Mijn Series +

The Fall - Seizoen 2 (2014)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

ontwikkeld door Allan Cubitt
met Gillian Anderson, Jamie Dornan en Laura Donnelly

Politie-inspecteur Stella Gibson van de London Metropolitan Police wordt ingehuurd om een onopgeloste moord in Belfast te ontrafelen. De verantwoordelijke seriemoordenaar, Paul Spector, blijft ondertussen gruwelijke moorden plegen. Tijdens het politie-onderzoek komen de verhalen van alle betrokkenen aan bod.

1. Walk the Line
  2. One Named Peter
  3. It's Always Darkest
  4. Strangler
  5. The Fall
  6. In Summation
avatar van Lennonlover
Van het eerste seizoen heb ik zeer genoten maar het tweede vind ik ontstellend zwak. De sterke punten van de serie uit het eerste seizoen (mysterie van de moordenaar, de mysterieuze beweegredenen) zijn er helemaal uit. De 'reason of being' van de serie zijn helemaal vervallen. Wat er in de plaats komt is een ongeloofwaardig kat-en-muisspel dat op de zenuwen werkt. "Wanneer gaat het hier wat vooruit? "

avatar van thomzi50
Eens met het bovenstaande, hoewel mijn mening minder hevig is. (Zowel in positiviteit over het eerste seizoen als in negativiteit over dit tweede seizoen. Overigens: 'ontstellend zwak' klinkt een stuk negatiever dan 3* doen vermoeden? Dit laatste terzijde.) Inderdaad, er is een stuk mysterie weggevallen, en vooral: een stuk spanning. The Fall wordt in s2 niet spannender, het is eigenlijk alleen maar aan het rekken (en wekt daarmee de indruk dat ze niet voorbereid waren op een tweede seizoen toen ze het eerste schreven). Het wordt alsmaar ongeloofwaardiger, niet alleen de rol Dornan maar ook zeker die van zijn jonge muze, ik vind de plotlijn met de 'boze' bewoners die hem af en toe opjagen ook bijzonder onovertuigend en die komen hem gewoon toevallig tegen?, en zoals ik al bij seizoen 1 plaatste: de 1-op-1-band tussen agente en dader die zo sterk wordt gesuggereerd, maakt vooral een geforceerde indruk. Verder allemaal niet heel onaardig, het kijkt prima weg, er zitten aardige momenten in (bv. de video-opnames op zijn mobiel), maar nee, ik denk dat weinigen het gemist hadden als dit seizoen niet was gemaakt.

avatar van joy4ever
Het eerste seizoen vond ik wel goed maar door de zwakke slotaflevering had ik weinig behoefte aan seizoen 2. Me er uiteindelijk toch aan gewaagd and I am glad I did. Hoewel er aanvankelijk niet doorheen was te harken, zoooo traag, werd ik letterlijk weggeblazen door de slotaflevering. Die was echt ijzersterk. En dan doel ik op alle dialogen in de gevangenis. Het acteerwerk. Ijzersterk. Geen idee wat er nog van seizoen 3 gemaakt kan worden maar ik laat me verrassen.

avatar van Robbie.T.
Waar seizoen 1 in de eerste paar afleveringen sterk was en zwak eindigde, waren met name de eerste drie afleveringen van seizoen 2 een draak om uit te moeten zitten. Hierna wordt het iets beter, maar de serie zit bomvol fouten, plotholes, absurde keuzes van personages en ga zo maar door. Dorman blijft acteren als een natte krant en Andersons personage wordt langzamerhand meer een karikatuur dan wat anders.

De show is nog net een zesje op dit punt maar ik maak me toch wel ernstige zorgen om seizoen 3.. .waar moet dat in hemelsnaam nog over gaan?

Bijzonder matige opvolger van een leuk eerste seizoen. Het spannende en mysterieuze maakt plaats voor het saaie en oppervlakkige. Gillian Anderson speelt een karikatuur van haar karakter uit het eerste seizoen.