarcastisch genoemd. Maar film heeft zoals omschreven een hele andere invalshoek.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

DjFrankie schreef:

Het is geen serie met prekerige teksten en dialogen over dat de mensheid bezig is de wereld te vernietigen?

The Oceanic Six schreef:

Nee, het is een andere invalshoek, het is een meer bovennatuurlijke serie.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik ben zelf ook geen Groen Links aanhanger, integendeel zelfs, maar als je deze serie bekijkt is het misschien wel wijs om te weten dat, in de Scandinavische Mythologie, juist door klimaatveranderingen een einde (maar ook weer een nieuw begin) komt aan de wereld. De opwarming is zelfs 'beschreven' door Snorri Sturluson als een wereldwijde brand en dat de aarde ondergedompeld zal worden door de oeroceaan. Ja, ja, die Scandinaviërs liepen al best wel vooruit.

In de geweldige serie Vikings - Seizoen 1 (2013) - TvMeter.nl wordt dit ook mooi visueel verwerkt als een verhaal dat van ouder op kind wordt doorgegeven.

Ragnarok - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ik snap daarom al die moeite niet die gedaan wordt om het klimaat juist niet verder op te laten warmen. Laat juist maar eens flink opwarmen (met alle gevolgen) zodat er daarna wel een hele mooie nieuwe, gezuiverde aarde op zal komen..

avatar van Noud

Noud

Tnx, ik laat deze even voorbij gaan. Ben echt wel klaar met het klimaat.

avatar van umbra

umbra

Tweede aflevering en vind het vooral maar saaie bedoening, braafjes, platjes...Als je Ragnarok kent als iets onheilspellend en dat dan op z'n Noors en Ragnarok ook kent als black metal band, tja dan is dit softe shit. Geef het nog even een kans.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2042 stemmen

Aardige serie heb me vermaakt. 3.0

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Veel leuker dan ik aanvankelijk dacht.

Met plezier naar gekeken (al viel het einde me best tegen, ik had gehoopt op wat meer special effects en actie... Dit was 2 stoten wat bliksem en klaar. ) en ben benieuwd naar S2 al zal dat nog wel even duren.

P.S : Let niet op de omschrijving van deze serie hierboven want die slaat nergens op, dat hele milieu is maar bijzaak het gaat om de mythologie van Noorwegen.

avatar van cor1946

cor1946

Rare serie, 2 delen gezien slaat nergens op. Het spel vind ik amateur achtig.

avatar van pocalan

pocalan

Net aflevering 3 gezien en de laatste paar minuten laten me snakken naar meer informatie, al heb ik wel al een vermoeden. Blij dat ik ben begonnen aan de serie zonder ook maar iets vooraf gelezen te hebben. Want de beschrijving is echt véél te algemeen. Het gaat eerder om een dyslectische jongen die moeite heeft met vrienden maken. Zijn enige vriendin komt te overlijden en er gebeuren vreemde dingen met hem. Wat dat is laat ik achterwege. Tot nu toe begint elke aflevering met een stukje informatie uit de Noorse mythologie. Een onderwerp dat ik erg interessant vind. Goed acteerwerk en retegoeie muziek. Erg benieuwd hoe dit verder gaat!