Mijn Series +

Arne Dahl - Seizoen 2 (2015)

Zweden
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Jan Arnald
met Malin Arvidsson, Natalie Minnevik en Shanti Roney

Arne Dahl is gebaseerd op de bestsellers van de gelijknamige Zweedse schrijver. Het A-team, een gespecialiseerde eenheid binnen de Zweedse politie, wordt vaak 's nachts nog samengesteld uit een eclectische groep van politiemensen en heeft tot taak bijzonder gewelddadige en complexe misdaden te onderzoeken. Deze onderzoeken strekken zich vaak verder dan alle mogelijke grenzen, en treft de politie hard, zowel als collega's onderling en als mensen.

1. En Midsommarnattsdröm: Del 1
  8. Efterskalv: Del 2
  9. Himmelsöga: Del 1
  10. Himmelsöga: Del 2
avatar van nlkink
En nu ook seizoen twee van deze Scandinavische serie op MM. De groep is nog in nagenoeg dezelfde samenstelling. Een rol is overgenomen door een acteur. Die lijkt echter genoeg op zijn voorganger om het acceptabel te maken. Ook is er een nieuwe vrouwelijke rechercheur aan het team toegevoegd en er is een verschuiving van leiding.
De afleveringen van seizoen 1 waren dubbele afleveringen van een uur elk. Een compleet afgerond verhaal duurde dus twee uren. Bij seizoen 2 gaat duurt een compleet verhaal nog maar 90 minuten. Genoeg om een verhaal te vertellen, maar ik verveelde me met de langere afleveringen van seizoen geenszins. Mooie serie, volgt de boeken heel aardig.

avatar van AniSter
Heel goede vervolg serie rondom een groep politiemensen waarin ieder zijn eigen specialiteit heeft, sommige zelfs een beetje vreemd personage zijn. Naast de misdaadzaken vormt ook het persoonlijke leven van de leden van het team een belangrijk deel van iedere aflevering. Helaas ook hier weer wat domme zetten, zoals bijv. eenmansacties, maar dat schijnt standaard te zijn in dit soort films. Onverwachte wendingen maken de meeste afleveringen weer extra spannend en interessant. Jammer dat enkele personages zoals Viggo en Chavez niet meer terug zijn gekomen in deze tweede serie. Dat was even wennen, maar heeft geen afbreuk gedaan aan mijn beoordeling t.o.v. serie 1.