Mijn Series +

TreurTeeVee - Seizoen 1 (2017)

Nederland

ontwikkeld door Layla Meijman
met Ellen Parren, Jan-Paul Buijs en Peter van Rooijen

TreurTeeVee speelt zich af in een absurdistisch vormgegeven wereldstad, waarin de vier hoofdpersonen worstelen met zichzelf en de maatschappij. Zo is daar Yolanda (streng maar sexy), de kettingrokende psychotherapeute die haar eigen leven maar niet op de rit krijgt en opmerkelijke adviezen geeft. En Koenijn, een zingende filosoof in konijnenpak. Soms een manische dictator, dan weer een spiritueel leider. Als eigentijdse Messias probeert hij ons te inspireren. Verder zien we Uusbief, de burgerlijkste man van de stad. Hij wordt gestalkt door zijn perverse fantasieën en is altijd op het verkeerde moment op de verkeerde plek. En last but zeker not least: Frederik Kaak, de ijdele televisiepresentator, die in zijn honger naar roem met veel flair over lijken gaat.

1. Falen
  2. Veiligheid
  3. Business
  4. Het Volk het Land Uit
avatar van Pinguin#13
Ik ben 'stoemelings' in het 2de seizoen binnengevallen en wat een ontdekking! Tv zoals ik het nog niet gezien heb, en vooral een toon die ik nog niet ben tegengekomen. Sérieux, dreiging en jawel, treurnis om dan op tijd en stond snoeihard uit de komsiche hoek te knallen. Waardoor er door mijn stomverbaasde grijns plots tranen van de pret opwellen. Geniaal.

Omdat dat seizoen hier nog niet staat, een bij voorbaat plaatsvervangend cijfer, want dit ga ik ook nog wel zien.