Mijn Series +

History of Horror (2018)

Alternatieve titel: Eli Roth's History of Horror

Documentaire / Horror
Miniserie, 294 minuten

ontwikkeld door Allison Berkley, Joseph Freed, James Macnab, Eli Roth, Kurt Sayenga, Jonathan Koch en Steven Michaels
met Eli Roth, Greg Nicotero en Rob Zombie

Eli Roth's History of Horror brengt de meesters van de horror - iconen en sterren die het genre definiëren - samen om de grootste thema's te verkennen en de inspiraties en worstelingen achter het verleden en heden te onthullen. Elke aflevering neemt kijkers mee op een huiveringwekkende verkenning van hoe horror is geëvolueerd door de tijdperken en de samenleving heeft beïnvloed, evenals waarom loyale fans verslaafd blijven aan angst. Een paar films die zullen worden besproken en ontleed zijn Psycho, The Shining, Get Out, Interview with the Vampire en Night of the Living Dead.

1. Zombies
  2. Slashers, Part 1
  3. Slashers, Part 2
  4. The Demons Inside
  5. Killer Creatures
  6. Vampires
  7. Ghost Stories

avatar van renzoroy
waar kunnen we dit kijken>?

Doet me sterk denken aan A History of Horror with Mark Gatiss (2010) (aanrader - hier nog niet aanwezig), maar zal wel verschillen, hier en daar. Ik vraag me wel af of Roth kan tippen aan het enthousiasme van Gatiss...

Die andere van die regisseur lijkt ook wel grappig...