Mijn Series +

Wallander - Seizoen 1 (2005-2006)

Alternatieve titel: Mankells Wallander

Zweden
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Henning Mankell
met Krister Henriksson, Douglas Johansson en Johanna Sällström

Kurt Wallander, de melancholische en cynische inspecteur, heeft net als zijn geestelijke vader, Henning Mankell, een voorliefde voor Italiaanse opera's. Hij vertrouwt op zijn instinct en ervaring maar gebruikt soms onconventionele en illegale middelen om zaken op te lossen.

1. Innan Frosten
  10. Luftslottet
  11. Blodsband
  12. Jokern
  13. Hemligheten
Uitstekend eerste seizoen van deze Wallander reeks met Krister Henrikson (vreemd dat zijn naam niet bij de hoofdrol spelers staat).

voor wie het niet wist, er bestaan 3 soorten Wallander series, de 1ste stamt uit de jaren 90 uit zweden met Rolf Larsggard (den verdomde) dan is er dus deze, eveneens uit zweden en dan is er natuurlijk de Britse versie met Kenneth Branagh wat weer een remake is van de serie uit de jaren 90.

avatar van ZAP!
Die serie met Rolf Lassgård kende ik niet, ben ik wel benieuwd naar. De Branagh reeks is verder geen remake van de jaren '90 serie, maar alle series zijn gebaseerd op de boeken van Henning Mankell.

avatar van ZAP!
Ik ga een halfje lager. Kurt blijft een intrigerend personage, maar veel zaken en ontwikkelingen komen wat geforceerd over.

hilversum3 schreef:
...met Krister Henrikson (vreemd dat zijn naam niet bij de hoofdrol spelers staat)...
Correctie ingestuurd.