Mijn Series +

Wallander - Seizoen 2 (2009-2010)

Alternatieve titel: Mankells Wallander

Zweden
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Henning Mankell
met Krister Henriksson, Douglas Johansson en Mats Bergman

Kurt Wallander, de melancholische en cynische inspecteur, heeft net als zijn geestelijke vader, Henning Mankell, een voorliefde voor Italiaanse opera's. Hij vertrouwt op zijn instinct en ervaring maar gebruikt soms onconventionele en illegale middelen om zaken op te lossen.

1. Hämnden
  11. Arvet
  12. Indrivaren
  13. Vittnet
avatar van ZAP!
Seizoen 2 nu bijna klaar en samen met seizoen 1 viel het toch wat tegen met wat ik in mijn geheugen had zitten. Ik denk dat seizoen 3 nog wel eens hard mee kan gaan vallen, want de verhaallijn dat Kurt begint te kampen met Alzheimer zit er t/m afl. 11 hier nog niet in en juist die afl. zijn me het meest bijgebleven.

Des - al - niet - te - min... blijft een prima serie, met erg veel leuks in de soundtrack, meestal heel aardig uitgewerkte moordzaken (ja, de 'nodige' toevalligheden zijn helaas zeker vaak aanwezig) en ladingen sfeerplaatjes van Zweden, zoals die van Kurts huis en omgeving. Ik was wel opeens zijn hond (Jussi) kwijt in een aantal afleveringen - hij ook? Kan ik ook zomaar gemist hebben...

Er gaat wel een halfje af; 3,5*