Mijn Series +

Arne Dahl - Seizoen 1 (2011-2012)

Zweden
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Jan Arnald
met Malin Arvidsson, Matias Padin Varela en Irene Lindh

Arne Dahl is gebaseerd op de bestsellers van de gelijknamige Zweedse schrijver. Het A-team, een gespecialiseerde eenheid binnen de Zweedse politie, wordt vaak 's nachts nog samengesteld uit een eclectische groep van politiemensen en heeft tot taak bijzonder gewelddadige en complexe misdaden te onderzoeken. Deze onderzoeken strekken zich vaak verder dan alle mogelijke grenzen, en treft de politie hard, zowel als collega's onderling en als mensen.

1. Misterioso: Del 1
  8. De Största Vatten: Del 2
  9. Europa Blues: Del 1
  10. Europa Blues: Del 2
avatar van DjFrankie
Dit vind ik een geweldige serie met goeie personages

avatar van hoffhaan
Seizoen 2 gekeken kan deze alleen niet vinden op deze site, ook weer een goed seizoen. 3.5

avatar van nlkink
Fantastische scandinavische serie. Heb de boeken ook gelezen en qua spanning ontloopt het elkaar niet veel. Vreemd dat deze serie nooit door de KRO is opgepakt. Er bestaat inderdaad nog een serie die wat mij betreft net zo goed is.

avatar van Heino
Heino (moderator)
hoffhaan schreef:

Het heeft even geduurd, maar seizoen 2 staat nu ook op de site: Arne Dahl - Seizoen 2 (2015) - TvMeter.nl

avatar van Toontje G
Weer een Scandinavisch pareltje. Ja dames en heren uit Nederland hier kunnen jullie nog wat van leren.

avatar van AniSter
Hele goede serie rondom een groep politiemensen waarin ieder zijn eigen specialiteit heeft, sommige zelfs een beetje vreemd personage zijn. Naast de misdaadzaken vormt ook het persoonlijke leven van de leden van het team een belangrijk deel van iedere aflevering. Helaas ook hier weer wat domme zetten, zoals bijv. eenmansacties, maar dat schijnt standaard te zijn in dit soort films. Onverwachte wendingen maken de meeste afleveringen weer extra spannend en interessant.