• 8.985.339 stemmen

Brain Games - Seizoen 3 (2013-2014)

Show titel: Brain Games

Ontwikkeld door: Bill Margol en Jerry Kolber

Met: Jason Silva (stemrol)

Datum van release: maandag 11 november 2013

Eerst uitgezonden op: National Geographic (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 3 via Disney+

Plot Brain Games

Brain Games is een wetenschappelijke televisieserie die cognitieve wetenschap verkent door zich te concentreren op illusies, psychologische experimenten en contra-intuïtief denken. De kunstzinnige kunstenaar Apollo Robbinsis is een frequente consultant en illusionistische gast in de show. De show is interactief en stimuleert televisiekijkers, vaak samen met een handvol live vrijwilligers, om deel te nemen aan visuele, auditieve en andere cognitieve experimenten, of "hersenspellen", die de belangrijkste punten benadrukken die in elke aflevering worden gepresenteerd.

Afleveringen Seizoen 3 (2013-2014)

1. 1. Battle of the Ages

11 november 2013 (25 minuten)

Er werd lange tijd aangenomen dat de hersenen na verloop van tijd verouderen, maar sommige hersenfuncties verbeteren naarmate we ouder worden en soms gedraagt je brein zich niet naar zijn leeftijd.

2. 2. In Living Color

13 januari 2014 (25 minuten)

Kleuren maken een belangrijk deel uit van onze wereld en toch vinden we ze vanzelfsprekend. Waarom associëren we bepaalde kleuren met bepaalde dingen?

3. 3. Laws of Attraction

13 januari 2014 (25 minuten)

Van de miljarden mensen op aarde, wat is de verborgen formule die maakt dat je sommige mensen bijzonder aantrekkelijk vindt? Heb je een bepaalde smaak of een bepaald type?

4. 4. Trust Me

20 januari 2014 (25 minuten)

Deze aflevering laat zien waarom het zin heeft om meer te vertrouwen op anderen en minder op je eigen brein.

5. 5. Stress Test

27 januari 2014 (25 minuten)

In deze aflevering zie je hoe je brein met stress omgaat en wat stress met je doet.

6. 6. What's Going On?

3 februari 2014 (25 minuten)

In deze aflevering onderzoeken we ruimtelijk inzicht en hoe ons brein communiceert waar we geweest zijn en waar we heengaan. We testen de grenzen van je breins ingebakken richtingsgevoel.

7. 7. Retrain Your Brain

24 februari 2014 (25 minuten)

In deze aflevering stelt gastheer Jason Silva ons brein op de proef met een aantal interactieve spellen en fascinerende experimenten die z'n verborgen mentale sluiproutes onthullen.

8. 8. Mind Your Body

3 maart 2014 (25 minuten)

In deze aflevering zul je ontdekken dat je brein en je lichaam soms samenwerken als goede vrienden en elkaar soms verraden als de ergste vijanden.

9. 9. In It to Win It

10 maart 2014 (25 minuten)

In deze aflevering onderzoeken we je brein en competitie aan de hand van een aantal, zeg maar, competities.

10. 10. Follow the Leader

17 maart 2014 (25 minuten)

We gaan ontdekken of je brein een geboren leider is of een geboren volger.

Er zijn bij dit seizoen nog geen berichten geplaatst.